Vis full versjon : Din drømmefilm!
HenrikSolberg
24th January 2005, 09:37
Vil bare starte et nytt emne jeg har kopiert fra en annen side jeg var innom i dag!
Nemlig, hva er din drømmefilm? Altså ikke den beste filmen du har sett eller noe slikt, men hvilken/hva slags film ville du laget hvis du kunne laget en film komplett uten begrensninger av noe slag?
agep
24th January 2005, 13:29
Ahh... Det måtte være en film på nivå med Pixar sine... Elsker bare Pixar sine filmer.. Filmene er så fantastisk animert og med fortreffelig humor.. De har alt!
trollet
24th January 2005, 14:52
en fantasy film med 100 000vis av statister, store slag og storslagne effekter som ser 100 % realistisk ut. for å ikke snakke om masse tøffe våpen og kostymer. et knallbra manus er også viktig!
Stroyer
24th January 2005, 21:41
Når jeg sitter stille og venter (som f.eks. på bussen) tenker jeg ofte på akkurat dette. Jeg har et filmkonsept som jeg stadig "bygger på" med litt inspirasjon fra mp3-spilleren min (musikk kan bli utrolig bra om man tenker ut en film-handling til det!). Det er da en film det er helt urealistisk og uaktuelt å lage.
Jeg har tenkt ut en sekvens for så å si hver situasjon jeg har vært borti i løpet av livet, men i stor grad illustrerer konseptet vennskap og "den Gylne Regel".
I likhet med i trollet sin drømmefilm er det gigantiske fantasi-slag med hundretusener av statister. Jo større ting er, jo mer rørende blir poenget.
Ville også blandet litt "sci-fi" inn. Klassisk at utenomjordiske vesner truer menneskeheten, men jeg det trenger likevel ikke være kjedelig.
Har flere ganger vurdert å skrive et manus, men jeg får det ikke til. For øyeblikket kjenner ingen utenfor hodeskallen min til hele historien.
Kenny Wang
25th January 2005, 03:26
Dere tar alle feil. Det som gjør en fet film er at den foregår etter 3. verdenskrig og alt er støv og rust og betong. Alt er skrap, og ser generelt jævlig ut. Glem aliens, glem CGI. Her kjører vi god gammeldags hagle-uzi-beretta-sverd-øks-neve-fot. Fontener av blod - dammer av gørr. Kroppsdeler fra ville helvetet og barske menn i svart skinn som banner.
HenrikSolberg
25th January 2005, 07:29
Dere tar alle feil. Det som gjør en fet film er at den foregår etter 3. verdenskrig og alt er støv og rust og betong. Alt er skrap, og ser generelt jævlig ut. Glem aliens, glem CGI. Her kjører vi god gammeldags hagle-uzi-beretta-sverd-øks-neve-fot. Fontener av blod - dammer av gørr. Kroppsdeler fra ville helvetet og barske menn i svart skinn som banner.
:!: :!: :!: :!:
Ja vel!!! Begynner å bli dritt lei slike kommentarer, da dette handler om drømmeprosjektet til folk, og ikke DITT drømmeprosjekt! Folk er forskjellige veit du! Beklager at jeg ble LITT irritert! :twisted:
stelvis
25th January 2005, 08:03
Jeg ville ha laget en film som spiller på de enkle strengene hos mennesker. Dvs. Vennskap, samhold, glede osv. Trenger ikke store budsjettet, men hadde måttet ha solide skuespillere og en god ide, noe jeg ikke har... :(
Goggo
25th January 2005, 08:42
Min drømmefilm det må være og fått lov til å filmatisere triologien om Tempelridderen Arn. =) har lest bøkene og er sykt bra i følge meg. Vert å lese!
bj0rn
25th January 2005, 08:51
Jeg ville absolutt IKKE laget en film med tusenvis av statister og enorme effekter og slikt. Hater slikt, synes den enorme fokusen på det ødelegger visse filmer totalt.
Drømmefilmen min skulle først og fremst hatt en helt genialt, men enkel story. Alt skulle foregått i nåtid, og alt skulle vært realistisk, ingen scifi tendenser overhodet.
Filmen skulle vært enklest mulig oppbygd på alle måter, helst foregått på et sted, og hatt svært få skuespillere. Men pga av en helt genial story skulle den likevel klare å få seerne til å sitte klistret til skjermen.
Filmen skulle være veldig gripende, så gripende at store, tøffe menn satt å strigråt i det den var ferdig :wink: Det tror jeg må være drømmefilmen min :D
Alternativt ville jeg laget en ekstremt morsom, norsk crazy-hysterisk-teenmovie, men den skulle vært såpass "snill" at selv bestemor kunne sitte å le av den :p
Melwasul
25th January 2005, 11:35
Umulig å si hva er min drømmefilm - for jeg liker nesten alt mulig at jeg vil lage tusenvis av filmer. og vil prøve å lage dem så realist som mulig. Sånn som Steven Spielberg gjorde med Saving private Ryan.
Dere tar alle feil.
Her hører vi på hverandre og hjelper hverandre - du er altfor overfladisk at du tror du vet best. Slike folk vil vi ikke ha her. Og det er vår drømmefilm, IKKE "generelt" som du tror.
Skjerp deg!
Kenny Wang
25th January 2005, 15:40
Morsomt at folk tar så på vei for en liten kommentar. Og det var jo faktisk ment humoristisk når jeg sier at dere alle tar feil. Det sier seg selv at jeg ikke sitter inne med alle korrekte og universielle svar. Men jeg liker selvsagt å tro det.
Ingen vits å bli hårsår av den grunn. Folk asså!
bj0rn
25th January 2005, 17:18
Dere tar alle feil.
Til og med jeg forsto at dette bare var fleip da... :wink:
Kenny Wang
25th January 2005, 17:25
Godt ikke alle er totalt brødløker da.
killerant
26th January 2005, 16:45
andre verdenskrig film!!!
Freddern
26th January 2005, 17:56
jeg syns ikke man burde fleipe om sånt! det er jo trossalt drømmene til folk og jeg syns vi ikke skal fleipe osv med sånt egentlig! det er noen som ikke forstår det da! men det er greit det vett! Det jeg drømmer om er å bli like stor som Peter Jackson (altså ikke magan, men statusen han) og Georg Lucas! altså da lage en film som blir historisk! altså blanding! Med masse effekter i osv osv!!
dahlskebank
26th January 2005, 18:40
Det er da mange drømmefilmer man vil lage, men noe av det ultimate måtte vært en EKTE Doom film(basert på spillet, ikke bare stjele navnet), og ikke det pisset de holder på med nå.
Og nada CGI. Faen det er hat. Hvis det er noe som skal gjøres på data så skal det være effekter man ikke legger merke til, slik som Rodriguez gjør.
Kenny Wang
26th January 2005, 19:06
Nå må jo dette legges til da: at Rodriguez nyeste film SIN CITY faktisk er en av to filmer som var først ute med å være filmet med 100% greenscrenn backlot (den andre filmen være Sky Captain). Men så lenge han har gjort det på en slik måte at man ikke kan se at det er greenscreen, og at han ikke kunne fått det til på noen annen måte, så er han tilgitt.
Ellers er CGI for CGI'ens skyld en verketå i nyere filmer. CGI kan kun brukes slik som Dahlske Bank nevnte, ved at det tillegger litt ekstra "realisme" på en film, uten at man kan se at det faktisk er laget på en data; i verste fall en Mac.
dahlskebank
26th January 2005, 20:00
Hvis hensikten med CGI er relevant og saklig så funker det fedt å bruke det, som feks The Frighteners med tanke på ectoplasma spøkelsene. Nå er vel de ikke bare CGI da, menneh...
Verste tilfelle må være Matrix Reloaded.
Kenny Wang
26th January 2005, 20:07
Nei. verste tilfellet, som også var det første tilfellet, var innen dokumentsjangeren like etter 2. verdenskrig, hvor de animerte flere millioner jødedrap.
dahlskebank
26th January 2005, 20:17
Faen. Og jeg som trodde de virkelig drepte alle de jødene...
Jaja, synd det.
moonlightP
27th January 2005, 12:34
Jeg ville nok lagd en Science-Fiction film med aliener og romskip.
Noe Star Wars liknene kanskje. Mye action og bra handling samtidig.
Kyrre
27th January 2005, 13:22
Faen. Og jeg som trodde de virkelig drepte alle de jødene...
Jaja, synd det.
Slike kommentarer holder du for deg selv!
Ustabil-Kim
27th January 2005, 13:44
skulle jeg laget en drømmefilm ville det vært en film hvor jeg virkelig hadde budsjettet til å lage en film som påvirket de som så den, på gode og dårlige måter. Jeg vil at folk skal sitte igjen med et spørsmålstegn i hodet, gjerne en film som setter virkeligheten på spissen, så man får spørsmålet "er det kanskje sånn i virkeligheten?" i hodet.
Jeg håper jeg en gang får laget en dokumentar om Jessheim, hvordan stedet VIRKELIG er i ungdommens øyne, og hvor lite komunen gjør før et bedre sted, også dra frem en del om cowboy virksomheten i politiet.
Har mange ideer, men desverre blir ikke nok av dem realisert.
at så mange skriver de vil lager "pang pang, poff poff verdensrom action splatter og mer pang pang poff poff" filmer, jeg meg et inntrykk av for lite kreativitet. en GOD film er IKKE en hollywood film.
dahlskebank
27th January 2005, 15:40
Jeg vil selvfølgelig ikke poste min aller største drømmefilm her, da den er min og jeg gidder ikke se noen stikke av med den. Men mest av interesse er å lage en film om psyken til mennesker, hvor action og vold er en faktor, men ikke selve filmen.
Kunne også tenke meg å lage en godt gjennomtenkt politisk dokumentar hvor bruken av oljepenger, samt pengestrømmen i byråkratiet blir kjørt opp mot veggen. Eller noe sånt.
Angående kommentaren min om Jødeutryddelse så beklager jeg virkelig dypt den humoren Kyrre ikke fant. 8)
Kyrre
27th January 2005, 16:05
Angående kommentaren min om Jødeutryddelse så beklager jeg virkelig dypt den humoren Kyrre ikke fant.
Da så :wink:
--------
Dokumentarer holder jeg meg langt unna. Resulatet tilfredstiller ikke slitet. Og fotokunsten vinkes forvell til. Men pang pang verdensrom greiene er i enig med i at ikke er kreativt. Jeg ville lagd en slags kombinasjon av Ringenes Herre og David Lynch filmer. Mildt surrealistisk og anderledes. Med høyt budsjett og glimrende skuespillere.
Kenny Wang
27th January 2005, 16:07
Nemmen, vil du lage noe med høyt budsjett og glimrende skuespillere? At jeg ikke tenkte på det før. Kanskje mange av de beste filmene vi har sett har benyttet seg av akkurat det knepet. Ikke la det komme ut, så holder vi det en hemmelighet...
Kyrre
27th January 2005, 16:15
Nemmen, vil du lage noe med høyt budsjett og glimrende skuespillere? At jeg ikke tenkte på det før. Kanskje mange av de beste filmene vi har sett har benyttet seg av akkurat det knepet. Ikke la det komme ut, så holder vi det en hemmelighet...
Vittig
HenrikSolberg
27th January 2005, 17:27
Men pang pang verdensrom greiene er i enig med i at ikke er kreativt.
Så Star Wars var ikke kreativt! Nei vell! Men det var kanskje ikke i stor grad pang pang verdensrom greier som gjorde at originaltrilogien var så kreativ, men uansett. Du kan ikke si at det ikke er kreativt, kun at mye av det som er vist i sjangeren ikke er kreativt!
Ustabil-Kim
27th January 2005, 17:30
en ting som gjør star wars bra.
det er at de var først ute med et så godt gjennomført prosjekt på den tiden.
ikke no mer, kan ikke si jeg synes historien er superbra heller, finnes mange filmer jeg verdsetter mer enn starwars.
men så har jeg alltid vært mer "rollespill i gamle dager" enn "rollespill i fremtiden"
Stroyer
27th January 2005, 17:30
at så mange skriver de vil lager "pang pang, poff poff verdensrom action splatter og mer pang pang poff poff" filmer, jeg meg et inntrykk av for lite kreativitet.
Ser ikke helt hvorfor det absolutt må være så fantasiløst. Jo mindre filmen er lik virkeligheten, jo mer kan du bruke din egen fantasi til å dikte opp nye situasjoner. På den måten kan man også få frem poenget sitt på en veldig bra måte, bare man gjør det skikkelig.
Ustabil-Kim
27th January 2005, 17:34
sa bare at det ga meg et inntrykk =)
HenrikSolberg
27th January 2005, 17:36
Og en god film kan faktisk være produsert i Hollywood! Det er ikke hvor den er produsert som avgjør det!
Men ikke misforstå meg, drømmefilmen min er ikke en sci-fi action film, men vil bare påpeke min mening om at det faktisk er mulig å lage bra pang-pang filmer også!
Synes Star Wars hadde en meget god historie også jeg da! I alle fall den første trilogien, med de to første filmene som de beste! Ikke kom å si meg at konflikten mellom Luke og Vader ikke var voldsom?
Men ikke la dette bli nok en Star Wars tråd! :wink:
Ustabil-Kim
27th January 2005, 17:39
nei, ikke no starwars tråd =)
melder meg ut av diskusjonen nå uansett, blir alt for sånn her
"kim sier: Jeg liker Bringebær is!"
"andre på forumet sier: nei det gjør du ikke!"
heh =P
Melwasul
11th February 2005, 23:43
Vikingfilm! Det mangler vi jo.
Hadde det vært opp til meg, hadde jeg lagd en film om Olav den Hellige. Hvor vi ser hans første vikingstokt og del av livet og litt om norrøn mytologien og kristendommen. Mye av vikingslivet iallfall ;)
pordey2
12th February 2005, 03:29
Skulle så gjerne ha vært med på Jacksons Hobittprosjekt (en gang i fremtiden)
Ideen med vikingfilm er noe jeg også har syslet en del med. Fryktelig synd at mye av det som går under Norrøn mytologi og vikingskikker kan assosieres med ny-nazister og denslags.
Mytologi er kjempespennende, men er et vågalt prosjekt. På den ene skalaen har man jo Ringenes Herre (Britisk sånn ca) men på den anre enden har vi en lang, lang rekke filmer som aldri gjorde det så bra som ideen kanskje skulle tilsi (Troja!!!)
Og angående CGI, dette har blitt en del moderne filmer og det er bare å innse det. Mange av de som er mot det trekker frem skrekkeksempler der man ser firkatende pixler fly over skjermen - men den gode CGI'en er den man ikke legger merke til (med det første)
erdnis
12th February 2005, 14:34
hvis jeg hadde alt det jeg trengte av cash og utstyr ville jeg lagd film om spillet "warhammer"! litt lei av spillet, men det er så sykt kule figurer og sånt! :D
Melwasul wrote:
Hadde det vært opp til meg, hadde jeg lagd en film om Olav den Hellige. Hvor vi ser hans første vikingstokt og del av livet og litt om norrøn mytologien og kristendommen. Mye av vikingslivet iallfall
jeg har spilt sønnen til olav den hellige 6 ganger... måtte bare si det! :lol:
The Norwegian Pikie
18th April 2005, 18:31
Drømmefilmen !fy da gjeller bare ein ting.. (hopp over 3 avsnitt vist det blir for langt)
Ein 2. verdenskrigsfilm med stori fra her jeg bor.. Har døde mange tyske og norske i skognene.. Spesielt eit angrep på ein liten gård er kjent (relativt).
Etter at tyskerne har brukt gården som base og bøndene som sykeplaierer og tjenere ei god stund. Kommer ein norsk gruppe frå sogndal, som har kjempa ei stund i Valdres. Og bestemmer seg for å storme. Under dekning fra flere Bren-gun, springer de gjennom snøen og opp til husveggen der de skyter gjennom vinduet i huset for å skape panikk. Og tyskerne i 2. etasje faller om og tyskerne for total panikk. De tyskerne som er i from til det prøver og gjøre motstand. Men normenene har full kontroll etter 3-4 skyttninger.
Det mest utolige er at rundt 30 normenn og damer som var fanget i ei lita hytte overlevde. Frodi de norske mgene ikkje viste det var sivile der. De skøyt mot den hytta og alle 2. etasjer Slik at de fleste som sto i de husa blei rivet i filler.
Og de nesten 20 døde og skada tyskerne som ligger i potetkjellern + de i skålen blir begravd. Tyskerne blir tatt til fange og litt seinere har norge overgitt seg, men ikkje uten å ta tysk blod.
Denne historien ville jeg laget i Steven Spielberg stil, med blod og smerte. Ingen heltefilm. Men lage en tragedie ut av alle som døde, soldater og sivile.
Fikk jeg noen gang sjansen til å resisjere denne filmen. Ville jeg offret mange år og penger for å få det til..
Du skulle grine når filmen var over!! :)
Rad-X
18th April 2005, 19:09
Hardcore yakuza film. Hadde ikke spart på en dråpe blod.
Van_Brand
18th April 2005, 22:47
Min drømmefilm skulle vært en krigsfilm, der et historisk slag skulle finne sted. (liker ikke så godt oppdiktede slag). men uansett, enten en film med napoleon sine slag, eller kanskje en film om Dsjengis-kahn.
Men filmer om oldtid er interresant. For eksempel steinalderen eller no sånt.
jokke_tryne
19th April 2005, 01:52
en norsk tegnefilm som vare 2 timer med bare vold og sex
dynamic
19th April 2005, 08:28
Grom idè, Kenny! :D
PS: Jeg tok fleipen :P
Dere tar alle feil
Edit: Min drømme film måtte vært med masse fighting, blod og ikke mye skyting, mest never og bein.
Innspillingsstedet ville vært skikkelig "underground". :wink: :)
Arcanix
4th June 2005, 15:31
Vel, bortsett fra budsjettet så driver jeg og en del venner å mekker den nå...
Kult plot også. Om vi greier å få det til, så blir det en psykotisk thriller.
Nesten ingen replikker heller, bare Jedi Mindfuck all the way.
Når vi er litt mer "klare" vil jeg opprette en tråd her for det.
Hadde det vært opp til meg, hadde jeg lagd en film om Olav den Hellige. Hvor vi ser hans første vikingstokt og del av livet og litt om norrøn mytologien og kristendommen. Mye av vikingslivet iallfall ;)
enig... noe ala braveheart (med litt humor innimellom, masse SLÅENDE replikker, og storslagen musikk)
danielskjelstad
5th June 2005, 08:45
Predator 3
Hardcore yakuza film. Hadde ikke spart på en dråpe blod.
har du sett mange Takashi Miike filmer?
Oleway
11th August 2005, 14:18
Som den lille forumsoppen jeg er, kommer jeg med et nokså sent innlegg i denne debatten hvor jeg må reagere.
jeg syns ikke man burde fleipe om sånt! det er jo trossalt drømmene til folk og jeg syns vi ikke skal fleipe osv med sånt egentlig! det er noen som ikke forstår det da!
Ja, de stakkars små barna på Norsk Amatørfilmforum er helt på gråten etter at noen snakket tull om drømmene deres. Å, stakkars dem. Buhuu...
Hva slags brødløkforum er dette?
Kyrre
11th August 2005, 14:35
Hehe.. Veldig godt fomulert av Freddern også :wink:
HenrikSolberg
11th August 2005, 14:37
Hvis det kommer noen og kaller det Oleway sier her er mobbing så skal jeg være enig med han angående "brødløkforum"... Morsomt Oleway! :wink:
mrbull
18th August 2005, 18:13
Min film hadde sikkert het "Evig liv" eller noe.
Handler om 2 stk bitre fiender som får evig liv, og tåler ALT!
Da blir det HEFTIGE action scener og MYE slossing.
Slenging gjennom hus, og HARDE slag som fororsaker 100 meter flyving på fiendene. :D
Ellers er ikke en heftig vikingfilm heller å fornekte :)
Mye vold, store slag og store, møkkete, fulle vikinger som snakker norrønsk! Hihi!
Jarli
24th March 2006, 16:33
Har faktisk en historie i hodet.
En film som kan måle seg med Peter Jackson sine. hehe :D
vokteren
24th March 2006, 16:40
PJ's? :)
Feebles, Braindead, Bad Taste stilen hans eller Ringenes Herre og King Kong stilen? :P
(selv foretrekker jeg de den førstnevnte)
Thomas North
24th March 2006, 18:35
GREASE 3!!! Med phillip seymor hoffman og heath ledger som homofile på 50 tallet.. heath ledger er i cowboy gjengen med robert de niro, al pacino, john travolta og denzel washington som dansende og syngende cowboyer.. mens rockabilly gjengen til phillip seymor består av brad pitt, benicio del toro, bruce willis og denis leary =) =)
Samuel L Jackson er den crack avhengige homofob rektoren på high schoolen de går på...
Kom ikke å si at folk hadde rennt ned kinoene for å se den?????????
Eivind87
24th March 2006, 19:19
GREASE 3!!! Med phillip seymor hoffman og heath ledger som homofile på 50 tallet.. heath ledger er i cowboy gjengen med robert de niro, al pacino, john travolta og denzel washington som dansende og syngende cowboyer.. mens rockabilly gjengen til phillip seymor består av brad pitt, benicio del toro, bruce willis og denis leary =) =)
Samuel L Jackson er den crack avhengige homofob rektoren på high schoolen de går på...
Kom ikke å si at folk hadde rennt ned kinoene for å se den?????????
Joda... :D
Den som får til en slik film blir ihvertfall min store helt. :D :D
rovlah92
25th March 2006, 07:46
Jeg ville lagd en serie!
Jeg har gått rundt lenge og tenkt på denne serien! Jeg tror ikke jeg får laget den noen gang, men det får ikke hjelpe. Den skal handle om en gutt som finner en tidsmaskin i kjlleren, så drar han tilbake i tid til en annen verden som heter Baldor. Der må han hjlpe kong Timbsnutt å stoppe den onde fyrst Tyron av Ondskapensland i å ta over Baldor. Samtidig får hans bestevenn, som bor på en gård utenfor byen, et alien problem. Alienene skal finne igjen noe de mistet for mange år siden, uten å bli sett. Men guttens våkne øye oppdager flere ting...
Serien skal også inneholde den menneske skjulte krigen mellom de grønne og orange Army Men! Samtidig som den handler om utviklingen til det lille gjørme folket!
Også må vi jo ha med litt "Star Wars stjernekrig" oppi verdensrommet!
Og på slutten av siste episode får vi vite at alt dette henger sammen...
Denne serien er min villeste fantasi og som sagt tror jeg ikke jeg noen gang får laget den :cry:
Herr. Hvermansen
25th March 2006, 18:40
Jeg ville ha laget en remake av Meet The Feebles med ekte skuespillere!
Fisker
25th March 2006, 18:45
Det beste hadde vel vært å lage noe som ikke hadde vært laget før, noe helt nytt som sjokkerer filmverden no sinnsykt. Problemet er å finne ut hva det er?
En vikingfilm hadde vært helt konge, heftige slag sammen med et genialt plot og gode dialoger kunne blitt utrolig bra. En slik film burde vært realistisk og ikke noe fantasifulle saker, kun blod, svette og tårer fra skjeggete skandinaver som IKKE SNAKKER ENGELSK! Slikt synes jeg ofte er irriterende, når kinesere snakker engelsk fordi det er en über Hollywoodfilm deluxe.
Og så vil jeg regissere en Lost-episode !
Thomas North
26th March 2006, 13:38
Ja og det samme gjelder vikinger som snakker norsk!! hva er vitsen? da kan de jo like godt prate engelsk.... Skal man lage en ekte vikingfilm må de prate islandsk, for det er det som er nærmest gammelnorsk...
Herr. Hvermansen
26th March 2006, 18:18
Skulle jeg ha laget en episk sverd og sandal film ville det ha vært legenden om Odyssevs fra Odysseen av Homer. Likte Odysseen bedre enn Iliaden da jeg leste begge.
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.