Vis full versjon : kameraføring av meg, pluss hva synes dere om filmen?
Remi
21st February 2005, 14:30
er ike helt sikker på hvor jeg skal poste dette, men har nå altså lagd en liten effekttestaktig film i helgen, som jeg kaller en ubehagelig morgen, som jeg var kameramann i pluss effekter og redigering osv, men så lurte jeg på hva dere synes om kameraføringen? jeg personelig ble ganske fornøyd, jeg bruker aldri stativ, bare min helt spessielle måte, ikke dolly eller grip eller noe som helst bare så det er sagt, (aner ikke hvorfår jeg sa det da :oops: ) Kameraten min Hallvard som heter the navigator på dette forumet spiller hovedrollen som Brent Unge :D
LAST NED FILMEN!! (http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=148#dl)
HenrikSolberg
21st February 2005, 14:48
Først vil jeg si at jeg liker at prinsippet med å ha kameraet håndholdt. Det gir et litt løsere bilde enn hva stativ gjør. Ved noen scener egner stativ seg best, som f.eks. store naturscener ute, men i mange tilfeller er håndholdt et godt alternativ.
Det er vel egentlig ikke noen store feil med kameraføringen din. Det rister litt unødig før han kommer ut døra på rommet sitt.
Likte godt at kameraet ristet når det eksploderte i kjøleskapet.
Jevnt over godkjent kameraføring. Det var jo dette du ville ha tilbakemelding på. Men bildeutsnittene synes jeg er tilfeldige og uinteressante. Det samme med fargene. Osv osv...
PS: Kjelen på komfyren bytter plass fra han ser den første gangen til han kommer inn på kjøkkenet igjen etter å ha snakket med faren! :wink:
Remi
21st February 2005, 14:51
Først vil jeg si at jeg liker at prinsippet med å ha kameraet håndholdt. Det gir et litt løsere bilde enn hva stativ gjør. Ved noen scener egner stativ seg best, som f.eks. store naturscener ute, men i mange tilfeller er håndholdt et godt alternativ.
Det er vel egentlig ikke noen store feil med kameraføringen din. Det rister litt unødig før han kommer ut døra på rommet sitt.
Likte godt at kameraet ristet når det eksploderte i kjøleskapet.
Jevnt over godkjent kameraføring. Det var jo dette du ville ha tilbakemelding på. Men bildeutsnittene synes jeg er tilfeldige og uinteressante. Det samme med fargene. Osv osv...
PS: Kjelen på komfyren bytter plass fra han ser den første gangen til han kommer inn på kjøkkenet igjen etter å ha snakket med faren! :wink:
joda takker for posetiv tilbakemelding, men vi måtte liksom bare flytte kjelen siden han ellers måtte lene seg over komfyren, også er det jo egentlig ikke så galt heller da, når man tenker over det, eller gud veit hva :oops: :lol: :wink:
Melwasul
21st February 2005, 14:57
Hver klipp hvor vi ser flammer (som er trolig fra Particle Illusion) blir klippet strukket bredere. Og jeg vet ikke om det er mulig, men du kunne kanskje gjort flammene mer realist?
Det var en grei kameraføring - ikke noe så spesielt nytt?
Remi
21st February 2005, 15:00
hmm jeg vet ikke hvorfår bildet ble klemt slikt, agep kan kanskje hjelpe, det var han som lærte meg og lage den maintitle også da
HenrikSolberg
21st February 2005, 15:04
Jeg og la merke til det. Men kommenterte det ikke fordi det ikke hadde noe med kameraføringen å gjøre...
agep
21st February 2005, 16:10
Hver klipp hvor vi ser flammer (som er trolig fra Particle Illusion) blir klippet strukket bredere Det er viktig å passe på å justere projectsettings slik at den samsvarer til videoklippet som importeres (altså framerate og stagesize), gjerne også slå av field rendering. også vær påpasselig med at du har Zoom på 100% på outputoptions, og det er en fordel at du renderer med en lavkomprimerings codec
Og jeg vet ikke om det er mulig, men du kunne kanskje gjort flammene mer realist? Finnes nok flamme-emittere som er mer realistisk en den som Remi brukte ja. Det er også en funksjon som heter offset som gjør at du kan "simulere" kamerabevegelser som kan være en fordel å ta i bruk
Alt i alt synes jeg filmen din var morsom jeg Remi:-D Kamerabevegelsene kan jeg nok ikke kommentere da jeg ikke har så mye greie på det :oops:
The Navigator
22nd February 2005, 16:52
Ja ja, nå er filmen lagt ut på nett....!
Vet ikke om Saxon - Princess of the Night passet helt til den "hjelp! Jeg brenner!" sekvensen, men Megadeth's Holy Wars.... The Punishment Due
passet jo godt til rulletskesten!
Jeg ble også forvandlet til en feit gubbe når jeg skulle gå ned trappen, men men, slikt skjer! :lol:
Remi
23rd February 2005, 18:36
The Navigator ble feit hahahaha *erte smerte* muhahahaha :D
foresten her er ett liote bile av filmen! MUHAHAHA;
http://bilder.odegaardstudio.com/filmstrip_en_ubehagelig_morgen.JPG
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.