Vis full versjon : Laseralder
Melwasul
26th January 2005, 14:12
Jeg tenkte å lage enda en film til hvor det foregår i en "laser-alder". Framtiden altså.
Så langt er ideen min omtrent slik:
Filmen begynner med en fyr som blir vekket av laser (en eller annen måte med klokke eller noe slikt). Han våkner opp irritert.
Han lever i en laseralder hvor nesten alt mulig har en eller annen ting med laser å gjøre. Han setter på laserovn (en slags mikroovn som varmer mat i et sekund). Han tar mat og setter seg på data. Det dukker opp skjerm og tastatur av laser. Han blir utsatt av flere lasergreier hele tiden at synet blir dårlig.
Til slutt henter han fram en produkt, som "gjør-laser-øyeoperasjonen-selv" hvor han får synet tilbake og går tilbake til arbeidet sitt som er vanlig i samfunnet.
Vil gjerne vite om flere mulige laser-greier som jeg kan presse inn i storyen (eller vises fram). Og hva syns dere om det?
HenrikSolberg
26th January 2005, 14:29
Hva jeg synes?
Laserbra? :wink:
Vet ikke helt hva jeg synes jeg! Virket litt tynt! Dette er jo egentlig bare settingen. Trenger story også!
Freddern
26th January 2005, 18:04
"LASER" bra! virker morro! altså det virker morro å lage å få et bra resultat! men har du tenkt at den laser datan skal være laget av laser da? eller?!?!? åssen skal folket få vite at d r laser? altså bygt opp av Rotoscop opplegg( Lightsaber altså)??
Kenny Wang
26th January 2005, 19:19
Hvis alt du møter i denne framtiden er laser, og dette påvirker synet ditt, så ville vel alle andre oppleve akkurat det samme som denne mannen. Og han ville vel ikke blitt særlig irritert over laseren hvis han var født inn i dette samfunnet og var vant til det. I så fall ville han vel kvittet seg med alle disse laserintrumentene i huset sitt. Og så lenge syndet uansett bare kan fikses med en slik gjør-det'selv sak, så vet han og alle andre om denne muligheten, og ville vel ikke vært særlig plaget av om synet ble dårligere så lenge det bare kan fikses på en lettvint måte.
Stroyer
26th January 2005, 21:58
Tror jeg har en idé til en brukbar story. All denne laserteknologien gjør alle folk på en gang plutselig syke. Nesten sånn "Dawn of the Dead"-syke, uten å lage en for lik parodi. Kan si at folk ser helt normale ut, bare det at de blir gale.
Hovedpersonen er ikke noen laser-geek. Heller tvert imot - han liker å gå lange turer i skogen, så han kommer bort fra denne laser-hverdagen. Litt som i "I, robot", der hovedpersonen av prinsippsak ikke er helt for den nye dominerende oppfinnelsen.
Når han skjønner hva som skjer drar han selvfølgelig inn i byen for å redde kjæresten sin. Hun er ikke skadet av laser-sykdommen enda. For å redde dem begge må hovedpersonen bruke laser-teknologi, og risikerer å få sykdommen selv (noe han gjør).
Du klarer sikkert å finne på hvor dette havner.
Om det ble et dårlig konsept vil jeg skylde på trøtthet. Bare ignorer innlegget mitt i såfall. God natt!
Melwasul
26th January 2005, 23:21
Det som er saken - laser gir og tar ;)
det er bare en kortfilm hvor det gir oss litt å tenke, håper jeg?
Og hvordan jeg viser laserne, skal jeg vise i filmen ;) - er det flere laserprodukter som fins nåtid eller vil komme i framtiden?
Remi
27th January 2005, 17:15
prøv med at han kanskje spiser litt mat med laserkniv og gaffel?
Melwasul
27th January 2005, 18:18
Skal se om jeg får en ide hvordan de skal se ut, hehe
moonlightP
27th January 2005, 20:31
Skal se om jeg får en ide hvordan de skal se ut, hehe
Kniven kan se ut som en miniversjon av en lyssabel kanskje...bare et forslag.
moonlightP
27th January 2005, 20:35
Kanskje det kunne ha vert med laserdører og laserTV-skjerm...
Remi
27th January 2005, 20:51
laserhologram
Melwasul
27th January 2005, 23:31
Takker for forslag :D
Jeg har tenkt på laserkniv (og bør kanskje holde unna lyssabel, hehe - har ikke så bra erfaring med lyssabel).
Har tenkt ikke på laserdør, takker igjen. Laserhologram har jeg tenkt på alt ;)
moonlightP
28th January 2005, 14:07
Tenkte litt på Star Wars episode1 nå...sånne laservegger som er med i fektescena på slutten av filmen.
Der Obi Wan blir innestengt mens Qui Gon fekter med Darth Maul.
Hadde du fått til sånne vegger???
Hadde kanskje vært litt kult med sånne vegger som vindu eller no sånt.
Remi
28th January 2005, 14:22
Jeg har tenkt på laserkniv
weee
Melwasul
28th January 2005, 15:26
Tenkte litt på Star Wars episode1 nå...sånne laservegger som er med i fektescena på slutten av filmen.
Der Obi Wan blir innestengt mens Qui Gon fekter med Darth Maul.
Hadde du fått til sånne vegger???
Hadde kanskje vært litt kult med sånne vegger som vindu eller no sånt.
Ja, det var akkurat sånn jeg tenkte da du sa det. Har ikke funnet ut helt hvordan lage nøyaktig likt, men vet omtrent hvordan jeg skal gjøre det ;)
Freddern
28th January 2005, 18:35
er det ikke bare å lage en rotoscop altså lignende laserverd! men dropper gloven! også bruker opstacy også legge til litt grain! er det sånn du har tenkt det? også animere grainen?
Melwasul
28th January 2005, 21:15
Mannen blir vekket av digital laser rett inni øynene. Han våkner opp i et hvitt rom og går bort til døren. Han ser "laserovnen" sin. Han trykker laserpennen sin hvor TVen kommer opp og går bort til laserovnen som er ferdig med mat allerede.
TVen viser forskjellige nyheter samtidig i flere motions, og han velger en av dem. Han får en melding fra sjefen i hologram som forteller at han må sette igang å jobbe.
Han trykker laserpennen for å sette igang med arbeidet hvor TVen forsvinner og datamaskinen kommer opp. Han jobber rask med laserpennen og får fram lasertastatur.
Han tar en pause med kopp kaffe i ovnen. Og leker litt med farger på t-skjorte (liksom laser bytter farger som printern og treffer) tilfeldig øyet hans. Han vifter med laserpennen og får fram "gjør-laseroperasjon-selv". Dermed ser han bra igjen akkurat som vanlig. Han fortsetter med arbeidet sitt. Og det zoomes ut hvor man ser hele rommet hans, og deretter de andre klisslike rom hvor andre lever av det samme daglig.
Tenkte å bruke bluescreen mesteparten av (kort)filmen. Rommet skal trolig være digitalt, og håper at det ser litt troverdig ut. Men blir artig å prøve ut og se om jeg klarer noe slikt helt alene ;)
er det ikke bare å lage en rotoscop altså lignende laserverd! men dropper gloven! også bruker opstacy også legge til litt grain! er det sånn du har tenkt det? også animere grainen?
det er nok noe sånt, ja
Melwasul
4th February 2005, 01:13
http://home.no/melwasul/laser/rommet.jpg
Rommene jeg har designet så langt - skal fylle litt mer detajler senere (kom gjerne med forslag)
Her er litt demostrasjon - http://home.no/melwasul/laser/rommet.wmv ;)
Remi
4th February 2005, 14:49
ikke værst :D :wink:
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.