PDA

Vis full versjon : Forbedret modell?

agep
12th January 2005, 15:44
Jeg kunne vel strengt tatt fortsatt på den forrige posten som omhandlet båten... men jeg synes endringene er såpass store at jeg valgte å lage en ny... ikke pisk meg :cry: Det har seg slik at mange syntes at båten jeg laget i A:M hadde "skala modell" preg over seg, noe jeg må si meg enig i, og derfor tenkte jeg å dra nytte av det. Dette er fortsatt et tidlig utkast, men jeg tar gjerne imot synspunkter. Tar også imot ideer til endringer

bildet ble oppdatert 12.jan kl. 23:45
http://www.agep.biz/bilder/phvkmodel.jpg

Kyrre
12th January 2005, 15:52
3D, A:M, After effects stuff holder jeg meg vanligvis ganske langt unna. Men dette var MEGET bra! Lekkert arbeid :)

Remi
12th January 2005, 17:18
det så jo ganske ekte ut! (og da er det bra altså!) wow agep, skal du bruke båten i noen fremtidige filmer eller? :P

agep
12th January 2005, 17:29
takker :D Jeg hadde en plan om å bruke båten, men den planen var på daværende tidspunkt alt for vanskelig for meg, så vi får se. Må lære meg å beherske A:M skikkelig først. Og når det skjer så har jeg jo et veldig nyttig verktøy til feks effekter i en film :)

Melwasul
12th January 2005, 21:39
takker :D Jeg hadde en plan om å bruke båten, men den planen var på daværende tidspunkt alt for vanskelig for meg, så vi får se. Må lære meg å beherske A:M skikkelig først. Og når det skjer så har jeg jo et veldig nyttig verktøy til feks effekter i en film :)

Men du behersker det svært bra - hva er det som mangler? hehe, bevegelsen på båten? kombinere båten med ekte sjø på video?

mott
12th January 2005, 21:51
Hvor lenge har du holdt på med A:M?
virker som om du har lært deg å bruke d, veldig fort :D

agep
12th January 2005, 22:27
Hvor lenge har du holdt på med A:M? Jeg begynte å bruke AM i oktober

bevegelsen på båten? kombinere båten med ekte sjø på video?Det var en av tingene jeg prøvde på. En slags overgang i fra et ekte opptak til modellen, men ble bare helt rart. Har også problemer med å animere bevegelser, blir liksom så "robotaktig" (tenker da på "the revenge of the gull").

Melwasul
13th January 2005, 07:48
Selv de mestre har problem med bevegelser. Det beste er å animere oppå den ekte ting. Feks Gollum (som er spilt av Andy Serkis)

Du kan legge inn et klipp av hvor ordentlig båt går, legge din båt foran og følge samme bevegelse. Dermed fjerner du klippet bak, da får du ordentlig bevegelse på båten.

Men vannet som spruter, er problemet mitt (vet ikek hvordan man gjør det) men har heller ikke programmet, hehe

agep
14th January 2005, 19:50
Har oppdater bildet en del.
Tar imot forslag til endringer/forbedringer med åpne armer :D
http://www.agep.biz/bilder/phvkmodel2.jpg

HenrikSolberg
14th January 2005, 20:24
Utrolig bra. Skal ikke utsette på noe, for jeg kunne aldri gjort noe bedre! Bare håper du får brukt det til noe, for det ser ut som om det ligger mye arbeid bak!

Tøft!

bj0rn
15th January 2005, 11:07
Utrolig fasinerende.

Virker som om du har lært A:M utrolig fort.

Stå på! 8)

baarder
15th January 2005, 15:52
Hvis du begynte med AM i oktober, er jeg ganske imponert jeg og, agep. Ser ganske bra ut. Ville tro du har drevet en del med 3D pre AM, dog?

Artig at motorene ligger igjen på pulten etter at båten er limt sammen, hehe.

Stå på!

Remi
15th January 2005, 16:03
det så ekte ut det! :P

agep
15th January 2005, 21:01
Takker for svar

Ville tro du har drevet en del med 3D pre AM, dog? A:M er nok det første ja :)

Artig at motorene ligger igjen på pulten etter at båten er limt sammen Hehe.. noen kan vel stusse over det.. Det meste er der kun for å skape detaljer da:) Men som forsvar så er modeller ofte laget slik at de kan åpnes (for lettere tilgang til vedlikehold av feks servo, mottaker, motor osv..) Har hatt som hobby å drive med radiostyrt biler (dog ikke båter..)

Freddern
15th January 2005, 21:07
jeg har som hobby med sånne GP biler osv, altså bensin biler, hobby og hobby! holder jo md det på sommern i blant da! morro det, har to biler.. en offroader og en gatabil... senge karosseriet helt ned hehe.. tøffe greier ass, går fort i tillegg! :D

agep
15th January 2005, 21:27
Hehe..kult. Jeg for min del tørket i sommer støv av min Super Ten (McLaren F1 GTR, som forøvrig er verdens flotteste bil etter min mening)...