PDA

Vis full versjon : tutorial forum

Mazter_Man
23rd January 2005, 18:00
Jeg vet ikke om dette har vært oppe før, og kanskje det faktiskt fins allerede, men hvis ikke:
Kan det settes opp et forum med tutorialer? (har jeg skrevet riktig :wink: )

ustedalen
22nd February 2005, 01:44
Jeg likte den ideen, men hva skal det være tutorials for? Bruk av redigeringsprogram? Neppe lurt siden nesten alle her har forskjellige programmer.

Men skal det være et tutorials forum, må det vel være for effekter som ikke gjøres digitalt.
F.eks: Hvordan få en stol til å gå i biter når du sparker i den?
Du skjærer av beina, limer på en klesklype sånn at den holder alt igjen. Fester en fisketråd til klesklypen og drar i den når "motstanderen" sparker i stolen.

Edit: Så ikke Spesial-effekter og props forumet :oops: . Det er vel noe lignende?[i]

Tom
22nd February 2005, 09:54
Om noen har laget noen tutorials og ønsker å dele dem med andre, er det kjempefint !

Vi har allerede laget plass for slik informasjon på forumet.

Dere finner det her :
http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Sections&op=listarticles&secid=2

Som dere ser er det ikke oppdatert på en stund..

Mangler bilder til en tidligere tutorial der, da siden som hadde bildene er nede.. (en liten feil fra vår side at ikke vi hentet ned bildene på vår server...)

Vi legger mer enn gjerne inn deres tutorials !

Tom
Administrator

Melwasul
22nd February 2005, 11:26
Hvordan finner jeg siden bortsett fra linken din?

Jeg lager gjerne noen tutorial

HenrikSolberg
22nd February 2005, 11:42
AV-Artikler under FEATURES!

THX
22nd February 2005, 11:44
I såfall om det blir noe av dette, så burde en ha grafikk, video og lyd, ting so kan være viktigt for en film. Grafikk for eksempel, er jo kjekt å kunne manipulere et bilde til å se gammelt ut i en gammel film. Video er jo opplagt, mens lyd er kjekk å ha slik at en ikke bruker det samme gamle lyd effektene som en brukte på forige film. Mange muligheter på disse feltene.

Remi
22nd February 2005, 15:06
har akkurat fått meg ett program som heter camtasia studio 2.8 eller noe sånt, der du kan ta opp fra skjermen når du skal lage foreksempel toturialer, og slike ting osåvidere ogsåvidere :D det er skikkelig stas og det var slik martin hash lagde toturialene sine :wink: