PDA

Vis full versjon : Squibs

joakim192
17th April 2005, 22:50
Hei

Jeg har lett litt rundt på nettet, og har funnet ut at man ikke kan kjøpe squibs uten pyroteknikerbevis og man kan ikke ta pyroteknikerbevis uten at man er over 18 år. Pluss at det er ganske dyrt.

Er det noen her som har erfaringer med andre metoder å lage skuddtreffeffekter uten paintpall? Eventuelt en hjemmelagd squib?

Joakim

Rad-X
17th April 2005, 23:09
Hei

Jeg har lett litt rundt på nettet, og har funnet ut at man ikke kan kjøpe squibs uten pyroteknikerbevis og man kan ikke ta pyroteknikerbevis uten at man er over 18 år. Pluss at det er ganske dyrt.

Er det noen her som har erfaringer med andre metoder å lage skuddtreffeffekter uten paintpall? Eventuelt en hjemmelagd squib?

Joakim
kondom og black cat kinaputt.
legger opp link imorgen. det er for seint nå.

stelvis
17th April 2005, 23:14
sjekk ut denne linken:

http://www.exposure.co.uk/eejit/blood/index.html

Dette spørsmålet har vært mye oppe, og jeg anbefaler deg å bruke søk forum linken til venstre.

Melwasul
17th April 2005, 23:25
Tror ikke at han mente på folk - mente sikkert på bakken eller noe. De tidligere trådene anbefalte noen paintball med kritt som Joakim ikke ønsker å bruke.

joakim192
18th April 2005, 07:49
Beklager, jeg mente selvfølgelig treff på objekter. Den linken har jeg hatt leenge, og jeg har søkt overalt.

stelvis
18th April 2005, 08:52
Ok... Sorry, min feil.. :wink:

Filmrune
18th April 2005, 15:06
På yrkes skolen-elektro, så pleide vi å sprenge elektrolytt kondensatorer ved å putte dem i 220 volt kontakten, og så sette på strøm. Ble en liten eksplosjon, med røyk og hele pakka.

MEN IKKE GJØR DETTE HJEMME !! SKAL DU LIKEVEL PRØVE, SÅ VÆR FORSIKTIG. OG VÆR OBS PÅ AT SIKRINGEN VIL RYKE !!!

[/b]

Remi
18th April 2005, 15:10
hmm det skal visst være godt vannskelig og LAGE miniekslosjoner eller Squibs, men hvorfår ikke heller kontakte noen som jobber/har jobbet med pyroteknikk?

joakim192
18th April 2005, 15:43
Som nevnt tidligere må man ha pyroteknikerbevis for å kjøpe det, og jeg tviler derfor sterkt på at noen utdannede pyroteknikere vil gi eller selge meg squibs. Heller ikke gi meg informasjon om å lage det. Men jeg kan forsåvidt prøve :P

Joakim

dahlskebank
18th April 2005, 15:48
Fenghetter?
Litt seint å si det nå, men fyrverkeri? Er bare plukke ut all driten som lager farger osv. Er mange raketter og annet som bare har eksplosjon uten tivolifarger. Ellers funker det også å samle opp kruttet fra fyrverkeri.

Menneh, hva slags skuddtreff er det snakk om og hvor? Siden det ikke er på kroppen lissom...

Melwasul
18th April 2005, 15:57
Hmm, har lyst å lære meg pyroteknikk. Er det et kurs i Bergen som kan lære meg det?

Vet at det fins slike i østlandet, men jeg orker ikke akkurat å bruke mye penger på transport.

The Norwegian Pikie
18th April 2005, 18:37
I snø funker musefeller veldig bra.. Vist du gidder å legge dem ut, og klarer og time dem.. :D

joakim192
18th April 2005, 22:39
Ja, jeg har faktisk tenkt på fyrverkeri, og tenke å kjøpe det rundt årsskiftet, men det ble aldri noe av. Det er for det meste skudd treff på trevegger og i bakke tror jeg. Muligens noen på mur og stein.

Til treff på mennesker skal vi få prøvd ut den exposure metoden. Ser jo veldig bra ut da.

Fyrverkeri kan være litt vanskelig å få tak i i Norge nå. Men i Sverige vil jeg tro det er mulig. Får se.

Melwasul: Hm, fant denne ved hjelp av et søk på google. Aner ikke hvor det er, og det er jo ikke akkurat billig.
http://www.niss.no/Utdanninger/Kurs/Lys-_og_Scenekurs/Pyroteknikk_1/

Ellers planlegger jeg også, hvis jeg da utdanner meg innen film, å skaffe meg et pyroteknikerbevis :P

dahlskebank
19th April 2005, 12:10
Melwasul: Hm, fant denne ved hjelp av et søk på google. Aner ikke hvor det er, og det er jo ikke akkurat billig.

NISS ligger vel i Oslo sist jeg sjekket. Men etter hva jeg forstod så skulle de ikke ha det kurset i sommer.

Til treff på bakke, trevegg, mur og stein så er det bare forhåndsknuse treffpunktet, presse det tilbake på plass og trykkluftblåse det vekk. Funker vel best hvis du skal skyte igjennom noe.

Melwasul
19th April 2005, 13:09
3500 kr er ikke alleverden - lappen kostet mye mer, hehe. Men kurset befinner seg jo i Oslo.

Også er det dårlig informasjon på siden. Fordeling av timene står det ikke noe om? 16 timer ja. men alt på en uke? annenhver uke i halvt år?

Hadde ikek vært noe problem om hele kurset skal foregå i en uke.