PDA

Vis full versjon : "12:01" Kortfilm ....

THX
19th April 2005, 16:32
Heisann.

Eg satt og tenkte på en kortfilm eg hadde sett på Tv2 tror jeg, langt tilbake i tid. Det handlet om en fyr som var fanget i en, ja, ke ska eg si, timeloop, han opplevde sammme timen om og om igjen, kl 12:01 begynte det tror eg kan huske, også gikk han rundt og traff de samme folkene som gjorde det samme tingene de alltid hadde gjort i løpet av den timen. Han hadde sett på ei dame han ville snakke med og turde endelig etter 40 ganger eller no å snakke me henne. Så ble kl 13 og han spratt tilbake til 12:01 og hun visste ikkje ken han var lenger for hun hadde aldri møtt han før. Så dreit han i det og fant ut at en professor fyr visste ke han gjennomgikk og oppsøkte han, men så var det bare i teorien slikt gikk an, så han fyren skøt seg sjøl, men kl 13 så begynte alt på nytt igjen. Tror filmen hette "12:01".

Tenkte å lage denne på nytt igjen, siden eg tykte det var så bra og merkelig slutt på denne, men hvordan er det med Copyrigth på slike småe filmer?

Chandler
19th April 2005, 16:35
Høres mistenkelig ut som en rippof av "Groundhog Day"... pluss at det samme konseptet er brukt i mange episoder av Star Trek. Så lenge du lager historien din unik nok med det konseptet tror jeg nok ikke det skal være noe problem.

Melwasul
19th April 2005, 17:07
Husker samme historie med Mikke Mus, og en annen med en musikkvideo som likner, ka nå han het igjen...

Tror ikke at du trenger kopirettighet, for det er flere som harliknende historie.

THX
19th April 2005, 18:05
Okay, det hørest bra ut, den ble sendt i begynnelsen av Tv2 sin fødsel, så det er jo over en 12-13 år siden, så ingen andre en eg so hugsa dan uansett hehe.

Alex
1st May 2005, 10:41
ENDELIG fant jeg ut hva den filmen het! Jeg så den på tv2 for flere år siden jeg og, men jeg har aldri kommet på hva den heter. Den kom ut samme år som den mye mer kjente Groundhog Day, som handler om akkurat det samme (en fyr som opplever samme dag om igjen og om igjen). Personlig liker jeg Groundhog Day bedre, mye fordi den ikke prøver å forklare hva som skjer og bevarer mystikken rundt det. Pluss at Bill Murray er i hovedrollen.

dahlskebank
1st May 2005, 12:23
Naken 2000 har samme type historie. En film verdt å se hvis du skal lage en slik film som Groundhog Day.