Vis full versjon : Psykiske ideer
Freddern
16th February 2005, 13:17
Heisann, er det noen som har noen Ideer til hva som kan gjøre en person psykisk skadet! altså, han skal bli banket opp osv osv og ja torturert! men har noen en god grunn for hvorfor han akuratt blir det?Bakgrunnen er at han er leiemorder! har flere ideer til bakgrunnen av det men vil se om dere har noen så kan jeg bygge sammen! Har det meste av manuset klart!
Forsalget skal være sånn at det går Psykisk inn på han! F.EKS: at han blir tvunget til å drepe broren sin, men han nekter og dermed blir han banka opp og PINT og torturert slik at det går psykisk innpå han!
har noen andre forslag! lignende Eksemplet mitt
Melwasul
16th February 2005, 13:31
Kommer an på hvilken ferdigheter leiemorderen har. Kan han karate, burde slaget komme fra noe der. Kan han skyte, fikk han kanskje en kule i hodet hvor det måtte smeltes.
Er det en lang film, vil jeg anbefale å bruke det som anslag hvor det kunne vise torturscene (eller slåsscene) i starten (slik at vi vet hva som skjedde og får en del presentasjon av person(ene) og deretter kommer det teksten "6 måneder senere" hvor handlingen starter, eller noe.
Freddern
16th February 2005, 13:34
Starter med at han våkner i Skogen, (han ble dumpet der) også ser han tilbake i tid også på slutten ser vi åssen han ble kasta ut i skogen der osv, også komemr det på nytt at han våkner så slutter filmen.. skjønner??
Han Skyter og kan slåss! full pakke! Må bare ha en grunn som er bra nok ti lat han blir banka opp osv! Fordi han ska nekte det! og jeg trur han skal bli tilbydt å drepe broren sin for en DEL PENGER, men han nekter og det liker ikke folka og så blir det bråk!
men har dere andre ideer enn det med broren eller rett å slett andre ideer til filmen som dere har på hjerter! Skrik UT! :D
THX
16th February 2005, 13:43
Kom til å drepe noen i barndommen sin....det blir en skada av...
Freddern
16th February 2005, 13:44
Det handler ikke om Leiemorder opplegget osv!!
F.eks:
Han blir psykisk skadet fordi han blir TVUNGET til å drepe broren sin (altså ha nfår betalt) men han nekter og da torturer de han osv og tvinger han til det og masse annet!!
Melwasul
16th February 2005, 13:46
En typisk leiemorder film vil leiemorderen ikke drepe de som han/hun har følelser for. En bror er fint å bruke.
Freddern
16th February 2005, 13:47
ja, det var det jeg tenkte på! at Han har jo følelser for broren sin og vil jo ikke gjøre det!
Men folka Tvinger han til det og han prøver å rømme unda det! så jeg tipper jeg tar det!
Men er det noen andre som har Ideer som kan skje så si fra!
HenrikSolberg
16th February 2005, 13:50
Hvis de som tvinger han har tatt f.eks. kjæresten/forloveden/kona til leiemorderen så vil han i det alle fall vurdere å knerte broren sin! Det er eneste muligheten jeg kan se til at han engang vil vurdere å gjøre det! Tror ikke penger er nok til å drepe sin egen bror!!! :wink:
Freddern
16th February 2005, 13:51
Grunnen for at han blir tvunget for det er fordi Broren han blanda seg inn i Miljøet dems og har ikke levert Dopet eller pengene eller hva nå det måtte være!
HenrikSolberg
16th February 2005, 13:55
Jeg ville egentlig prøvd å lage en helt annen film, siden slike historier er hyppig gjenfortalt i amatørfilmmiljøet! Men jeg skal ikke bestemme hva slags filmer du skal lage!
Freddern
16th February 2005, 13:56
det er ikke bare volds greier i den! jeg kan liksom ikke lage en film som handler om noe annet egentlig, hva skal det handle om??? alt blir jo ti lvold
HenrikSolberg
16th February 2005, 13:58
Hehe.. :wink:
Det er der planlegging, kreativitet og seriøst tenkearbeid kommer inn i bildet!!!
Men har du virkelig lyst til å lage denne filmen så lag den, jeg bare anbefaler deg å prøve andre sjangere jeg....
Freddern
16th February 2005, 14:00
det som er problemet ja! Du liker kansjke litt sånn Drama opplegg... Jeg liker mere Action opplegg, det er jo Smak og behag!!!
eller hva?
Domino greier har jo ikke så mye action (vis det var vel den filmen)
Du har litt mere Dramatisk/action opplegg... syns jeg da!
HenrikSolberg
16th February 2005, 14:02
Det går ann å lage geniale/originale actionfilmer også! Bare se på The Good, The Bad and the Ugly!
Nå sier ikke jeg at du skal lage en film som er like bra og original som den, men med litt tenking så tror jeg det kan bli mer uforutsigbart enn hva denne historien høres ut som... Ikke vondt ment!
Kenny Wang
16th February 2005, 14:03
Han kan ha blitt tvunget til å kvele søstra si med sin egen sperm. Sånn setter spor - jeg har ikke kommet over det ennå.
HenrikSolberg
16th February 2005, 14:09
Du kan lage en ultravoldelig film ala Clockwork Orange hvor en i starten av filmen møter enn ultravoldelig gjeng ungdommer som "koser" seg med å være voldelige, skade folk osv. Dette må selvsagt lages slik at seeren blir overbevist om at dette virkelig er en karriere å satse på. At det er tøft lissom! Du kan ha hobbyskyting av mennesker osv. Helt syke ting! Du må selvsagt ha en hovedperson som leder det hele!
Til slutt må du ha en scene hvor den samme personen sitter i fengsel!
Kanskje ikke noen oscar-vinner, men kun en ide som spratt opp. Med litt korrigering her og der så kanskje det kan bli en allright film? :)
Freddern
16th February 2005, 15:39
Liker ikke ultra voldlige filmer!!
Har noen forslag til Navn på Filmen!?!
Rift I sjelen kansjke?
Det handler om at en leiemorder blir Tvunget til å drepe sin bror, men han nekter og derfor blir det bråk og han prøver og redde seg selv og broren!!!
Noen forslag til navn på filmen?
dahlskebank
16th February 2005, 19:19
Vil jeg foreslå at du dropper leiemorder delen? En leiemorder som ikke klarer drepe broren sin? En leiemorder som blir torturert? Lowquality hitman sier jeg bare, hvem gidder leie han til et hit??
Jeg elsker leiemordergenren, men å gjøre dem bløte er bare ødeleggende. Hvis en leiemorder takker nei så går de vel bare til en annen leiemorder? Ville vært morsomt hvis broren skyldte masse penger og mafiafolkene var noen skikkelige køddskaller som allerede hadde bestemt seg for å knerte broren. Så kan hovedpersonen bli torturert og tvunget til å drepe broren sin, bare fordi mafiafolkene syns det er gøy.
Navn på filmen burde du vente med til filmen er nesten helt ferdig. Hvis man først har satt noe så er det ofte vanskelig å bytte, og de gode ideene kommer når man minst venter det. Prøv i det minste å unngå å ende opp med et navn alla "Kill Bill".
Freddern
16th February 2005, 19:37
Ja!! Der sier du det! Det kan være at han hovedpersonen lever et vanlig liv og har ingen problemer og greier!
men så har broren rota seg opp i Mafia med penger osv.. masse skumle greier!!!!
Så bestemmer mafian seg å finne en tilfeldig som de skal tvinge til å drepe personen, men så tar de tilfeldig vis han hovedpersonen som er Store Broren til han typen!!
Og når han får vite det og nekter så blir det bråk osv!?!?
Bra forslaG?
PkFrK
17th February 2005, 10:40
Leter du etter noe som psykisk kan ødelgge en person, kan du bruke en som ikke ser helt nork ut, og bruke rasisme som ødelegger ham.
Så får han oppdrag av Nynazister, som kun har sett hovedpersonen med maske, og kjenner ikke hudfargen hans, om å drepe broren som selv er hudfarget.
De Nynazistene som gir han oppdraget har plaget hovedpersonen hele livet, de har plaget ham som den brune mannen, ikke som den maskerte leiemorderen, for de kjenner jo ikke hans identitet når de gir ham oppdraget. Så tar han et oppgjør med seg selv, og møter Nynazistene igjen, har på seg masken, og later som om han skal snakke med dem om oppdraget, så tar an av seg masken, lederen for Nynazistene blir helt blek i trynet når han kjenne ham igjen som negeren de har plaget så lenge, så dreper ham dem.
Bare en tanke.Jeg lukter litt fis?
Amatør XXL
17th February 2005, 14:47
Har du fått den ideen fra et sted?!!
Virket veldig bra!
Freddern
17th February 2005, 14:58
javel? blir litt komplisert ja! mn mn! har alle ideer klare ska skrive manus osv! fikse litt i Movie Planner! begynner vel etter ferien!
Melwasul
17th February 2005, 15:01
javel? blir litt komplisert ja! mn mn! har alle ideer klare ska skrive manus osv! fikse litt i Movie Planner! begynner vel etter ferien!
Psykiske filmer er alltid kompliserte ;) Men han kom jo med en enkel ide som er ikke så vanskelig å bruke
Freddern
17th February 2005, 15:05
Ja! men jeg har en idee som både er litt psykisk og lett å lage, vis du forstår?? Lett for meg å lage fordi jeg vet åssen jeg skal gjøre det!!
PkFrK
17th February 2005, 15:16
Nei, har egentlig ikke fått ideen fra noen plass, alle ideer må starte et sted, hehe!
Men kjenner til rasistiske miljør, bestekompisen min er fra korea, så, vet hva det vil si for han å bli rasediskriminert.
Amatør XXL
17th February 2005, 16:49
Det var i hvert fall en god ide! :D
PkFrK
18th February 2005, 11:57
Det var i hvert fall en god ide! :D
Takker og Bukker
PkFrK
18th February 2005, 19:49
Bare en tanke.Jeg lukter litt fis?
Kyrre? Slutt og kødd med postene mine din shatans fokker =P
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.