Vis full versjon : tegne kryss på bluescrennen min?
Remi
19th April 2005, 19:22
har sett på store filmer at de har tegnet kryss på bluescreenen, slik at den liksom kan "tracke" og slikt, brude jeg gjøre dette? får jeg en trackingfungsjon da? eller burde jeg IKKE gjøre dette, viss dette ødelegger bluescreenen? trenger ett raskt svar!!!
Melwasul
19th April 2005, 19:45
Tror de tracker bare når kamera skal bevege seg (feks steadycam), for da må bakgrunnen følge med skuespilleren slik at den ikke stå i ro mens kamera beveger seg. Det ville jo se dumt ut? ;)
Helt unødvendig hvis du brukte stativ under innspilling.
Kenny Wang
19th April 2005, 19:48
Du trenger bare kryssene hvis du skal bevege kamera. Dette er så du kan bevege bakgrunnen riktig i forhold til det forandrede perspektivet som oppstår i forhold til bakgrunnen.
Remi
19th April 2005, 20:44
men bluescreenen blir ikke ødeglagt, eller får minsket "kreftene"?
Melwasul
19th April 2005, 20:49
Nei, du bare fjerner blå med Linear Keying. Det er alt.
Track er helt noe annet, den bare holder fast bakgrunnen slik at den følger skuespilleren bak. Har ikke noe med bluescreen å gjøre.
Remi
19th April 2005, 21:00
ok måtte bare vite, hvil HELST IKKE ødelegge bluescreenen min uten og ha fått prøvd den en gang da!!! ha foresten hengt den opp i kveld ute, pg da vil eg benytte anledningen isteden for og starte en heeeeeelt ny post:
er det lurt og ha bluescreen ute? blir det bra nok lys eller? skal prøve den i morgen!!
erdnis
19th April 2005, 21:01
jeg ville brukt teip sånn i tillfelle! Da kan du bare ta den av senere! :D
Kenny Wang
19th April 2005, 21:21
Det viktigste du bør tenke på med bluescreen er å få den jevnt belyst. Hvis ikke så kan det bli vanskelig å keye den skikkelig i ettertid.
jasonX
20th April 2005, 15:32
hvor stor er den a?....
hvor fikk du den fra?
bilde?
bare lurer :P
bossen
29th July 2006, 00:01
Heisann!
Men kan man ikke bare bruke et tracker-program istedenfor alle de kryssene? Noe lignende Realviz Matchmoving...?
--- Bossen ---
bossen
29th July 2006, 00:01
Heisann!
Men kan man ikke bare bruke et tracker-program istedenfor alle de kryssene? Noe lignende Realviz Matchmoving...?
--- Bossen ---
Andreas045
16th September 2006, 23:36
jeg ville brukt teip sånn i tillfelle! Da kan du bare ta den av senere! :D
Hadde ikke tegna med tusj. Dessuten må du da ha et trackingprogram, og det koster litt..
niklnikm
2nd December 2006, 22:25
Hva er det med alle her??
For guds skyld, dere vet godt at det finnes andre metoder enn å kjøpe et program lovlig!
....ikke at jeg gjør det selv :p
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.