Vis full versjon : tilbakemelding på thriller/action film....
jasonX
14th February 2005, 18:12
dette er en film som jeg og en kamerat lagde til et skoleprosjekt...
jeg ble veldig fornøyd med vinkler og musikk valg...
jeg syns den ble bra til å være til et skoleprosjekt....
men det er min mening....
så si gjerne hva DU mener :D
både negativ og positiv kritikk mottas med et stort takk :D
ftp://movies:pisspeik@80.203.34.135/punch.mpg
dahlskebank
14th February 2005, 18:34
Savner lydeffekter på actionscenene.
jasonX
14th February 2005, 18:42
det gjør jeg oxo men jeg har ikke noen brukbare lyder... :cry:
Melwasul
14th February 2005, 18:44
Som jeg sa i din andre film - dere burde få opp tempo i kampscenene.
De første slagene var bra, men det med sparking var dårlig. Sverdkampen var heller ikke overbevisende.
Og dere burde bytte kodek, for denne tar altfor mye plass med dårlig kvalitet på bilde. Prøv Windows Media Encoder.
jasonX
14th February 2005, 18:50
[quote="Melwasul"]Som jeg sa i din andre film - dere burde få opp tempo i kampscenene.
De første slagene var bra, men det med sparking var dårlig. Sverdkampen var heller ikke overbevisende.
quote]
jeg er enig med det med sparkingen....
det blir helt sinnsykt sugent resultat ved å speede
opp klippene...og kan jeg spørre om hva som ikke
var overbevisende med sverdkampen? :?
jasonX
14th February 2005, 19:21
ikke noe mer kritikk :cry: ...
Remi
14th February 2005, 19:23
heh enkelt å skaffe det, vil du for eksempel ha en slå lyd så søk på punch.wav hehe vannskeligere er det ikke
Freddern
14th February 2005, 19:24
Savna lyd effekter! og at det blåste i mickrofonen! og at kamp scenen var DRIIIT treige! likte ikke dette! ejg hadde redigert om det jeg! jeg brukte om lag 3 dager på Contrac Jack filmen!! det er jo med rendering men uansett! bedre arbeid!
lykketil!! :D
jasonX
14th February 2005, 19:27
heh enkelt å skaffe det, vil du for eksempel ha en slå lyd så søk på punch.wav hehe vannskeligere er det ikke
takk for tipset :D
Melwasul
14th February 2005, 19:39
og kan jeg spørre om hva som ikke
Du ser jo at de fekter sinnsyk sakte - tror de må trene mye på forhånd med pinne eller noe. Slik at de vet sikkert hvordan de skal bruke dem.
Kan du ikke skru opp tempo i klippet, får du skru opp tempo i virkeligheten ;) eller bruke flere kameravinkler under slåssing
jasonX
14th February 2005, 19:48
og kan jeg spørre om hva som ikke
Du ser jo at de fekter sinnsyk sakte - tror de må trene mye på forhånd med pinne eller noe. Slik at de vet sikkert hvordan de skal bruke dem.
Kan du ikke skru opp tempo i klippet, får du skru opp tempo i virkeligheten ;)
hvis du hadde tatt deg litt bedre tid å lest alt på denne topicen og noen av mine andre så hadde du kanskje sett at jeg ikke liker resultatet når et klipp blir speedet opp....
og hvis du syns vi fekter for sakte så hmmm :?
meningen er vel at vi skal overleve innspillingen eller :?
Melwasul
14th February 2005, 20:19
Okei, dere brukte ekte våpen altså?
Det kan dere godt gjøre - men helst ikke i en kamp (bare vise våpen, og deretter bytter til falske våpen)
Falske våpen kan dere lage sjøl eller kjøpe leke våpen. Og slåss i hastighet hvor det blir vanskelig å legge merke til at de er falske.
Bytte tilbake til ordentlige våpene når dere er ferdige med å slåss eller når det trenges. Hollywood bruker ikke ordentlig våpen (med mindre om de har proffe stuntmenn som tar seg av det)
jasonX
14th February 2005, 20:22
Okei, dere brukte ekte våpen altså?
å ja...du trodde vi brukte falske våpen ja...
hadde vi brukt falske hadde det bare vært og "dælje" løs...
men vi bruker ekte saier og sverd ja...så i høy
hastighet kan dette bli ganske farlig... 8O
Kenny Wang
14th February 2005, 21:10
Savner lydeffekter som mange andre her, og som det var alt for lite driv i slåssingen. I Kaldt Blod del 1 så slåss vi bare med ekte våpen, (liker å bruke ekte så lenge det er mulig å få tak på - ser alltid bedre ut), så jeg vet at det ikke er lett å få det til å gå raskt, men hvis du øver litt før du filmer, og kjører litt innklippsbilder på ting som er vanskelig å gjøre med ekte våpen, så har du løst mye av problemet.
Ellers syns jeg det var rart at raneren stoppet opp så nærme, og begynte å telle pengene, noe som han også brukte utrolig lang tid på. Burde funnet på noe bedre der. Men det er tross alt bedre enn den andre filmen jeg så - så da går det i riktig retning i alle fall.
Remi
14th February 2005, 21:15
hehe ingen årsak du :wink: :D
Kenny Wang
14th February 2005, 21:20
hehe ingen årsak du :wink: :D
Det må være en av de mest forvirrende postene hittil.
Remi
14th February 2005, 21:27
nei DET der var den mest forvirrende :roll: 8O 8O 8O
Kenny Wang
14th February 2005, 21:30
Sant.
jasonX
14th February 2005, 21:39
I Kaldt Blod del 1 så slåss vi bare med ekte våpen
i kaldt blod, speeder du opp slåsscenene da?
det ser ut som du speeder det opp, men det blir
fortsatt et veldig bra resultat...i så fall hvordan får
du til dette? :?
mott
14th February 2005, 21:43
trening er tingen......
jeg og en kompis brukte over 2timer på å øve inn 30sek slossescene med stokker :roll: men når man har øvd det inn flere og flere ganger, klarer man å gjøre det fortere og fortere, til slutt går det så fort at det ser ekte ut. :wink:
Kenny Wang
14th February 2005, 21:49
Jeg speeder opp deler av det ja. Husker ikke akkurat nå hvilke deler som er oppspeedet, men noen er det og andre ikke. Når vi slåss med saier så er det to innstillinger filmet fraq stillestående stativ i TOT fra siden der hele greia er oppspeedet med 30 % eller noe. Vi satte kamera på stativ fordi vi visste at det skulle speedes opp, og da slapp vi at kamera ristet ekstra mye pga av speedingen.
jasonX
14th February 2005, 21:51
Jeg speeder opp deler av det ja. Husker ikke akkurat nå hvilke deler som er oppspeedet, men noen er det og andre ikke. Når vi slåss med saier så er det to innstillinger filmet fraq stillestående stativ i TOT fra siden der hele greia er oppspeedet med 30 % eller noe. Vi satte kamera på stativ fordi vi visste at det skulle speedes opp, og da slapp vi at kamera ristet ekstra mye pga av speedingen.
ok...det var utrolig bra til å være speedet opp i hvertfall 8O
Kenny Wang
14th February 2005, 21:54
Grunnen til at mye av det kan se ganske bra ut tror jeg har med at vi gjør ting så fort vi tør, men speeder bare litt ekstra opp. Hadde vi gjort det sakte og speedet det mye opp, så ville det nok sett jævlig ut.
dahlskebank
14th February 2005, 22:09
Vet ikke hvilket program du redigerer i jasonX, men oppspeedingseffekten ruinerer som oftest veldig mye ved at den bare blander sammen bildene. Etter min mening er det bedre å fjerne frames manuelt. Tar tid og man må kuke mye frem og tilbake for å få gode oppspeedinger som er annet enn 200%.
Når det gjelder komprimering, bruk TMPGenc. Funker fedt. Egen wizard funksjon som lager VCD kvalitet. Blir vel ca 10mb pr min.
dynamic
15th February 2005, 18:34
Bytte tilbake til ordentlige våpene når dere er ferdige med å slåss eller når det trenges. Hollywood bruker ikke ordentlig våpen (med mindre om de har proffe stuntmenn som tar seg av det)
Har vært med å lage denne filmen.. og vi kan ikke samlinge dette med en film fra Hollywood, det skjønner jo alle...
Kenny Wang
15th February 2005, 19:02
Har vært med å lage denne filmen.. og vi kan ikke samlinge dette med en film fra Hollywood, det skjønner jo alle...
Jeg tror ikke han mente at vi kan være like flinke som Hollywood, men det betyr ikke at vi ikke kan lære ting av dem. Og det å bytte ut ekte våpen med falske for selve slåssingen er ikke så veldig vanskelig, med mindre du har våpen som du kan skaffe ufarlige kopier av da...
dynamic
16th February 2005, 10:00
Jeg tror ikke han mente at vi kan være like flinke som Hollywood, men det betyr ikke at vi ikke kan lære ting av dem. Og det å bytte ut ekte våpen med falske for selve slåssingen er ikke så veldig vanskelig, med mindre du har våpen som du kan skaffe ufarlige kopier av da...
vi bruker et egyptisk sverd som er umulig å få tak i kopi av... :(
jasonX
16th February 2005, 10:02
du kenny wang.....du kan ikke sende meg noen lyder a...som du bruker i kaldt blod?....de lydene du bruker når de slår og knekker armer...kan du pliiis sende meg de lydene ell?
Kenny Wang
16th February 2005, 13:47
Sorry Jason, jeg skulle gjerne sendt deg lydene, men jeg klipte Kaldt Blod på Mac som jeg bare lånte, og alle spesiallyder og slikt ble igjen på Macen. Men jeg søkte bare på nettet etter punch-lyder og fant de jeg brukte, pluss at jeg ved knekkelyder bare knuser en plastkopp som jeg vrir og vrenger litt på lyden med.
jasonX
16th February 2005, 16:54
Sorry Jason, jeg skulle gjerne sendt deg lydene, men jeg klipte Kaldt Blod på Mac som jeg bare lånte, og alle spesiallyder og slikt ble igjen på Macen. Men jeg søkte bare på nettet etter punch-lyder og fant de jeg brukte, pluss at jeg ved knekkelyder bare knuser en plastkopp som jeg vrir og vrenger litt på lyden med.
ok...jeg finner nok noe på nettet uansett
dynamic
17th February 2005, 15:26
ok...jeg finner nok noe på nettet uansett
Skal prøve å finne noen lyder på nettet jeg JasonX :D
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.