Vis full versjon : Skoleprosjekt om doping
moonlightP
29th March 2005, 09:20
Hei!!
Jeg og noen andre på skolen skal sette i gang med en film om doping...men jeg er ikke sikker på hva jeg skal ha med i filmen...
Kan noen komme med forslag...det skal være en dokumentar om ulykker som er fårorsaket av dop... Jeg skal ha med bilulykke og overdose men kan jeg få eksempler på andre ulykker??
Ustabil-Kim
29th March 2005, 09:51
har læreren eller dere kommet opp med ideen om "dopfilm" ?
moonlightP
29th March 2005, 10:55
Det er læreren.
Tom
29th March 2005, 12:03
Hva med drukning ?
Må det være ulykker ? Kanskje misshandling ?
Hva med respirasjonsstans forårsaket av overdose ?
Ustabil-Kim
29th March 2005, 13:02
jepp, du er inne på noe der tom, prøv å lage en film som ikke er "wolla gansta shitt mother fucker you got my fuckin drugs you fuck" film.
er mange ting som kan relateres med dop.
hva med en depresiv mamma som er avhengig av lykkepiller? som til slutt ikke orker mer, og tar den siste store dosen?
hva med en unge som klarer å rive ned en boks med piller fra skapet, putter de i seg, og blir syk?
dop er ikke nødvendigvis hasj, E, anfetamin og dritt, deter masse annet også.
skulle likt å se dere klare å løse dette uten å lage en dopfilm som handler om kokain, penger og vold. =)
moonlightP
29th March 2005, 13:22
Dere har et poeng der...kanskje jeg skal prøve noe innenfor det dere har sagt :D
HenrikSolberg
29th March 2005, 13:25
Enig Kim! En dopfilm som ikke handler om dop hadde vært veldig bra... Det som jeg mener personlig hadde vært en sinnsykt bra vinkling er om dere kunne laget en film med en historie om noe helt annet som er synonymt med utviklingen i en "dop-historie" hvis du skjønner! Litt klønete forklart men kan gi et eksempel fra en annen historie!
Det er en bok som heter Piknik ved Veikanten som begynner med en gjeng som er på tur og får problemer med bilen! De setter opp telt, det blir masse søppel, oljesøl, ødelagte bildeler osv som legges igjen!
For dyrelivet i området blir disse tingene betegnet som, ja, unaturlige.
Boken handler egentlig om romvesener som har vært en liten tur på jorden noe som kommer frem senere... Alle tror selvsagt at romvesenene har vært der for å undersøke oss mennesker fordi vi er så spennende, mens en forsker hevder at romvesnene egentlig var på vei et annet sted, og bare landet for å reparere noe, sove osv, altså en piknik. Så romvesnene gjør det samme mot oss som vi gjør mot dyrene i scenen beskrev i starten!
Hvis du skjønner hva jeg mener så hadde det vært kult å fortalt en dophistorie med denne type sammenligning! Altså at du forteller historien om sammenligningen!
Ble kanskje litt vanskelig å forstå dette her... :cry: :wink:
Razz_
29th March 2005, 14:57
eg e enig med kim!!!
Melwasul
29th March 2005, 17:38
Det kan også lages noe morsomt ut av det - som HenrikSolberg sa det med sammenligningen.
Feks, bruke appelsin istedet for dop, og folk er avhengig av appelsin - som er forbudt å selge. Colombiask appelsiner er best sier gatefolk, og sånn - mye morsomt kan det bli, hehe (for meg iallfall).
Det blir iallfall billig og lett å lage ;)
HenrikSolberg
29th March 2005, 17:53
Vel det bør jo ikke være morsomt da... Sammenligningen jeg viste til er ikke brukt for å være morsom, og er faktisk realistisk, noe din appelsin ikke er...
Men selvfølgelig, en kan jo bruke en appelsin som en slags sammenligning, men det var ikke det jeg ville frem til!
Kenny Wang
29th March 2005, 17:54
Hva er det med folk og denne jævla dopen? Hvis folk er så dumme at de vil utsette seg for narkotika så synd for dem. Da kan de få lov til å rotne for min del; bare de ikke rotner i nærheten av meg. Har ingen medfølelse for dumme mennesker. De vet jævla godt at det er farlig, og at man kan bli avhengig, og det finnes faktisk ingen unnskylding. Det finnes en haug med grunner, men ingen unnskyldning. Men alt koker til slutt ned i at personen det går utover er dum i hodet og/eller et svakt menneske man ikke har bruk for likevel. Jeg har nulltoleranse for slik. Dop er banalt og kjedelig. Jeg liker ikke at filmer sikter til at du skal vite hvordan en rus er, og hvordan abstinenser utfolder seg, og hvor vanskelig det er å få tak i penger til dop. Si til læreren deres at dere vil ha en ordentlig oppgave. Narkotika er for idioter, og filmene er bare meningsløse. Når selve premisset er dop så mister jeg interessen.
Melwasul
29th March 2005, 18:00
Vel det bør jo ikke være morsomt da... Sammenligningen jeg viste til er ikke brukt for å være morsom, og er faktisk realistisk, noe din appelsin ikke er...
Men selvfølgelig, en kan jo bruke en appelsin som en slags sammenligning, men det var ikke det jeg ville frem til!
Vet hva du mente. Mente ikke å dra deg inn kommentaren min - men jeg ville bare gi et eksempel på at sammenligning kan være hva som helst.
Det kan være realistisk eller morsom, som ikke trenger å inneholde ordet "dop" i hele tatt ;)
dahlskebank
29th March 2005, 18:22
Hvis dette skal være en dokumentar så kan du få med hvor tåpelig det er at vi blir nektet fritt bruk av narkotika. Ta feks marihuana som gror fritt i naturen. Hvorfor skal man nektes denne naturlige cannabis planten? Og alle andre kjemisk fremstilte stoffer. Er ikke dette en fri verden? Hvorfor er det straffbart å bruke narkotika? Vi er alle likestilte mennesker som alle burde fått lov til å bestemme over vår egen kropp. Nå korter de sagte, men sikkert, inne reglene på røyking. Hva blir det neste? Alkohol blir forbudt. Sjokoladeproduksjon slutter fordi det gjør samfunnet feitere??
Selve oppgaven du har fått utdelt virker ikke helt brukbar. "Ulykker som er forårsaket av dop". Er dette ulykker som ville vært forhindret hvis personene innblandet i ulykkene ikke hadde tatt dop? Der jeg bodde før ble en gammel mann påkjørt av en ung mann ruset på Rohypnol. Er det en slik ulykke du mener? Den unge mannen brukte forresten Rohypnol for rusens skyld, og ikke for dens medisinske funksjon.
Ustabil-Kim
29th March 2005, 18:31
Hvis dette skal være en dokumentar så kan du få med hvor tåpelig det er at vi blir nektet fritt bruk av narkotika. Ta feks marihuana som gror fritt i naturen. Hvorfor skal man nektes denne naturlige cannabis planten? Og alle andre kjemisk fremstilte stoffer. Er ikke dette en fri verden? Hvorfor er det straffbart å bruke narkotika? Vi er alle likestilte mennesker som alle burde fått lov til å bestemme over vår egen kropp. Nå korter de sagte, men sikkert, inne reglene på røyking. Hva blir det neste? Alkohol blir forbudt. Sjokoladeproduksjon slutter fordi det gjør samfunnet feitere??
hvis du seriøst trur på det der, så er det noe du har missforstått..
er du klar over hvor dyrt det hadde blitt for samfunnet om alt var legalisert? hva med alle missbrukerne som ville oppstått? hvem skulle betale for de? Men mye av dette bygger på hva samfunnet vet og ikke vet, som alkohol og hasj, de er minst like farlige, men alkohol har lenge vært godtatt fordi "vi" vet mer om det enn om hasj.
Uansett er bruk av dop idiotisk, og som kenny sier, det er ingen unnskyldninger for missbruk.
men jeg er 100% helt for narkotika i bruk som medisin.
dynamic
29th March 2005, 18:56
Helt enig med Kenny og Kim her.
Dop er no tull!
moonlightP
30th March 2005, 13:38
Må bare ta opp det der med appelsinen og sammenlikninga igjen...det var en god ide, men vi skal lage filmen litt for å skremme de som ser den. Sånn at de bestemmer seg for å holde seg unna.
Ustabil-Kim
30th March 2005, 13:46
jepp, regner med det er derfor dere har fått den idiotiske oppgaven a lærerne også, alle får det trur jeg. mener vi hadde det en gang også.
men du kan lett skremme folk ved å sammenligne, og så fortelle i slutten hva filmen egentlig handlet om..
HenrikSolberg
30th March 2005, 13:46
Jeg tror det å fortelle historien om sammenligningen kan bli mer spennende når du til slutt avslører hva det egentlig handler om og hvor skummelt det er...
EDIT: Kim! Enig! Postet samtidig!
moonlightP
31st March 2005, 11:38
Det er jo sant det da...dere har et poeng
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.