Vis full versjon : 70 prosent
Melwasul
3rd March 2005, 16:23
Jeg har alltid vært interessert i reaksjonen til folk når de drikker noe sterkt, og har derfor filmet 6 forskjellige personer flere ganger. Vi sveklinger hadde ikke noe sterkere enn 70% :?
Før kritikk kommer bør jeg fortelle noe:
- Det er ingen skuespill
- Vodkaen (70% alkohol) er kjøpt i Tsjekkia for halvt år siden
- Kameraføring er dårlig fordi vi har drukket
- Måtte komprimere videoen til 1,52 mb pga lav serverplass hos home.no
- Jeg hadde faktisk blackout etter hendelsen (husker ikke noe)
Ble ikke veldig vellykket med å få med alle sine reaksjoner - men det får meg til å smile ihvertfall, kanskje fordi jeg kjenner dem (inkl meg selv)
Her er loven:
http://www.lovdata.no/all/nl-19890602-027.html (http://home.no/melwasul/video/blackout.wmv)
dynamic
3rd March 2005, 16:47
Personlig syns jeg det var ganske kjedelig å sitte i over 1 min. å se på folk som drakk vodka... Men noen syns det er gøy.. :wink:
jasonX
3rd March 2005, 17:17
jeg må få lov til å si at det der
var verdiløst ass...
er vel ingen som har noen
interesse av å se på dere som sitter
å drikker :?
akkuratt det der kunne du spart deg for :?
Freddern
3rd March 2005, 17:25
syns det var greit jeg!
Folk reagerer forskjellig på Alkoholen iksant! hehe
Man kunne se litt til det! hehe
Melwasul
3rd March 2005, 17:44
Jeg hadde egentlig håpet på morsomme reaksjoner - men mange holder masken eller jukset med å drikke cola rett etterpå :?
Det er jo alltid artig å se kjente ansikter ;) men problemet er at dere ikke kjenner oss, hehe - da anbefaler jeg kanskje dere prøver å filme dere selv og se deres egne reaksjon (for det kan bli morsomt) :D Burde kanskje ikke oppmuntre mindreårige til å drikke, men hvem gjør det ikke?
Thomas
3rd March 2005, 17:47
Dårlig ide
Dårlig kameraføring
kjedelig
det var ærlig talt ikke noen vits å legge dette ut her...
Freddern
3rd March 2005, 18:07
Dere som skriver dritt er sikker sjalu på at han har vært på fylla med god Vodka..
Remi
3rd March 2005, 18:23
Dårlig ide
Dårlig kameraføring
kjedelig
typisk deg og si det................................
hmmmm ser ikke noe galt med det jeg? dette er jo tross alt ett amatørfilmforum, og man kan jo poste det man vil, så ikke kom her med den ikke gidd og post den på norsk amatørfilmforum!!! jeg er enig med mister freddern ASSSSSS
dahlskebank
3rd March 2005, 18:46
Denne posten burde vært slettet for å opprettholde forumets kvalitet og seriøsitet.
For det første så er det narkotika dere har inntatt, det er strengt ulovlig. All alkohol med over 60% går under narkotikaloven her i Norge. Dere har også måtte smugle denne flaska med inn i landet, hvilket faktisk er ulovlig. Tro det eller ei...
Offisielt i loven er både narkotika, hjemmebrent alkohol over 60% og smuglersprit dekket av narkotikaloven og sådan likestilt.
Vodkaen (70% alkohol) er kjøpt i Tsjekkia for halvt år sidenGrunnet denne quoten så betviler jeg at dere har drukket og filmet dette i Tsjekkia.
For det andre så må dere drikke 96% for at det ska være morsomt. 70% er bare 10% over den norske alkoholgrensa.
Remi
3rd March 2005, 18:55
jaha :?
jeg tror personelig at dette blir littegranne "hva så?" for meg, beklager viss dette blir negativt for deg Dahlskebank, men slik er jeg :lol:
Melwasul
3rd March 2005, 20:55
Hmm, var usikker om det var lovlig å legge en slik video her, men ser ut som det er det. Da får jeg bare fjerne den og unngår tilfelle problemer i framtiden.
Vil ikke bli arrestert for brudd på narkotika, spesielt ikke når jeg er imot narkotika :roll: Norge har mange gode lover, men enkelte er for strenge
Hvis noen vil ha videoen, spør meg eller andre som har videoen. Men den er ikke så spesielt interessant :p
Remi
3rd March 2005, 20:59
hmmmm skjønner fremdeles ikke problemet....... hav er egentlig problemet med det? og legge det ut her? skjønner det ikke jeg :oops:
Melwasul
3rd March 2005, 21:05
hmmmm skjønner fremdeles ikke problemet....... hav er egentlig problemet med det? og legge det ut her? skjønner det ikke jeg :oops:
Pga spritsmugling på over 60% alkohol og jeg er under 20. Og legge ut en slik ekte "narko"-video er ikke helt lovlig heller, tror jeg.
Det kan føre til en kjempesaftig bot på meg dersom politiet finner videoen (opptil 10 000 kr kanskje?) som jeg vil heller bruke til noe annet. Og ikke minst, bryr jeg meg om forumet ;)
Remi
3rd March 2005, 21:19
ahhhhhh :wink:
kjetilr
3rd March 2005, 22:44
Ah, the joys of fyllefilming!
Pinglete å måtte skylle ned shot'n sin med cola... :wink:
Litt merkelig sak dette med 70/60... Litt usikker på lovgivningen der, men tror vel ikke det skader all verden å ha det liggende. Skal jeg editere postene så de sier 60 i stedet for 70 mener dere?
Ustabil-Kim
3rd March 2005, 22:56
folk er flinke til å overdrive =)
for all del, jeg kan godt skrive at jeg skyter en kamerat i hodet og så lage en film med effekter som viser det.
politiet har på ingen måte noen bevis på at det er ekte eller ikke.
så du har ikke noe å frykte der.
syns det var bra at du la til effektrammen rundt bildet, som jeg antar skal symbolisere dårlig syn og sånn når man har drikki for mye.
teit å klage.
nå fikk jeg lyst å lage masse dritt og legge ut bare for å terge folk.
Melwasul
3rd March 2005, 23:04
Hehe, har bare kamfulert linken, men videoen ligger fremdeles ute på nett :roll: sjekk linken
Ramme lagde jeg med Adobe Photoshop med Mask.
Selve fylleeffekten brukte jeg effekten: Fractal. Swirly-type. Fargen på fractal brukte jeg modifisert Gullfarge fra Colorama ;)
ustedalen
3rd March 2005, 23:10
Greit nok at du legger ut en video av der folk er fulle, men for guds skyld FÅ DEM DRITINGS FØR DU FILMER.
Det så i allefall ut som de var edru, så det ble kjedelig ettervært.
Men hvordan fikk du til den rammen rundt filmen?
Edit: Har du hatt lov av de som drakk til å legge ut denne?
Melwasul
3rd March 2005, 23:20
Holder på å endre litt på videoen - legger litt tekster inn videoen for videoen er egentlig delt i 3 grupper (ikke helt meningløs blandet som noen kanskje tror). OGså fjerne 70%-tegnet ;)
Men hvordan fikk du til den rammen rundt filmen?
Edit: Har du hatt lov av de som drakk til å legge ut denne?
Har akkurat endret min forrige post ang rammen ;)
Ja, har lov av dem, spurte dem like før jeg spilte inn. Kanskje litt dumt å spørre dem i alkoholtilstand, hehe. Kan spørre på nytt, men eg kjenner dem godt og de har sikkert ikke noe imot det ;)
Thomas
4th March 2005, 00:00
Dårlig ide
Dårlig kameraføring
kjedelig
typisk deg og si det................................
hmmmm ser ikke noe galt med det jeg? dette er jo tross alt ett amatørfilmforum, og man kan jo poste det man vil, så ikke kom her med den ikke gidd og post den på norsk amatørfilmforum!!! jeg er enig med mister freddern ASSSSSS
Typisk meg å si det? Jeg har bare sagt det til deg og Melwasul foreløpig.
Folk kan poste det aller meste her, men personlig synes jeg det blir for dumt med videoer av folk som sitter foran webcameraet sitt , folk som sitter å drikker 70% vodka og slike ting.
Melwasul
4th March 2005, 00:08
men personlig synes jeg det blir for dumt med videoer av folk som sitter foran webcameraet sitt
Kremt, dv-kamera faktisk
jokke_tryne
4th March 2005, 00:46
detta va bøff
HenrikSolberg
4th March 2005, 07:46
men personlig synes jeg det blir for dumt med videoer av folk som sitter foran webcameraet sitt
Kremt, dv-kamera faktisk
Thoams mente Remi når han refererte til web-cam tror jeg... Uten at jeg vil dras inn i denne diskusjonen! :wink:
Remi
4th March 2005, 11:38
:roll:
javel? javeL? javel? :?
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.