Vis full versjon : Tequila - et nytt manus fra meg.
Ustabil-Kim
11th March 2005, 17:50
skreiv et nytt manus i går og i dag, som jeg har lyst å gjennomføre.
men kjører den igjennom her så folk kan si sine meninger.
jeg driter i om det er ditt sjanger innen film, prøv å oppføre dere litt konstruktive =)
www.ustabil.com/annet/manus.doc
Freddern
11th March 2005, 18:11
Drit bra manus, jeg likte det! ser ikke ut til å være så veldig kompliserte greier, men litt! Null budsjett film eller?
Hmm..
likte det, fikk nesten lyst å lage film av det sjæl. men! heheh
Sinnsykt bra
Kenny Wang
11th March 2005, 18:19
Lær deg å skrive manus først, så skal jeg lese det å komme med konstruktiv kritikk. Slik skal det skrives:
EXT. Jorde – Dag?
Bølle heller bensin over Jon som ligger på bakken mens han står med foten presset over halsen for å holde han nede.
NICCO henger over panseret på en bil rett siden av.
NICCO
Du valgte selv å havne her, Jon.
JON
Nicco...seriøst! Jeg gjør hva som helst
NICCO
Til og med nå sleiker du rassehøl.
Nicco knipser med fingrene og setter seg i bilen.
Bølle som står over fyrer opp en zippo og slipper den ned på Jon.
Jon tar fyr og begynner å skrike.
Bølle går frem til bilen og setter seg inn. Jon reiser seg og løper mot dem, men bilen kjører.
Jon detter i bakken og drar seg mot bilen som forsvinner vekk. Han svimer av, mens han brenner.
FLASH
INT. STUE - DAG?
En VOKSEN DAME sitter sammen med Jon på en sofa.
VOKSEN DAME
Hva er det med deg egentlig?
JON
Jeg så noe igjen...
....
Man skal ikke skrive manus som en novelle i det hele tatt. Man skal vite med en gang hvem personer er feks. Hvis seeren ikke skal vite dette, så bare skriver man det inn i manus. Og skriv det i Courier. Hmm, nå funket det ikke med innrykk, men dialog skal være i innrykk fra resten.
Ustabil-Kim
11th March 2005, 18:25
jaja, vet det der et helt feil skrevet.
men jeg skriver det som novelle fordi jeg vil skrive det som jeg vil seeren skal oppfatte ting, for at de vi filmer med skal bli engasjerte.
kunne sikkert skrevet det mer riktig som et manus, men det tar selvsagt mer tid.
hadde sefølgelig gjort det anderledes hvis det ikke var ment til meg selv.
men sånn som det står nå, så er det kun jeg og ustabil-andreas som skal forstå det, skuespillerne skal bare forstå dialogene og så forteller vi dem hvordan de skal være.
Kunne vel heller skrevet "hva syns dere om denne historien? trur du den kunne gjort seg som film?" til dere =)
men har du noe om plottet å si Kenny?
Kenny Wang
11th March 2005, 18:29
Hvis det ikke skal være et manus, men en historie, så skriv det, en såkalt synopsis om du vil. Dette er litt mer enn en synopsis da. Men skriv det som et manus neste gang, og på den ordentlige måten, mye mer behagelig å lese. Skal gjøre et unntak å lese den som en synopsis nå.
EDIT
Jeg likte plottet. Ikke så mye å si på det, siden det bare er en historie så langt. Eneste problemet er at det ikke forklares hvorfor han har disse synene. Det burde virkelig være der. Jeg liker denne historien såpass godt at jeg godt kan skrive manuset til deg, hvis du krediterer meg for det. Du beholder selvsagt cred for story...
Ustabil-Kim
11th March 2005, 18:42
hadde vært kjempeflott, det er bare en uvane av oss å gjøre det på denne måten. og ja såklart du får plass i rulleteksten.
kan gjerne skrive litt om hvis du vil.
Kenny Wang
11th March 2005, 18:44
Ok, da skriver jeg det. Screenplay altså. Kommer til å tilføye handlinger og setting og egne ideer selvsagt. Til når må du ha det?
PS. Jeg skriver det bare hvis jeg får cred på starten av filmen, som manus. (It's all about the creds, isn't it?)
Ustabil-Kim
11th March 2005, 18:46
ikke mye stress i det hele tatt =) ta den tiden du trenger.
noen fler som har noen tilbakemeldinger på det de har lest?
er ute etter ting dere ville endret.
Ustabil-Kim
12th March 2005, 01:19
Ok, da skriver jeg det. Screenplay altså. Kommer til å tilføye handlinger og setting og egne ideer selvsagt. Til når må du ha det?
PS. Jeg skriver det bare hvis jeg får cred på starten av filmen, som manus. (It's all about the creds, isn't it?)
hmm... liker egentlig ikke introer... vil helst inn i handlingen med en gang.
funker det ikke om du blir plasser sammen med mitt navn under "manus:" på slutten?
kommer nok bare til å kjøre tittel av filmen på starten skjønner du..
Kenny Wang
12th March 2005, 02:20
Hvis det er en sånn avslutningsintro med ett og ett navn så, ikke hvis det bare er rulletekst.
Razz_
12th March 2005, 11:32
Eg e enig
Dåkker kan jo se køn3båjs (http://www.laniban.com/film/kon3bajs.wmv)
Van_Brand
12th March 2005, 12:19
må si dette manuset var originalt og spennende.... tror det blir extra bra med alle flashene i filmen.... hever nok filmen en del hakk.....
håper dere får denne filmen til, for dette var noen virkelig bra saker... =)
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.