PDA

Vis full versjon : Idè til film

Shadow
11th January 2005, 22:55
Vi har et lite film prosjekt på skolen nå.. trenger feedback.. hehe, dere skjønner, vi er ikke så veldig flinke..

Vi tenkte å ha tema som gruppepress / narkotika.. noe der..

Handlinga...
Det som sjer er at leif henger i et litt dårlig miljø..
vi tenker å ta et utdrag fra en scene der de vil ha han til å prøve dop... er pingle... redd for hva som skal skje hæ.. kom igjen a.... den tonen

Noen år etter går Leif forbi et gate hjørne der det er noen uteliggere, han ser litt nøyere på, da får han flashback og husker episoden der de tilbød han dop...

En tanke var da, at han hjalp dem etterpå.. løftet dem/han opp og bar han med seg, vekk fra kamera liksom.. then fade to black...

Kan dette være noe å jobbe ut ifra :?:

Melwasul
11th January 2005, 23:15
Tja, for min del, er jeg egentlig ganske lei av alle filmer om ungdommer fra mobbing til narkotika.

Filmen din er enkel og grei - fyren som unngår narkotika, har det bedre enn de som bruker narkotika. Og fyren hjelper dem istedet for å straffe dem.

Kan bli en god start om dere er nybegynnere ;)

bj0rn
12th January 2005, 15:06
Er litt oppbrukt ja, disse vold/narkotika/mobbing osv filmene. Du bør ha en ganske genial twist for at de skal bli skikkelig bra. Vet ikke helt hvilket "nivå" dere ligger på, men dersom dere er helt nybegynnere kan det kanskje være lurt å prøve seg på noe litt mindre seriøst :p Synes jeg hvertfall...

Freddern
12th January 2005, 16:42
det er jo vansklig og filme forskjellige ting utenom vold? Det kan jo være noe annet liksom? jeg lager nå filmen bekkelaget, det handler om noen som vant et vedde mål, men så banket kontakt personen til Hovedpersonen (Meg) opp kontakt personen til Fienden og der fra blir det bråk at osv.. det har litt handling osv!! men er enig at d blir kjipt når det ikke kommer noe handling!

Shadow
12th January 2005, 18:54
Først, må takke for konstruktiv kritikk.

Ja skjønner, temaet er litt oppbrukt.. Vi tror alikevel (etter en lang diskusjon i gruppa) vi vil prøve å se om vi får det til..

Vi har i midlertid forandret en del på historien..

den går slik.

En mann går over gata... du vet ikke på dette tindspunkt hvem det er. Da han tilfeldigvis går forbi noen tigger, narkomane på gata, ser han næremere på dem... han husker dem.. her for han et slags flashback..

Vi går tilbake i historien.. vi er på rommet hans (eller en annen plass) og han skal oppbevare noe dop (eller noe annet narkotika) han skal levere dette til noen av "vennene" hans.. (vi har ikke funnet ut enda hvorfor han har narkotikan) På vei henn til dem (f.eks klubben) ser han noe som skjer (en mann som skjøter en annen i påvirket tilstand eller noe lingnende) Han blir tydelig truffet av dette og finner ut at det er fullstendig galt, en impulsiv handling gjr at han kaster det fra seg (f.eks i sjøen)

Når han kommer henn til kameratene forklarer han hva som skjedde, og han synes det var galt. de blir da utrolig sure på han å bestemmer seg for å ta han.. han må løpe vekk.. de tar han igjen og banker han opp..

HAn kommer tilbake til seg selv og bestemmer seg for å hjelpe dem opp og gi dem hjelp.

Ok.... nå som jeg skriver det synes jeg det virker utrolig kjedelig og forutsigbart.. Burde vi kanskje ha en litt mer overraskene slutt? eller noe annet?

Melwasul
12th January 2005, 22:37
Ok.... nå som jeg skriver det synes jeg det virker utrolig kjedelig og forutsigbart.. Burde vi kanskje ha en litt mer overraskene slutt? eller noe annet?

Ja, eller bryt Hollywood-modellen, dvs det skjer noe uventet. også uforutsigbar ;)