Vis full versjon : Trailer til Kaldt Blod del 2 - Alle Hjerters Dag
Kenny Wang
16th February 2005, 20:24
Dette er andre del i Kaldt Blod - trilogien. Kaldt Blod del 2 - Alle Hjerters Dag heter den. Får den ut bittelitt sent i forhold til Valentine's Day, men det får gå.
Her er traileren; jeg legger ut selve filmen så fort som mulig.
KALDT BLOD DEL 2 TRAILER (http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=147#dl) (lagre som)
Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på traileren også. Om det ga dere lyst til å se filmen osv.
mott
16th February 2005, 20:54
Positivt:
Ser ut som en skikkelig action film.
mye av slossinga ser bra ut, men ikke alt.
Negativt:
Det passet ikke at musikken stoppet så brått noen ganger.
Og man ser at på mange av sparkene at foten ikke treffer ansiktet.
Fargene var litt matte.
Kenny Wang
16th February 2005, 21:04
Filmen er filmet med et gammelt Sony kamera, det er mye av grunnen til de matte fargene, pluss at dette er den første filmen hvor jeg prøvde meg på litt egen fargekorrigering, noe som delvis også har skylda. Musikkens bråe stopp var hensiktsmessig lagt der, men mulig den kan bli vel brå.
Ustabil-Kim
16th February 2005, 21:31
dette så mye mye bedre ut enn del 1 =D
gleder meg til å se.
dynamic
17th February 2005, 16:07
ufattelig stilig, kenny wang! har du noen tips til hvordan jeg kan lage noe slikt? har satt av hele vinterferien til filming :P
(hvem er du foresten?)
Kenny Wang
17th February 2005, 16:16
Takk, takk.
Eneste tipset jeg kan gi for å lage denne type film er at du i alle fall må holde deg inne med noen kampsportfolk som kan bli med på slåssescenene. Jeg vet ikke hva slags flere tips jeg kan gi. Men bare bruk tingene du har til rådighet og bygg opp et manus ut ifra det. Jeg tenkte, ok, skog, der kan vi filme så mye vi vil, og snøen er myk å lande på, og ingen ber deg tørke opp igjen jukseblodet. Ok, faren min jobber et sted han kan la oss filme, da bruker vi det. Bare kreativiteten som stopper en. Hvis det var noe mer spesifikt du lurte på, så bare skyt i vei!
dynamic
17th February 2005, 16:32
kampsport driver jeg med selv :P så det går greit.. sykt bra film! (måtte bare si det en gang til! :P )
Kenny Wang
17th February 2005, 16:49
Har du sett del 1? Er en del slåssing der. Men del 2 er fetere. Ellers legger jeg ut hele denne filmen om en stund, hvis jeg ikke rekker det innen søndag så blir det i uke 9 en gang.
dynamic
17th February 2005, 17:06
har ikke sett del 1 enda, men jasonX (han går i klassen min og vi pleier å lage film sammen) skal brenne del 1 til meg til i morgen :D
vi har fått tak i en låve vi skal filme på, hva syns du om det?
og driver du med kampsport? hvis du gjør, hva slags?
Kenny Wang
17th February 2005, 17:19
Låve er kult; hvis du bruker den riktig. Kjør på med å bruke ting den finner når dere slåss. Og kanskje la noen dø ved å spiddes på noe traktorutstyr. Hvis låven er litt gissen så kan det være kult å plassere noen lyskastere utenfor så får du et dritkult lyst inn i låven. Har du ikke lyskaster så bare plasser en traktor utenfor og sett på lysene. Det er sikkert en del støv på låven også; støv i sterkt lys gjennom en gissen trevegg er dritkult.
Jeg har svart belte i kung fu, men det begynner å bli noen år siden jeg trente det nå, har ikke hatt muligheten.
dynamic
17th February 2005, 17:29
Jeg har svart belte i kung fu
Såpass ja..
Tror ikke vi har mulighet til å bruke noe traktor-utstyr.
Og ang. lyskaster, så går det vel ann å bruke arbeidslampe?
Det er ihvertfall det vi skal bruke. :)
Kenny Wang
17th February 2005, 17:56
Jeg vet ikke hvort sterk den lampa er, men det går sikkert greit. Bedre med litt enn ingenting egentlig. Bare husk å plassere lyset slik at det virker som det er naturlig - det er ingenting verre enn at man tydelig ser at noen har satt opp et lys. Selv bruker jeg sjelden ekstra lys, fordi det tar for mye tid, jeg spiller inn midtfilmer på tiden andre spiller inn musikkvideoer og da må man kutte litt småting.
dynamic
17th February 2005, 18:13
Skjønner..
Men hvor stor er "kladt blod del 1"? sånn fil str.?
Bruker du mye penger og tid på film?
Har du drevet lenge med filming?
(Nå spør jeg fælt gitt :P )
Kenny Wang
17th February 2005, 19:23
Bruker jo en del tid og penger selvsagt, men alt jeg driver med er i og for seg nullbudsjett. Penger går med til transport og teiper. Prøver å låne mest mulig gratis rundt omkring av våpen og location, og skuespillerne jobber selvsagt gratis.
Kaldt Blod var første "ordentlige" filmen jeg lagde. Altså den første jeg fikk klippet på data, og den første som var ment som noe annet enn enn test. Den lagde jeg i 2003.
Kaldt Blod del 1 er nesten 300Mb så vidt jeg husker.
dynamic
17th February 2005, 20:12
Ok.
Har du noen gang testet en kamera-dolly eller hva det heter. Sånn kamera på skinner?
jasonX
17th February 2005, 20:55
Bare husk å plassere lyset slik at det virker som det er naturlig
vi klarer nok å plasere lyset riktig...
har lest bok om filmproduksjon og det sto
masse om lyssetting....driiiiiit kjedelig men
det er jo viktig....men jeg vet hvordan jeg må sette
opp lyset... :D
jeg må jo bare si kaldt blod ruler!!!
seriøst drit bra assa...du må legge ut del 2 snart
ass...dævver av å vente....
dynamic
17th February 2005, 21:04
hehe! Jeg også, gleder meg til filminga jason :D
Kenny Wang
17th February 2005, 22:38
Har du noen gang testet en kamera-dolly eller hva det heter. Sånn kamera på skinner?
Har ikke brukt de seriøse som går på skinner, men har pleid å bruke bil for vanlig dollyshots.
dynamic
18th February 2005, 12:02
Vurderer å lage kamera-dolly til inne bruk av et kamera-stativ og en kontorstol (med hjul). Blir nok ikke veldig bra, men brukbart :D
Kenny Wang
18th February 2005, 15:04
Ting på små harde hjul har en tendens til å bli nesten dårligere enn om du bare hadde holdt kamera og gått med det. Spesielt hvis gulvet er litt ujevnt, sånn som låvegulvet kanskje er. Det beste for amatørfilmskapere er kanskje sjølmekka steadycams, der du bygger en stang med feste til kamera og riktige lodd. Finnes haugevis av slike oppskrifter på nettet.
dynamic
18th February 2005, 15:10
ok..
Hvor kan jeg finne slike "oppskrifter"? 8)
Kenny Wang
18th February 2005, 15:29
Her feks
http://www-2.cs.cmu.edu/~johnny/steadycam/
Eller bare søk med "steady cam" på google.
dynamic
18th February 2005, 15:33
wee!
takk..
legger du ut hele "kaldt blod" snart?
Kenny Wang
18th February 2005, 15:44
Du mener del 2? Rekker nok ikke det før etter vinterferien dessverre. Det er en uhyre liten sjans for at jeg får den ut i løpet av helga, men jeg tviler.
jasonX
18th February 2005, 16:40
Rekker nok ikke det før etter vinterferien dessverre. Det er en uhyre liten sjans for at jeg får den ut i løpet av helga, men jeg tviler.
nei faen!!!!
kan jo ikke vente så lenge...
har jo traileren men...
ikke før etter vinterferien 8O
da dævver jeg av å vente ass.... :cry:
Kenny Wang
18th February 2005, 17:26
Nå får du ikke bygge opp forventningene så mye at du blir skuffet da.
jasonX
18th February 2005, 17:52
Nå får du ikke bygge opp forventningene så mye at du blir skuffet da.
du sa at del 2 var fetere enn del 1...
og da er nok del 2 helvetes grom den oxo...
har du eller skal du lage en del 3 ell?
Kenny Wang
18th February 2005, 18:12
Jepp, toeren er fetere enn eneren, syns jeg selv i alle fall. Jeg har spilt inn 10% av Kaldt Blod del 3.
jasonX
18th February 2005, 18:29
Jepp, toeren er fetere enn eneren, syns jeg selv i alle fall. Jeg har spilt inn 10% av Kaldt Blod del 3.
toeren er sikkert driiit fet....
men er det du som spiller han som banket
alle klonene i del 1?
Kenny Wang
18th February 2005, 20:11
Det er jeg som spiller han som dengte alle klonene ja. Og jeg spiller han i 2eren og 3eren også. Det vil si, han som drepte alle klonene i 1eren var selv en klon, men i oppfølgerene så spiller jeg originalen. Originalen er han som har pistol på slutten av filmen og dreper den som har løpt rundt i skogen hele filmen. Men det er jo egentlig samme person siden den ene bare er en klon av den andre. Spørs om du skjønte det da...
jasonX
18th February 2005, 20:20
jeg skjønte det :D
dynamic
19th February 2005, 13:00
:D
jippi! endelig har jeg sett Kaldt Blod del 1 :D
Knall tøff azz!
Hvem spiller musikken i "Kaldt Blod del2-Alle hjerters dag"?
Ikke at jeg skal ta musikken, men syns den var rå fet! :D
Kenny Wang
19th February 2005, 20:20
Hvis du tenker på metalsangen i traileren, så er det Children of Bodom. Husker ikke hvilken sang. Den er ikke brukt i selve filmen, men tre andre Children... sanger er brukt.
jasonX
19th February 2005, 22:23
i traileren til del 2 så
digger jeg når du sier "den sjansen kan vi ikke ta"
møkk fett ass :D
dynamic
20th February 2005, 18:13
i traileren til del 2 så
digger jeg når du sier "den sjansen kan vi ikke ta"
møkk fett ass :D
Det digger jeg også.
Går rundt å sier: "Den sjansen kan vi ikke ta!", for meg selv hele tiden.. :P
HenrikSolberg
21st February 2005, 15:18
Dette ser ut som en bra produksjon rent teknisk. Men jeg kan virkelig ikke si at jeg har noe særlig til overs for filmer som det virker som om kun handler om slossing og skyting osv... Og når jeg ser denne traileren så er det det inntrykket jeg sitter igjen med...
Ergo, traileren funker ikke for meg, den gir ikke meg lyst til å se filmen. Men det kan jo kanskje være at jeg ikke liker akkurat slike filmer. Og det kommer ikke at jeg ikke liker actionfilmer. The Rock for eksempel er en av mine favorittfilmer...
ustedalen
21st February 2005, 23:13
Kenny, er du litt insperisert av Rambo filmene :roll: ? Siden du har Kaldt Blod del 1 og 2. Og i Rambo er det First Blood part 1 og 2.
Og starten på del en ligner veldig på starten i First Blood part 1......
Kenny Wang
22nd February 2005, 16:09
Kenny, er du litt insperisert av Rambo filmene :roll: ?
Har aldri tenkt over det før du sa det.
ustedalen
22nd February 2005, 16:23
Hehe. Syntes det var ganske likt rambo jeg... Spesielt starten på del en.....
Kenny Wang
22nd February 2005, 16:31
Faktisk så heter filmene om John J. Rambo som følger:
First Blood
Rambo - First Blood part 2
Rambo III
Egentlig så burde vel Rambo 3 hete: Rambo 2 - First Blood part 3.
dynamic
27th February 2005, 12:03
Woohoo!!
Nå fant jeg sangen i tralieren til del 2 :D
Children of bodom- Triple Corpse Hammerblow :P
dynamic
2nd March 2005, 17:07
Blir hele kaldt blod lagt ut snart? *håpe på*
Kenny Wang
2nd March 2005, 17:09
Det er en kompis av meg som kan dette med komprimering, og det er også hans om låner ut plassen på serveren sin. Han har nå fått en kassett med filmen på, så da står det vel egentlig på han hvor lenge det er til filmen kommer på forumet.
thomasll
2nd March 2005, 22:01
Gleder meg sinnsykt til del 2 kommer :D Kan nesten ikke vente
dynamic
7th March 2005, 16:53
:cry: Hvorfor har ikke del 2 blitt langt ut enda a? :cry:
jasonX
7th March 2005, 16:54
er det lenge til kaldt blod del 2
kommer nå ell?... :?
Kenny Wang
7th March 2005, 18:25
Filmen skal være i siste del av komprimering nå. Har en god versjon på mpeg 2, men den er 570 MB, så i natt blir det komprimert en wmv for å se hvordan det blir. Burde klare å få den ut i løpet av uka.
jasonX
7th March 2005, 18:31
Filmen skal være i siste del av komprimering nå. Har en god versjon på mpeg 2, men den er 570 MB, så i natt blir det komprimert en wmv for å se hvordan det blir. Burde klare å få den ut i løpet av uka.
ok...gleder meg som bare faen ass! :D
hvor lenge varer filmen a? :?
Kenny Wang
7th March 2005, 18:34
Den er 42 minutter. Og dermed blir fila usaklig stor også. Kan ikke gjøres så mye mindre enn 500MB heller, fordi det er bare et helvete å se tre kvarter med film med dårlig oppløsning.
jasonX
7th March 2005, 18:40
Den er 42 minutter. Og dermed blir fila usaklig stor også. Kan ikke gjøres så mye mindre enn 500MB heller, fordi det er bare et helvete å se tre kvarter med film med dårlig oppløsning.
såpass lang ja... 8O
du bør ikke komprimere den for mye
nei...men uansett hvor stor fila er så
skal jeg faen døtte meg laste den ned
jeg tror ikke jeg er alene om det heller :D
Kenny Wang
7th March 2005, 18:46
Høres bra ut :)
Martin B.
8th March 2005, 16:12
Funka ikke å laste ned traileren her... men skal prøve igjen!
Uansett så gleder jeg meg til å se hele filmen!!!
Kenny Wang
8th March 2005, 16:16
Det skal funke, men tror han har slått av maskina si nå, han som jeg låner plass av.
dynamic
8th March 2005, 18:04
Klarer nesten ikke å vente til hele fimen kommer. :lol: Ser del 1 om og om igjen.. digger Kaldt Blod!! :D
Kenny Wang
8th March 2005, 18:13
Han som komprimerer for meg skulle egentlig være ferdig til i dag, men jeg får ikke tak i ham, så jeg vet ikke hva han driver med. Ser ut til at det går ennå en stund før den kommer ut...
dynamic
8th March 2005, 18:18
Han som komprimerer for meg skulle egentlig være ferdig til i dag, men jeg får ikke tak i ham, så jeg vet ikke hva han driver med. Ser ut til at det går ennå en stund før den kommer ut...
Ok.. men vi forsetter å venter :) :P
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.