PDA

Vis full versjon : Verdens beste komikere??

Van_Brand
14th March 2005, 16:52
Her har jeg tenkt at dere som vil kan diskutere hvilken humor som er best, og hvem som den den beste komikeren...(kanskje også komediegruppe???)
Personlig liker jeg sabla godt Monty Python, både filmene og sketsjene.
Derfor er det ikke unaturlig at min favorittkomiker er der fra.
Og den heldige vinneren er John Cleese. Grunnen er bare at jeg diggger de skikkelsene han spiller. For eksempel den sorte ridder i Holy Grail og som Basil Fawlty i Hotell i Særklasse...

erdnis
14th March 2005, 16:56
den beste komikeren må bli Jim Carrey etter min mening! jeg bare elsker måten han spiller på, han gjør det så teit at det blir morsomt! hehe. eller så likte jeg også han mannen i posten "karaoke for døve" hehe...

Melwasul
14th March 2005, 17:10
Aaah, vanskelig å si - liker hele gjengen Monty Python (de er geniale sammen)

moonlightP
14th March 2005, 17:16
Jeg synes Jim Carrey er bra...han er morsom uansett hva han gjør.

Rocambole
14th March 2005, 17:45
Uten tvil Charles Chaplin. Bare se på hans utrolige Hitler-parodi i The Great Dictator.

jokke_tryne
14th March 2005, 19:17
jim carrey

Freddern
14th March 2005, 19:18
Jim Carry! hvem ellers! han kan det som skal kunnes

Manitu
14th March 2005, 19:35
Definitivt Stand-up komikeren George Carlin. Gammel sint mann som går løs på alt og alle. Helt genialt! Dere bør virkelig ta dere tid til å finne noe av denne karen. Jeg lover dere at det er verdt det.

dahlskebank
14th March 2005, 19:48
Største guden av alle må vel være Denis Leary.
Robin Williams er også ganske god. Steve Martin var også god i sin tid. Leslie Nielsen får det nesten fortsatt til, selv om han ikke gjør så mye innsats for rollene sine.

jokke_tryne
14th March 2005, 19:54
OOOG...beste stand up komikeren e vel Denis Leary

Razz_
14th March 2005, 20:13
Monty Python e sinnsykt bra... digge monty python...
Jim Carrey e og himla bra... (syns eg i hvert fall før når eg va litt mindre).... ace ventura å dei filmane der begynne å bli litt kjedelige, men filmar som f.eks. Jeg meg og irene, dum og dummere osv. eie max....

Men eg må sei at monty python e favoritten... favorittane i monty python e enten john clease eller michael palin...

Martin B.
14th March 2005, 20:26
Monty Python er veldig bra! Men en av mine favoritter er Dave Chapelle!Will Smith er ganske morsom men han er jo ikke komiker.... :wink:

dynamic
15th March 2005, 08:16
Jeg syns at Jim Carrey, Espen Eckbo og Dave Chapelle er de beste.. :)

Kenny Wang
15th March 2005, 08:35
Syns det er rart at ingen har nevnt Seinfeld. Nå har han riktignok gitt seg, men det har Monty Python også. Selv om humoren hans som oftest kan betegnes som tam, så er han jævlig morsom. Jeg liker selvsagt også Monty Python. Eddie Murphy er også morsom. I alle fall som stand-up-komiker. Otto Jespersen er sjef på slem humor.

Nå er det jo idiotisk å diskutere hvilken humor som er best da, slik Van_Brand foreslår her, det blir akkurat som å diskutere hvilken filmsjanger som er best, eller hvilken ost som smaker best. Men om ikke annet så er det jo greit å se om det finnes likesinnede i hvert fall.

Av humortyper synes jeg svart humor er morsomst, og til tider semantikkhumor. Gjentakelseshumor er også gøy. Lytehumor er jo selvsagt en vinner. På film er jeg er ofte forviklingshumor morsomst, men skadefryd er og stor humor på film.

Vil bare si at jeg synes man skal kunne gjøre narr av alt og alle. Jo mer tabu, og jo slemmere humoren er, dess morsommere har det en tendens til å være. Disse grensene blir jo forflyttet hele tiden, så jeg frykter at det snart ikke kommer til å være slik humor igjen om noen år.

Melwasul
15th March 2005, 11:52
Nå er det jo idiotisk å diskutere hvilken humor som er best da, slik Van_Brand foreslår her, det blir akkurat som å diskutere hvilken filmsjanger som er best, eller hvilken ost som smaker best.

Kan være en del enig med deg - men jeg anser tråden mer som "samling av komikerne" hvor vi ikke har hørt om noen av dem og vil finne ut mer om dem ;)

The Navigator
15th March 2005, 16:11
Hm, Rowan Atkinson og John Cleese er favoritter her, to sinnsykt morsomme komikere!
Digger Atkinson i Mr.Bean, Johnny English, og Sorte Orm, og digger Cleese i Fawlty Towers, og Monty Python!

moonlightP
15th March 2005, 19:51
Må nesten nevne Sheann William Scott også da...
En artig kar...hehe :D :D

Remi
15th March 2005, 20:05
Hm, Rowan Atkinson og John Cleese er favoritter her, to sinnsykt morsomme komikere!
Digger Atkinson i Mr.Bean, Johnny English, og Sorte Orm, og digger Cleese i Fawlty Towers, og Monty Python!

ja deler nesten samme mening, me nahr ikke sett Monty Python da... :cry:

erdnis
15th March 2005, 20:42
Må nesten nevne Sheann William Scott også da...
En artig kar...hehe :D :D

hehe... favoritt skuespilleren min faktisk! :D

P.S. skrives Seann William Scott! :lol: