PDA

Vis full versjon : Dette lover ikke godt ....

THX
25th June 2005, 12:56
For dem av oss som har lyst å satse i retning musikk video blant annet, så ser ikke dette her bra ut for fremtiden. Snakker her om sensureringen av Cumshots videoen, de får ikke lov å bli spilt på Svisj fordi det er for mye vold i den.
Hvor går grensen egentlig?

Artikkelen: http://www.dagbladet.no/kultur/2005/06/24/435586.html

Videoen: http://9mm.no/directors/haakon_storm_heen/the_cumshots/(video)/quicktime/index.html

danielskjelstad
25th June 2005, 13:08
Er det Bondevik som har vært ute igjen??

Burde de ikke heller ha "aldersgrense" på videoene?

Alà 5 sec før videoen står det anbefalt 18 år...

Bare noen tanker..

THX
25th June 2005, 13:13
Er det Bondevik som har vært ute igjen??

Hehe, holder heller en knapp på han tullingen i Petre som ikke vil spille spesielle store hit sanger (never O-Zone og Idol Jorun) fordi de ikke er bra nok (tror nok hemmeligheten ligger i hans sære musikksmak vår kjære venn) :D

Melwasul
25th June 2005, 13:18
Så videoen igår - la ikke merke til vold. Kanksje jeg var for trøtt til det.

Freddern
25th June 2005, 13:57
teit det dr ass... huh?

hva blir det neste?
for mye lys?
eller for mye trommer?
eller for mye skumle folk?
eller for mye damer?

teit..

ErikTheV
25th June 2005, 16:42
HAHA!!! det må være den tammeste sensureringen jeg har vært bort i.

Det kan ikke være sant, litt gladvold kan da vel ikke skade.

THX
25th June 2005, 17:10
Det kan ikke være sant, litt gladvold kan da vel ikke skade.

MacGyver har jo mere vold en dette.

En fyr som slår til en, og en som blir hevet over ende var det eneste eg såg :wink:

baarder
25th June 2005, 18:41
THX, ble O-Zone nektet spilt på radio?

Hvis det er sant er det jo intet annet enn brilliant! Burde vi ikke egentlig ha kvalitetssensur over alt?

Freddern
25th June 2005, 23:35
Desverre er Norge et F**ka land...
det gjelder alt annet som moped plombering og det stuffet..
kommer nok flere teite ting snart

folka burde skjerpe seg :x

det er så sinnnnnnsykt teit...

THX
27th June 2005, 01:10
THX, ble O-Zone nektet spilt på radio?

Hvis det er sant er det jo intet annet enn brilliant! Burde vi ikke egentlig ha kvalitetssensur over alt?

Hehe, jepp. Ble nektet på Petre vertfall, og når den va på Topp 20 spilte de bare 1 min av den.

Kvalitetssensur hadde ikke vært å forakte, det demrer med masse smerte hver gang de spilte "Girl in Oslo" med Big Bang :)

Kyrre
27th June 2005, 10:28
Desverre er Norge et F**ka land...
det gjelder alt annet som moped plombering og det stuffet..
kommer nok flere teite ting snart

folka burde skjerpe seg :x

det er så sinnnnnnsykt teit...

Moped plombering? Ja, jeg vet, Norge er helt på nivå med USA.

Melwasul
27th June 2005, 12:12
Nordmenn fortjente slik når de stemmer på KrF eller høyrepolitikken. KrF er alltid sånn. Og høyrepolitikk vil alltid herme etter USA. Ingen av dem får min stemme i år. Kun RV og kanskje noen andre får...

Og når det gjelder lov vi har i Norge - vil dere innse at vi har faktisk veldig bra lov som beskytter oss mot nesten alt mulig. Bortsett fra de nye lovene som politikere har ingen peiling (snakker om mp3loven osv..)

Donny
27th June 2005, 12:14
Nei, vi har ikke like mange atomvåpen :P

Hm. Selv den SENSURERTE versjonen av "Dimmu Borgir - Progenies of the Great Apocalypse" som gikk på tv'n fot et år siden eller noe slikt, hadde sterkere scener.

De som setter aldersgrenser på filmer er helt skutt. Hallo, man lar ikke en 11-åring få se Ringenes Herre! Ikke The Matrix heller! Hvorfor? Fordi det er et par sterke scener her og der, og fordi de rett og slett er for små for å forstå noe av filmene. Alle de småfolkene jeg har snakket med, som har sett filmen, syns det bare er tøff slossing med sverd å sånn. :roll:

moonlightP
27th June 2005, 12:33
Så videoen igår - la ikke merke til vold. Kanksje jeg var for trøtt til det.

Så ingenting jeg heller... :?
Bare det med at han fyren ble kastet overende av en annen en :?

incanus
27th June 2005, 18:55
Var jo ein som fekk eit spark i trynet då, i tillegg til ein del knyttnevar her og der...

Men, som andre har sagt allereie, det er meir vald i ein gjennomsnitts actionserie (inkludert MacGyver...), so det er litt drøyt at ein ikkje får lov å spele den på Svisj.

dahlskebank
28th June 2005, 14:28
Det er jo egentlig ganske mye vold i denne musikkvideoen. Kan være dere andre her har sett så mye vold at man ikke tenker over denne volden fordi den er blodløs. Den er jo også ganske kort. Det er lissom ikke "Fight Club Jack knuser blondie"-vold. Jeg syns ihvertfall noe av volden virker realistisk fordi den ser så teit/dårlig ut, noe som er ganske typisk fyllevold. Musikkvideoen i seg selv er ganske dårlig, MEN sangen er jo kongefet. Noen som har hørt originalen??

Jeg digger når trommisen slår huet til han langhåra headbangeren ned i symbalen... eller hva enn det er, ikke så mye peil på instrumenter.