Vis full versjon : en film med bra musikk jeg ikke husker navnet på=(
MiniMan
12th April 2005, 13:32
Jeg trenger hjelp til å finne ut hva denne filmen heter... Det er en ganske gammel film, om noen som reiser til alaska. Om jeg ikke husker feil så var det en far og sønn som reiste sammen med alle andre i gullrushet til alaska. De har med seg en hund, som gjennomgår mye rart med bikkjefighting og mishandling. Faren og sønnen lager ei hytte ved en elv, der de finner gull.
Jeg mener å huske at soundtracket til denne filmen var veldig bra!
noen som har en anelse om hvilken film det kan være?
mott
12th April 2005, 13:48
har sett den filmen, men kommer ikke på hva den heter :roll: *tenke*
Edit: Har søkt litt etter filmen, men finner ikke noe informasjon om den.
Film-maker
12th April 2005, 16:14
Har og sett den filmen...ehh.. det var jo han der...ehh... husker ikejr det...
Ehhhh,ka e vitsen med å skrive det?? enten har du et svar eller holder du deg for god til sånt.. Synes ikke det er fint når voksne/profosjonelle/smart osv folk er innpå her og du kommer med et sånn svar.. Was/was siehst ich/ mf?
Melwasul
12th April 2005, 16:46
Det jeg pleier å gjøre når jeg ikke husker navnet, er å finne spor etter filmen ;)
Det du nevnte istad, kan du prøve å søke med feks : "father son alaska dog gold river" - fyll gjerne noe mer spesifisert i søkeordet. Eller hvis du husker teksten på sangen, kan du prøve å søke etter sangen.
Eller skuespillernes navn?
dahlskebank
12th April 2005, 16:52
Siden du også har sett den mott, kom gjerne med litt utdypende hva den handlet om, hvordan ser skuespillerne ut, hvor ganske gammel er den(snakker vi svart/hvitt?), hva slags hund er det, etc!
Fikk meg til å tenke på White Fang filmene(Ulvehunden), men er neppe den.
Amatør XXL
12th April 2005, 17:01
Fikk meg til å tenke på White Fang filmene(Ulvehunden), men er neppe den.
Tenkte akkurat på det samme! :D
Kan det være en Disney-film?
Hvor gammel er den?
snomann
12th April 2005, 17:32
Kan det være "Når villdyret våkner"? Husker jeg så den som liten, og var overrasket over soundtracket. Husker også den filmen på grunn av stolthet fordi deler var spilt inn i Norge med norske skuespillere...
Link til filmen i www.imdb.com:
http://www.imdb.com/title/tt0069197/
THX
12th April 2005, 18:42
White Fang (som sagt tidligere) hørest riktig ut det, husker vi hadde en plakat av den i klasserommet på 90-tallet (91/92) der det va bilde av en, ja Ulvehund om du vil kalle det det, og en fyr i bakrunden (Ethan Hawke).
"Jack Conroy (Ethan Hawke) is a young gold hunter, who seeks for gold in the enormous and the snowy deserts of Alaska. He save one day, a mixed dog\wolf from the hands of a cruel man, and a brave friendship develops between the two. The dog\wolf, who named "the white fang" for it's sharp and white tooth, was left alone after his mother was killed by a hunter. After a while, the white fang was taken from jack, by a man who putted him in an illegal dog fighting pen, to fight other dogs. White Fang becomes a professional, experienced and a cruel killer. But unexpectedly, jack meets him again after a long term, and they return to be friends. When a group of criminals wants to steal Jack's gold, White Fang is the only one who can help him to fight them off."
Rocambole
12th April 2005, 19:53
Det var utvilsomt The Call of The Wild, eller Når villdyret våkner som den het på norsk. Den ble delvis tatt opp i Norge, og jeg husker godt den dagen de gjorde opptak rett utenfor stuevinduet mitt i Damstredet i Oslo med drøssevis av hylende polarhunder. Men jeg husker ingenting av fimmusikken. (Men det heter jo at god filmmusikk legger man ikke merke til, bare dårlig!)
Kyrre
12th April 2005, 21:54
Men det heter jo at god filmmusikk legger man ikke merke til, bare dårlig!
Den gode gamle klisjèn.
HenrikSolberg
13th April 2005, 12:08
En klisje jeg må si meg sterkt uenig i.
Freddern
13th April 2005, 16:01
Ulvehunden eller noe? hehe
Rocambole
13th April 2005, 17:25
En klisje jeg må si meg sterkt uenig i.
Jeg har ikke sagt at jeg selv er enig i klisjeen. Det var humoristisk ment! Jeg legger f.eks. i høyeste grad merke til musikken i Sergio Leones og Stanley Kubricks filmer, og i Ringenes herre, og de færreste vil vel påstå at dette er dårlig filmmusikk.
Kyrre
13th April 2005, 19:57
Hehe, jeg tror det er pga. din voksne mangel på symboler ( :wink: :oops: :? )
ved avslutningene på postene dine som gjør at folk sjeldent forstår at det er humor du sprer, Rocambole.
HenrikSolberg
13th April 2005, 20:33
Beklager at jeg ikke tok den spøken!
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.