PDA

Vis full versjon : Darth Vader med filmide!

HenrikSolberg
2nd May 2005, 11:46
Denne er morsom!!!

EDIT: Bruk linken under!

Melwasul
2nd May 2005, 11:55
"Du har ikke tilgang til å vise denne siden"

Hrmf, kommer ikke inn - Har heller ikke tilgang til screeningroom.boardsmag.com :? Kan det være pga skolepc som sperret?

HenrikSolberg
2nd May 2005, 11:58
EDIT: Bare jeg som prøvde å være lur! Her er en link som funker!
http://www.boardsmag.com/screeningroom/commercials/1659

Kyrre
2nd May 2005, 13:06
Festlig det der :)

Og mens vi er inne på Darth Vader, så kan jeg skryte med at Stavanger får ett 100% Autentisk glassfiber Vader kostyme til Premieren den 19 mai. I kledd av en grei kar fra Haugesund.
Samt opp til 30 andre diverse kostymer som inkluderer storm - og scoutroopere, royal guards og flere Jedier med lyssabler fra Master Replicas! Med andre ord et langt større show enn det i Oslo :P

Melwasul
2nd May 2005, 13:11
Hehe, håper at han som kler seg ut som Darth Vader er høy ;)

Kyrre
2nd May 2005, 13:15
over en nitti faktisk :wink:

EDIT: Her er en artikkel fra promoteringen til filmen, av en eller annen grunn står det at jeg er med i en middelaldergruppe :?

http://web3.aftenbladet.no/kultur/article194712.ece

Kom forresten nettopp hjem fra å ha tilbringt natten utfor kinoen i kulden for å skaffe meg billetter :wink:

Remi
2nd May 2005, 14:26
Festlig det der :)

Og mens vi er inne på Darth Vader, så kan jeg skryte med at Stavanger får ett 100% Autentisk glassfiber Vader kostyme til Premieren den 19 mai. I kledd av en grei kar fra Haugesund.
Samt opp til 30 andre diverse kostymer som inkluderer storm - og scoutroopere, royal guards og flere Jedier med lyssabler fra Master Replicas! Med andre ord et langt større show enn det i Oslo :P
da vil jeg til stavanger gitt!!!!

foresten, dakar Darthy

DarthAllan
2nd May 2005, 14:27
Heh, jeg har vært hjemme, syk i over en uke, men likevel, med mitt trofaste kinokort kjøpte jeg to kjempegode billetter foran PC`en nå nettopp...

Jeg satte virkelig kakaoen i halsen idet jeg leste den artikkelen

Darth Vader og hans opprørssoldater har nemlig..

Lord Vader og HANS OPPRØRSSOLDATER?!

Melwasul
2nd May 2005, 14:55
Darth Vader og hans opprørssoldater har nemlig..

Lord Vader og HANS OPPRØRSSOLDATER?!

Ikke forvent at alle er like stor fan som deg ;)

DarthAllan
2nd May 2005, 16:07
Gjør ikke det, men likevel, da.. :P
Heh..

Kyrre
2nd May 2005, 16:58
Dette er da et unødvendig off-topic svar, men du må for all del ikke tro at den uttalelsen om at Vader har opprørssoldater kom fra undertegnede. Det var nok den sløve Aftenbladet journalisten som prøvde å skrive etter egen viten :wink: Sløvt.

Melwasul
2nd May 2005, 17:52
Vil dere høre noe morsomt?

For et minutt siden bestilte jeg 4 billetter til Star Wars på premieredagen (19 mai) over nett og fikk de beste plassene. Uten å ha sovet ute på gaten i flere døgn. Ikke mange Star Wars-fan i Bergen, nei...

HenrikSolberg
2nd May 2005, 18:00
Ja, det er absolutt ingen grunn til å ligge i kø for å få bra plasser... Klokken halv to i ettermiddag... En og en halv time etter at bilettene var lagt ut på nett for kinoene i Oslo var det fortsatt ledige plasser på premierevisningen i Colosseum!

Billetter folk har ligget i kø i seks uker for!

DarthAllan
2nd May 2005, 18:03
Samme her, da jeg bestilte over nett som nevnt over... Merkelige greier..

Bandidos Pelle
2nd May 2005, 18:03
Mealwasul:

Det er vel på Colosseum det er mest attraktivt å få plass. Det er jo tross alt Norges beste og største kino.

HenrikSolberg
2nd May 2005, 18:14
Norges beste kino er det ikke lenger nei... Men en koloss av en kino, med mye historie er det... Men rent teknisk best er den ikke... Dessuten når det gjelder plasser... Les posten over...

DarthAllan
2nd May 2005, 18:18
Skal også se den digitale versjonen av filmen. Trondheim Kino er den eneste som selger billetter nå, men den vises vel i Bergen også..

http://www.nettbillett.no/onemovie_locations.asp?dato=19-05-2005&;movieid=FOX20050342

HenrikSolberg
2nd May 2005, 18:18
Det gjør de vel i Bergen også gjør de ikke det? Bergen kino var i alle fall den eneste kinoen i landet som viste Episode II digitalt! Er vel ingen grunn til at de ikke skal gjøre det denne gangen også?

dahlskebank
2nd May 2005, 18:20
Var på premieren av Collateral og da ble jeg sittende helt på høyre side slik at en stor stolpe dekket 5% av lerretet. Hele filmen fikk en ny feeling når øyet fokuserte på stolpen og ikke på lerretet.

EDIT:
Dette var altså på Colosseum.

Melwasul
2nd May 2005, 18:29
Ifølge av noen hos filmweb.no/bergenkino:
Star Wars III vises digitalt i KP1.
Første forrestilling 19/5-2005 Kl 00:03.

Jeg har kanskje gått-ut-av-dato, men merker man forskjell?

DarthAllan
2nd May 2005, 18:32
Om man merker forskjell vet jeg faktisk ikke helt. Men et par nye scener er det, og bildet skal være mye klarere. Mindre "grains", omtrent ingen. Når filmen er laget 100 % digitalt, fra Sonys digitale kamera til den digitale versjonen (Lurer på hvilket format den kommer i.. Om det er en slags DVD, eller en harddisk eller hva..)

Kyrre
2nd May 2005, 19:51
Et par nye scener? Hvor i all verden har du det ifra DarthAllan?

Du skal jo ha jævlig skarpe øyne og sitte veldig nærme for at du skal oppdage noe grain på vanlige prosjektører fra film uansett da. Mens vi snakker om Star Wars og digitalisering vil jeg nevne hvor jævlig jeg hater det Cinealta digitale drittkameraet de brukte på II og nå også på III.

Bildet er jo helt blottet for kontrast! Og har en vemmelig digitalfølelse over seg. Dessuten er widescreen optikken ikke passende i det hele tatt for Star Wars. Bare se hvor mye større alt i Episode I ser ut. Det mangler skikkelig vidvinkel. Jeg synes faktisk at det gir hele filmen (inkludert skuespillerne) et CGI preg. Lenge leve film.. Det ser mye bedre ut enn video, uansett om kameraet koster hundre tusen dollar..

DarthAllan
2nd May 2005, 20:35
For det første, så sa jeg ikke at jeg foretrakk den digitale versjonen, jeg kommer til å like filmutgaven best uansett.. Kilden min til at digital III har flere scener er http://www.theforce.net/episode3/story/Digital_Episode_3_Different_to_Film_Version_90742. asp

Slapp av, du misforstod kanskje litt, og jeg formulerte kanskje litt feil..
Det stemmer at episode I, f.eks ser større ut.. Men uansett, hvilket medie leveres digitale filmer på?

EDIT: På episode II DVD`en, så er Anakin sur, og Padmé sier "To be angry is to be human" Anakin sier da: "Then I don´t want to be human"
Det var ikke på kino-versjonen. Heller ikke at Padmé griper Anakins mekaniske hånd på slutten. Noen sånne scener og sånt blir også med i III..

Kyrre
3rd May 2005, 09:45
Allan, hvorfor i all verden skulle jeg ha rettet min negative holdning mot Lucas digitale kameraer mot deg? Jeg snakket ut i luften, og vinden blåste det litt i retning San Fransisco og Skywalker Ranch. Altså kjeftet jeg ikke på deg :P

På episode II DVD`en, så er Anakin sur, og Padmé sier "To be angry is to be human" Anakin sier da: "Then I don´t want to be human"
Det var ikke på kino-versjonen. Heller ikke at Padmé griper Anakins mekaniske hånd på slutten. Noen sånne scener og sånt blir også med i III..

Han sier da ikke "Then I don't want to be human" på DVDen? Han sier "I'm a Jedi, I know I'm better than this" og gråter. Og jeg er jævlig sikker på at Padme tok tak i hånda til Anakin. Men jeg forstod poenget ditt, og tviler ikke på det du sier altså. Kjipt med to versjoner av filmen som flyter rundt da.

dahlskebank
3rd May 2005, 09:56
Kjipt med to versjoner av filmen som flyter rundt da.
Pga økonomisk tankegang så er det jo flere versjoner av samme film som flyter rundt. Over til Star Wars-mølet:
http://www.imdb.com/title/tt0121765/alternateversions

"In the digital video (DLP) presentation, there is a shot of Anakin's robotic hand holding Padme's hand during the wedding sequence. In the 35mm version, we see Anakin's hand, but it's not holding Padme's hand."

Kyrre
3rd May 2005, 10:15
Da må Stavanger ha hatt den digitale versjonen, for Padmè tok tak i hånda hans alle de 4-5 gangene jeg så den på kino.

HenrikSolberg
3rd May 2005, 11:04
Men var hånda mekanisk?

Razz_
3rd May 2005, 13:40
Melwasul
Vil dere høre noe morsomt?

For et minutt siden bestilte jeg 4 billetter til Star Wars på premieredagen (19 mai) over nett og fikk de beste plassene. Uten å ha sovet ute på gaten i flere døgn. Ikke mange Star Wars-fan i Bergen, nei...

Det er jo ikke bare for å få billetter de ligger i kø utenfor. Det er jo litt stemning da. Masse folk som bor utforbi kinoen. Alle er skikkelig star wars fan og de får sjangsen til å treffe hverandre å prate star wars.
Det virker som om de har det veldig gøy.
De lader opp til filmen.
Jeg hadde gjort det med glede hvis jeg hadde bodd i Oslo, men det gjør jeg ikke. Jeg hadde hvertfall gjort det på ringenes herre premieren. Det virker som om de har det veldig gøy. Det ble sendt en dokumentar på tv for litt siden om akkurat det der. 8O[

Kyrre
3rd May 2005, 14:09
Men var hånda mekanisk?

Absolutt. I avslutningshottet.

Melwasul
3rd May 2005, 15:09
Syns det er dumt å skulke skolen/jobben bare for å stå i kø i flere dager for å se filmen noen timer før de andre. Men de har lov til å gjøre som de vil...

Kyrre
3rd May 2005, 16:25
Det en da en kjekk opplevelse å sove ute da! En ligger der og diskuterer Star Wars filmene med likesinnede fan.

..og i dette tilfelle hadde jo èn kar med seg prosjektor, en kar surround anlegg og en kar med seg DVD spiller og alle filmene på DVD. Med chips brus og mat fra McDonalds var ikke livet så aller verst der vi lå fra 10 om kvelden til 10 om morgenenen med et gigiantisk Star Wars maraton, og avsluttet med å kjøpe billetter. Dessuten mistet jeg bare en skoledag.

- Kunne hatt det verre :wink:

Melwasul
3rd May 2005, 16:33
Hehe, noen få dager er greit, men tenker mest på de som står i køen i ukevis. "Sjef, kan jeg få fri i en måned for å stå i køen for premiere billettene?"

Kyrre
3rd May 2005, 16:48
Hehe, det er jo selvsagt noe annet ja :wink:

DarthAllan
3rd May 2005, 23:24
Hørtes utrolig morsomt ut, Kyrre.. Synd noe sånt ikke skjedde her, men det var en del som lå utenfor kinoen her også.. Jeg og kameraten min ville ligge i kø vi òg, men jeg ble desverre syk.. Fikk nå billettene over nett, da.. Bra nok, det.. Får vel prøve å ligge i kø neste gang..

........... :cry: Hvem er det jeg lurer?! Det blir ingen neste... gang... :cry: