PDA

Vis full versjon : HVILKEN INTRO?!

Remi
28th February 2005, 13:43
ok, jeg har en rekke med introen som jeg har lagd, untatt, den 20th logoen den lagde agep til meg mens jeg redigerte den i animation:master littegranne også la på lyd ig hele pakka, men hvilken skal ut og hvilken skal bli? det er ikke dermed sagt at jeg ikke bruker de igjen hehe, jeg kommer til å bruke de like mye som jeg gjør nå, men hvilken synes du burde være hovedlogoen? her er de nominerte deltagerne;

DELTAGER NUMMER EN:: (http://odegaardstudio.com/filmer/Film_odegaard.wmv)
DELTAGER NUMMER TO:: (http://odegaardstudio.com/filmer/morphball.wmv)
DELTAGER NUMMER TRE:: (http://odegaardstudio.com/filmer/odegaardstudioeff.wmv)

Freddern
28th February 2005, 13:45
likte 2rn kansjke! men hvorfor lage så komplisert egentlig? hvorfor ikke lage en logo i Photoshop også ferdig md det? Resten likte jeg ikke!

HenrikSolberg
28th February 2005, 14:02
Likte definitivt toern jeg også! Den var faktisk veldig bra synes jeg! Jeg hadde gått for den og bare kastet ut de andre fra "konkurransen". Definitivt nr. 2! Den er jo din egen også!

Remi
28th February 2005, 14:02
ooooops nyereforskning viser at jeg har utelatt en intro...
http://www.odegaardstudio.com/filmer/intro.wmv
vendligs si ifra viss dere liker denne best da den ikke finnes i pollen, skal legge på kyd op både denne introen og morpheintroen senere

HenrikSolberg
28th February 2005, 14:04
Denne kommer på en fin andreplass, men jeg går fortsatt for nr. 2! Denne var jo ikke verst denne heller! Den funker! Men som sagt, likte nr. 2!

Kyrre
28th February 2005, 14:27
Nr. 2 får min stemme, ja.

Remi
28th February 2005, 14:34
ok da vet jeg det, den leder ganske klart nå

Melwasul
28th February 2005, 14:35
Liker den nye (nr 4?) - men den hadde vært mye bedre om du byttet ut fonten og mindre lyseffekter ;)

Remi
28th February 2005, 15:01
hmmmm, hvilken font da, det er liksom min personelige font da

Ernie
28th February 2005, 15:05
2'ern er best. Hadde vært bedre med en annen font og at den bare fortsatte å bevege seg minimalt istedenfor å stoppe helt.

Ellers så var 4'ern også bra, hvis du hadde tatt en annen font og sjelden fortsatt komme noen sånne "blinke" greier.

jasonX
28th February 2005, 15:27
den første sugde....du kan ikke herme....
jeg likte toeren best jeg...
treeren var også litt kul men alt for kaotisk

Melwasul
28th February 2005, 15:36
hmmmm, hvilken font da, det er liksom min personelige font da

Vel, O'en med kryss har jeg sett samme i Diablo 2 - og noen fantasyfilm (husker ikke hvilken). Passer liksom ikke helt hvis du skal feks lage star wars film ;) Men det er bare min mening

Rocambole
28th February 2005, 15:49
Dessuten er O-en med kryss det samme som solkorssymbolet som de norske nazistene brukte i sin tid. (Som nevnt i en av de mange andre trådene om Remis introer.)

Remi
28th February 2005, 15:59
balle det viste jeg ikke

Rocambole
28th February 2005, 16:49
Joda, det visste du. Du svarte iallfall på den forrige meldingen hvor jeg nevnte dette for en dag eller to siden.

Remi
28th February 2005, 16:53
ja men er det så viktig? tror du at noen legger merke til det?

Ustabil-Kim
28th February 2005, 17:05
er det ikke fonten til Diablo du har brukt der?

lag en enkel fin og stilren ident på under 10 sekuder remi, det lønner seg og ser mye mer profft ut.

dahlskebank
28th February 2005, 17:08
Skal nazistene stjele det også fra oss nå?
Jeg er så lei av nazisme meg her og nazisme meg der. Jeg syns SS logoen er tøff. Jeg liker hagekorset. Er det min feil at Hitler brukte det som sine symboler? Skal jeg straffes for at jeg syns de er kule? Krigen er slutt for lenge siden, frihet over symbolene.

Personlig likte jeg ingen av disse introene. Den første hater jeg fordi det er en kraftig ripoff.

det er ikke dermed sagt at jeg ikke bruker de igjen hehe, jeg kommer til å bruke de like mye som jeg gjør nå, men hvilken synes du burde være hovedlogoen?
Du burde finne deg en logo og holde deg til den frem til du finner noe nytt og kult du kan lage. Det er jo heller ingen hensikt i å ha voting over introene dine hvis du kommer til å bruke alle sammen like mye som nå. Det er jo bare teit.

Rocambole
28th February 2005, 22:07
Jeg synes Remi burde ha såpass selvtillit at han velger den logoen han selv liker best og bruker den, istedenfor å arrangere voteringer. Hvis logoen han liker minst f.eks. skulle få flest stemmer, ville han da hovedsakelig bruke den? Sikkert ikke. Han ville bruke den logoen han selv likte best, uansett avstemningsresulatet. Og da er det liten vits i å arrangere noen avstemning.

Remi
28th February 2005, 22:24
hmmmmm nazistene.........
hva så om jeg tør spørre? jeg synes det er en fin bokstav og jeg akter og bruke den, dessuten tror jeg ikek så mange vet det

Melwasul
28th February 2005, 23:07
hva så om jeg tør spørre? jeg synes det er en fin bokstav og jeg akter og bruke den, dessuten tror jeg ikek så mange vet det

Har ikke noe imot at du bruker den - men du må huske om du lager en eller annen film om rasisme eller nazister, vil folk tro at du støtter dem så snart de ser O'en, kanskje? ;)

Ikke rart at mange kjendiser ble angrepet av mange tåpelige grunn når pressen graver seg for grådig. Og tilfelle du blir en kjendis, må du aldri si "dessuten tror jeg ikke så menge vet det", hehe

Amatør XXL
28th February 2005, 23:09
dessuten tror jeg ikek så mange vet det

Tror nok det er ganske så mange som har sett det før! :roll:

Lurte bare på en ting; Du bruker Copyrights merket! Har du Copyrights på ODEGAARD STUDIOS?! :?

Remi
1st March 2005, 10:54
kremt :? JA, jeg skal akkurat til å registrere det i som firma og faktisk

HenrikSolberg
1st March 2005, 11:00
Skal DU registrere et firma? For hvis du registrerer et enkeltmannsforetak så må navnet ditt være i navnet på firmaet. Og en må jo uansett være over 18 år! Og en får ikke copyright kun av å danne firma, det koster ekstra!

Remi
1st March 2005, 11:15
ja JEG skal registrere firma, hint hint, Remi Ødegård.... Ødegård studio?? ..... odegaard studio, og jo man kan ha verge selv om man er under atten år

Amatør XXL
1st March 2005, 14:49
Du trenger faktisk ikke å registrere det som firma, du kan bare betale patent på det(ca. 2500kr.) for å kunne skrive TM, R, C, eller hva du vil.

Remi
1st March 2005, 15:31
hmmm joda det også men jeg trenger orgnummer til .no domene da, skal lage en norsk metroid siden, men men, hvilken intro synes dere var best av den ganske så overbevisende lederen (morphball) og denne nykkommeren???
(morphballen)

NYKKOMMER!!!!:: (http://odegaardstudio.com/filmer/morphballen.wmv)

agep
1st March 2005, 15:48
Lurte bare på en ting; Du bruker Copyrights merket! Har du Copyrights på ODEGAARD STUDIOS?! :?
Copyright betyr her i norge kun opphavsrett. Og man har automatisk opphavsrett til det man lager. Man står dermed fritt for å bruke "copyright" eller (c) hvor man vil (Har hatt en lengre samtale med patentstyret om akkurat dette). Skal man derimot registrere det kommer det under betegnelsen varemerke (reg. trademark eller tm). Dette koster gjennom patentstyret kr2100 og registreringen gjelder da for norge

Remi
1st March 2005, 16:02
kremt jeg skjønte ikke helt det der men betyr det da at jeg har copyright på amatørfilmselskapet odegaard studio? :oops: skjønte ikke helt jeg :oops:

Melwasul
1st March 2005, 16:08
Litt info om kopirettighet på engelsk:
http://www.templetons.com/brad/copymyths.html

Selv om en produkt ikke har Copyright-tegn på seg betyr det ikke at du har rett til å lage kopi av produkten eller bruke den som du vil. Men det er lurt å ha copyright-tegnet for sikkerhetskyld slik at folk ikke misforstår og misbruker ved uhell.

kremt jeg skjønte ikke helt det der men betyr det da at jeg har copyright på amatørfilmselskapet odegaard studio? :oops: skjønte ikke helt jeg :oops:

Ja, så lenge du har laget siden sjøl og ikke vil at andre skal kopiere, bør du sette copyright-tegnet ;) Hvis det er noen andre som eier noen del av siden din, feks bilde, bør du skrive klart hvem som eier bildet.

agep
1st March 2005, 16:10
betyr det da at jeg har copyright på amatørfilmselskapet odegaard studio? Litt usikker på om du kan bruke betegnelsen copyright på et selskap, et selskap er vel et helt vanlig selskap så lenge du ikke tar patent på det produktet du selger. Tenker meg man bruker copyright på ting man har laget. for eksempel et bilde man har laget eller en tutorial man har skrevet og slike ting. mens feks en logo registrerer man som varemerke

Freddern
1st March 2005, 16:38
hmm, et selskap som drives bare av 1 pers? hadde satsa på noe større før jeg begynte å tulle med COPYright da, i følge Remi på msn, er det bare han i Odegaard! hmmm.. hadde venta til det hadde blitt flere også blitt litt eldre også begynt å tulle med Copyright, men man kan jo nå også, men skjønner ikke vitsen å ha copyright når man bare er 1 person

Rocambole
1st March 2005, 17:39
Registrering av firmaer kan gjøres flere steder:
Registrering i Enhetsregisteret er gratis, og greier seg for å få org.nummeret som kreves for no-domener. Men registrering i Foretaksregisteret er en grei metode for å beskytte firmanavnet. Gratisinnmeldingen i Enhetsregisteret sikrer deg nemlig ikke mot at andre tar i bruk det navnet du har innarbeidet eller et som kan forveksles med ditt.
Følgelig: Hvis Remi er redd for at andre skal kalle seg Odegaard Studio eller lignende, må foretaket registreres i Foretaksregisteret, noe som koster kr. 2500 for et enkeltmannsforetak.

Ellers er det mye moro med å ha eget firma, som at man må levere inn selvangivelse og næringsoppgave innen slutten av mars hvert år, sende inn rapportskjema til Statistisk Sentralbyrå m.m. I tillegg blir firmaets mailboks gjerne oversvømt av såkalte Nigeria-brev, altså svindelforsøk. For Brønnøysundregistrene selger firmaadresselister til hvem som helst som betaler.

For amatører flest som ikke venter altfor store inntekter av hobbyen, er det stort sett bortkastet å registrere eget firma.

Hilsen fra en med eget firma.

Amatør XXL
1st March 2005, 23:13
Beklager, tok feil med copyrights-merket, man kan altså ved patent registrering bruke tm eller R, men man kan uansett bruke C, på det man lager!

Remi
2nd March 2005, 13:17
det er da kult, så jeg har foreksempel copyrighten på filmen en ubehagelig morgen? og andre ting som eventuelt jeg og andre lager som foreskempel bilder, filmer, og toturialer, sanger osv?? :D