PDA

Vis full versjon : Resumo, filmen er ferdig.

Ustabil-Kim
14th January 2005, 16:14
dette ble egentlig en veldig dårlig ripp, og jeg er veldug ufornøyd med hvordan WMV kodinga forandret fargene som jeg har fikset på orginal klippet.

uansett, vil ha litt tilbakemeldinger på redigeringa og lyden før jeg leverer den inn på skolen.

http://oral-sex.bz/~ustabil/resumo_beta.wmv

er det alt for mye bass i bakgrundsmusikken?

ustedalen
14th January 2005, 16:28
Bra film, men av og til var det litt vanskelig og høre hva de sa.
Skulle kanskje hatt litt blod på kniven... :)

Melwasul
14th January 2005, 16:46
Superbra :D bedre enn det jeg forventet meg

Men skulle ikke det foregår i natt-tiden?

Amatør XXL
14th January 2005, 16:48
Trodde egentlig det skulle være om kvelden!
-Mer blod, ja!

Ting gikk litt fort!
Du kunne gjærne drøya den litt, slik at vi rakk å bli forundra, slik at vi følte litt mer hvordan det klikka for han.
Han ble også litt fort sur! Kunne skjedd litt flere ganger før han klikka!
Filmen burde vært lenger, er nå min mening, uten at jeg vet om dere hadde noen begrensning. :?

Jeg likte måten han ble frakta tilbake i tid. Effektene der var dritbra!
(men jeg tror han andre rørte på hodet første gangen).
Lurer litt på hvordan dere gjorde det! :D

Ellers var det en fin film! :P

PS: Lyden var grei, merka ikke noe dumt!

Remi sier: "Kom deg ut til veien nå!", Men de møtes jo inne i en garasje/lager! :?:

Ustabil-Kim
14th January 2005, 16:54
blodet droppet jeg fordi jeg ikke ville ta den risken i å få et tydelig dårlig blodbruk som hadde sett amatørmessig ut.

at dette var filmet på natten var vel egentlig meningen, men jeg har hatt verdens mest sugne gruppe å jobbe med, så bedre enn dette kunne det ikke bli.

ja, scenen skulle være på veien, men resten av gruppa ville liksom ikke gå ut og fryse litt for å filme, så jeg måtte bare bøye meg etter dems behov etter som motivasjonen min bare ble dratt lenger og lenger ned av den forbanna drittgruppa...
opptakene med "kom deg ned til veien!" er en script feil ja, men etter som jeg allerede måtte passe på hvordan kameramannen filmet, lyden ble tatt opp, jeg spilte hovedrolle, og bildemanuset ble fulgt, klarte ikke den ene personen å gjøre jobben sin som script =(

Effektene hvor jeg blir flyttet tilbake i tid kan jeg komme med en forklaring på litt senere, hvis du vil ha detaljer =)

Freddern
14th January 2005, 17:01
Bra jobba.. åssen fikk du til at abre bakgrunnen skiftet seg når han rørte på hodeT??? det så bra ut.. kan du si meg åssen du fikk til det? har prøvd det så mange ganger, men får det aldri til!

Amatør XXL
14th January 2005, 17:01
(under) Sliter med det problemet, jeg også!
Folk skal gjøre som JEG VILL!!!!!!! :twisted:
(men ikke alle gjør det! :( )

så jeg måtte bare bøye meg etter dems behov etter som motivasjonen min bare ble dratt lenger og lenger ned av den forbanna drittgruppa...

Ustabil-Andreas
14th January 2005, 17:21
Bra jobba.. åssen fikk du til at abre bakgrunnen skiftet seg når han rørte på hodeT??? det så bra ut.. kan du si meg åssen du fikk til det? har prøvd det så mange ganger, men får det aldri til!

Altså.. er det ingen som ser hvordan han har gjort det? hehe..er egentli veldig simpelt :)

Freddern
14th January 2005, 17:33
greenscreen seff. hehehe... Kimern sa det på MSN!

Kyrre
14th January 2005, 18:54
Fin film!

Jeg likte godt fargene, though litt talentløst komprimert? Men det er jo ikke din feil. Representerer denne versjonen filmens endelige lyd eller? For lydkvaliteten reiv litt i høytalerne. Men lyddesignet var jo lekkert! Fine lyder under flashbackøyeblikkene. Fin musikk. Godt skuespill av hovedrolleinnhaver, men Remi imponerte ikke så altfor. Jeg synes også filmen var litt rask i handlingen, og altfor sen i klippingen. Kan ikke fordra identiske vinkler som nærmest loopes over and over. Foto generelt var.. tja, ikke slik jeg hadde gjort det :wink: For mange smålig fuglepersektiv og bevegelsesløse bilder. For få virkelige nærbilder av hovedrollen. Da tenker jeg spesielt på åpningen. Det hadde tjent filmen og gjort oss raskere kjent med hovedrollen.

Men jeg synes dette var bra. Det beste med filmen er utvilsomt manuset.

Ustabil-Kim
14th January 2005, 19:02
er helt enig med deg, kan scanne inn et par sider av bildemanuset som jeg tegnet, så vil du se at jeg har ment filmen til å bli akkurat som du mener, men nei, fotografen vår tittet ikke et lite øyeblikk på bildemanuset selv om jeg ba han om det 4 millioner ganger.

Kyrre
14th January 2005, 19:23
Sløvt team.. skal ikke være lett.

Opplevde jo forsåvet det samme selv i kveld da. Vi skulle fullføre filmen, men fikk såvidt gjort en sekvens som omfattet 20 sekunder. 3 av 10 karer stilte opp. Og de som var der insisterte på å være sosiale og morsome. Jeg greier rett og slett ikke holde entusiasmen oppe under slike omstendigheter.

dahlskebank
14th January 2005, 21:58
Minnet meg veldig om Max Payne.
Anywho,
Den burde vært litt lengre intro. Det begynner nesten like fort som en reklame. Man rekker ikke sette seg ned før man er midt i handlingen. Sleit endel med å forstå hvorfor dette skjedde, men det kan være dere hadde noen Ichi the Killer planer, hvor folk rett og slett må tenke over det, uten at det finnes et svar. Kanskje meg, men virker usansynlig at det rabler for han så fort og at han både dreper seg selv og han andre fyren. Er liksom ingen Me, Myself and Irene øyeblikk som viser at det klikker for han.

Men ellers var det jævla fedt å se på.
Digge farger og kule effekter. Vil foreslå å gjøre noe med ringelyden, den er en smule høy i forhold. Virker litt falsk.

Forresten, hva slags skole går du på?

agep
14th January 2005, 23:01
Det jeg har å si er vel allerede sagt. Likte filmen :D Tidseffekten var dritkul!!!!! :D

Kyrre
15th January 2005, 00:29
Forresten, hvordan får du slike herlige fade overganger, som på slutten? Premiere sine er jo nærmest bare at teppe der svarttonene stiger.

Melwasul
15th January 2005, 12:00
Nå har jeg sett igjen og la merke til at det er ingen rulletekst :o

Også la jeg merke til at det stod "beta", så betyr det at du skal kompinere videoen på nytt siden du er ufornøyd med fargen?

ang lyd: Ringelyd var da irriterende - men det er bra fordi fyren skal bli irritert etterhvert ;)

Du gjorde en kjempejobb - manus, skuespill, redigering, lyd osv - du som burde få hele æren, ikke gruppen som er pinglete at de ikke vil filme ute.

bj0rn
15th January 2005, 12:02
Har ikke så mye å tilføye jeg heller.

Likte fargene, storyen er veldig bra, gjennomførelsen ikke fullt så bra. Regner med det er du som har redigert Kim, og du har gjort en ganske bra jobb der også, stilige overganger.

Må si meg enig i at ringelyden var litt unaturlig..

Men alt i alt, var den ganske bra... :D

baarder
15th January 2005, 16:32
Prøv å samarbeide med bedre folk neste gang.

Ellers vil jeg nevne at du fikk til et OK produkt, Kim. Det er nok ikke det beste jeg har sett, jeg skal være oppriktig å si det. Du kunne nok vunnet en del på å ikke klippe filmen sammen så hardt. Som noen påpekte her så går nok ting litt for fort. Er du kanskje enig i det selv?

Lyddesign ble og nevt til å være bra, og jeg er uten tvil enig her. Bassen er for øvrig og toppers, jeg ville ikke endret den. Ringelyden er etter min smak for tilstedeværende (skarp), men det er kanskje noe du ønsker for den? Hvis ikke kunne den godt vært byttet med en litt mykere versjon.

Bedre folk neste gang, folk som brenner for dette like mye som deg, så blir det knall.

Stå på!

Ustabil-Kim
15th January 2005, 22:32
de myke overgangene er helt vanlig fade i premiere, kyrre.

trur jeg lar filmen være som den er, egentlig kunne jeg ikke brydd meg mer, siden dette er nok det beste motivasjonen min lar meg gjøre ut av denne filmen.

Filmet foresten med vårt nye XL1s kamera i dag, og FY Å FAEN det fungerer bra, nesten så man skulle fått ereksjon av det. satte opp en spotlight inni en låve og filmet en scene til en alan jackson parodi musikkvideo vi lager nå, og fargene er helt geniale. ååhhh som jeg elsker at armen min er støl etter å holde det pene kameraet der så lenge =)

takk for tilbakemeldingene foresten =)

legger ut den helt fullstendige versjonen i bedre ripp her på siden med en gang den er ferdig.

Ustabil-Kim
15th January 2005, 22:59
kan vel brife litt da =)
her er noen screenshots fra dagens filming med XL1s kameraet.. hehe

http://oral-sex.bz/~ustabil/OMFG.jpg
http://oral-sex.bz/~ustabil/dennis-alan.jpg
dette er litt ute av fokus da men..

andeik
16th January 2005, 16:37
Da han fyren ble drept - hvorfor i huleste snudde han på foten akkuart som at han var levende? Etterpå altså, da han hadde ligget der en stund

Melwasul
16th January 2005, 18:46
Da han fyren ble drept - hvorfor i huleste snudde han på foten akkuart som at han var levende? Etterpå altså, da han hadde ligget der en stund

Å, skandale *legger til www.moviemistakes.com*

Hehe, skal være grei nå, men det er en amatørfilm - og teamet hans var ikke akkurat... uhm... flinke *kremt* at han gjorde nesten alt alene.

Tviler at Kim vil gå tilbake til teamet og klage ang scenen ;)

andeik
16th January 2005, 19:06
Hehe..

Koster det penger å være medlem på moviemistakes?

Melwasul
16th January 2005, 19:13
Koster det penger å være medlem på moviemistakes?

Vet ikke - men eg synes det er en dritt side. Altfor overdrevende nøye der på alt. Feks, da Legolas gikk, satt de en feil der for alver går lydløs (helt idiotisk)

På en annen side, lærer man kanskje noe, men likevel... menneskelig å feile, og man lager ikke filmen for andre skal finne feil hele tiden.

andeik
16th January 2005, 20:10
hehe. Finnes det andre sider med slike "moviemistakes"?

jasonX
16th January 2005, 22:48
det var en drit bra film....
men brukte du ikke stativ?...så litt vakling
og sånn....å den lyden når han stakk kniven
i magen likte jeg ikke...det passet ikke etter
min mening...og han ble kanskje litt fort sur
hadde det vært mer realistisk så hadde han nok
blitt mer forvirret enn sur...

men ellers var det en bra film :D

HenrikSolberg
16th January 2005, 23:06
Likte at det ikke var stativ jeg. Så vidt jeg husker (en liten stund siden jeg så filmen nå) så var det ikke noe merkbar risting osv, og jeg liker kamera som ikke står dønn fast til et stativ! Men hver mann sin mening!

Magnus Larsen
17th January 2005, 00:45
Hei, synes detta var en helt grei film jeg..lyd nivået var for høyt (skurringa),den kan jo dempes litt.

Men du, bakgrunns musikken er den egenprodusert? for jeg må si at lyden gjorde veldig mye med detta...
Fint at det var sorte widescreen felter også, film ser så forbanna mye barskere ut med slike.

Ustabil-Kim
17th January 2005, 00:54
musikken er egenprodusert av noen venner av meg, er faktisk akkurat den samme musikken som jeg bruker i Alfa Omega, bare baklengs og i slow motion =)

fant ut at lyden ble mye bedre ved å legge hele lydsporet i reverb eller hva det kalles, skal se om jeg får gjort dette i morgen, sammtidig som jeg demper bassen bittelitt fordi jeg er redd for at den blir alt for grom i en kinosal.

Bandidos Pelle
17th January 2005, 22:23
Synes det visuelt var en veldig bra film. Utrolig godt laget. Men her stopper dessverre superlativene. Alt gikk veldig fort, og historien var ikke altfor interessant.

Men, utrolig godt teknisk - det skal dere ha!