PDA

Vis full versjon : Hvilket program?

ustedalen
22nd February 2005, 01:57
Hvilket program er det best å lage introer i?
Da tenker jeg både til hjemmeside og på begynnelsen av en film (sistnevnte må selvsagt være i bevegelse)
Har prøvd meg litt med Photoshop, men skjønner ikke noe som helst....

THX
22nd February 2005, 11:31
Tenker du på flash introer til hjemmesider, så er det ganske enkelt Macromedia Flash eller MX en må bruke (komplisert om du ikke skjønner strukturen på det en lager, koding)
Men om det er gif animasjoner kan en bruke Unlead GIF animator, men husk du må lage ferdig "delene" i photoshop eller et annet tegneprogram først. (det er en måte å legge inn baner i dette programmet, noe som gjør det lettere å få et bra resultat)

Adobe Premiere og Sony Vegas e to kjekke programmer, personlig syntest eg Vegas er mer brukervenlig, men har begynt å bruke Premiere med tanke på at det er flere muligheter i det programmet. Men Vegas er det enkleste om du bare skal lage en video intro.

Melwasul
22nd February 2005, 11:43
Spørsmålet er blitt nevnt flere ganger tidligere.

For å lage en logo bør man begynne med et bildebehandlingsprogram. Det er flere tutorials for Photoshop og Photoshop har hjelpemanual og tips som du kan benytte.

Dermed kan man leke med bildet (logoen) med et eller annet video som eksportere ut i videoformat, som feks 3D-program, videoredigeringsprogram, flash-program...

Remi
22nd February 2005, 14:59
photoshop og macromedia flash MX 2004 professional har jeg og jeg er meget fornøyd med dem, selv om du ike skjønner så mye med dem i starten, så blir resultatet til slutt når du kan programmet fantaskisk, weeeeeee, Audun har en link til en dritkul side som en av verdens mest proffesjonelle flash animatører, den må dere se :D