Vis full versjon : Ideer til musikkvideo!
Razz_
20th August 2005, 10:54
Jeg spiller i bandet Granitt. (www.granitt.tk)
Vi har nettop spilt inn en demo. Den er snart ferdig, og vi har bestemt oss for å lage en musikkvideo til sangen "Farao from Frakkagjerd (http://www.uhort.no/moduler/add_resource.php?admin_resource_name=download&;response_page=/data/file/file_4612.mp3?&;file_id=4612)".
Jeg har ikke spesielt mye erfaring med musikkvideoer og kunne trengt noen tips og ideer.
Noen som har noe???
erik
20th August 2005, 13:16
du burde lage en musikkvideo som handler om teksten hvertfall. var litt vanskelig å forstå vokalisten av og til :p men det var vist sånn at han ville rømme fra noe eller noe sånt? da kan du jo lage en film av en som er fanget (han kan også være mentalt fanget). Etter stilen på sangen syns jeg det burde være svarthvitt, eller bare masse gråfarger og litt utydlig bilde imellom. Imellom burde det også være klipp av dere som spiller, gjerne i et litt sånt creepy sted. et litt mørkt og kvadratisk umøbølert rom.
men i pollen glemte du å legge til at den kunne være dårlig :p
jeg syns den var helt grei, litt rar kanskje. (ikke det at jeg greier bedre!)
Razz_
20th August 2005, 13:43
Jeg la det til i pollen, men det funket ikke, åsså går det ikke ann å skifte. Vet ikke hvorfor.
Men ihvertfall... Det med mentalt fanget var en god ide! :) Takk!
Melwasul
20th August 2005, 13:49
Jeg har aldri laget en musikkvideo før heller, men dere bør nok lage video som tilpasser til rytme osv. Men problemet her er at musikken deres trenger mer trøkk eller variasjon. Den er litt for tam etter min smak. Jeg er dårlig med musikk pga hørsel, men musikken her mangler iallfall noe...
Litt off-topic:
http://www.freewebs.com/granitt/All%20Cover.jpg
Skal ikke sanglisten være til venstre mens forsiden til høyre? Kanskje det var meningen at det skal være slik?
edit: linken virker ikke nå lenge?
remiant_85
20th August 2005, 14:42
Som melwasul sa, dere bør lage noe som følger rytme, men også noe som kanskje har med bakrunnen til at du/dere skrev denne sangen, det den handler om , trenger jo nødvendigvis ikke å være det, men det er en idé...vi laga en musikkvideo av låta Dark Dark Diary av Silver mens jeg gikk på folkehøgskole, da brukte vi det vi visste om bakrunnen til at Ivar Blanco skrev låta (selv om vi ikke visste mye) så laga vi videoen ut ifra det... men det var jo ikke no storprosjekt som ble no spessiellt bra. Men om man får det til å funke er jo det knall! Men jeg er også enig i at det er noe som mangler, dere er jo ikke så gamle enda, så dere har jo en stund på å utvikle dere! men jeg synes låta rett å slett ble for tam..men stå på :) er det eneste som skal til for å gjøre fremskritt ... (også litt øving da) ..
Razz_
21st August 2005, 16:20
Denne sangen er den tammeste sangen vår, men vi fant ut at det er den som egner seg best til å lage musikkvideo av... Vi har fått litt tilbakemeldinger på at den er tam, men snart legger vi ut hele albumet (når det er ferdig) og da kan dere laste ned resten og høre. De er ikke tamme. :wink:
trollet
21st August 2005, 16:45
jeg likte godt soloen rundt 01:18, hvilken pedal/effekt-prosessor brukte dere for å få den lyden?
angående musikkvideoen så har jeg egentlig lite ideer, men hva tenkte dere sangen skulle handle om når dere lagde den? musikkvideoen må jo bare følge det dere tenkte da...
remiant_85
21st August 2005, 18:02
må ikke nødvendigvis handle om det sangen handler om , kommer an på om du vil ha en musikkvideo som skal ligne en live performance eller ikke... f.eks, gå inn på www.elcaco.com .. å last ned "a nice day" videoen, den har ikke så mye med det teksten handler om å gjøre ... og "substitute" videoen deres , som forresten er fantastisk rå , har heller ikke så mye med teksten å gjøre , såvidt jeg forstår , men er en råbra video, kommer litt an på hva man vil ha , men å lage en video rundt det teksten handler om er jo et bra utgangspunkt.
Razz_
21st August 2005, 18:21
Begge soloene er spilt inn på Marshall MG50DFX forsterkere og vi har ikke brukt noen andre effekter enn de som finnes på den.
Jeg vet ikke helt hva sangen handler om, selv om jeg skrev den selv. Det jeg vet er at "Jeg" personen vil vekk fra et eller annet. Personen vil flykte.
Frakkagjerd er et sted i Tysvær kommune. Grunnen til at sangen heter "Farao from Frakkagjerd" er at den har litt egyptisk preg og halvparten av bandet er fra Frakkagjerd.
Vi tenkte at en person (jegpersonen) skal flykte fra Frakkagjerd med sykkel.
Vi skal prøve å gjøre den litt humoristisk.
PS: Vi har lagt ut nok en sang. Den er også i det litt rolige slaget, men jeg synes den er kul. Lack of Words (http://www.uhort.no/index.php?kontekst=sang&;query=4620)
Sangen er en instrumental og vi pleier å åpne konserter med den. En slags prelude. :!:
Kyrre
21st August 2005, 18:25
Dobbelposting Razz_
Fikset.
THX
22nd August 2005, 02:15
En fyr som sitter i et hus, alt rundt han er rot, tomme grandis esker, dyr som kryper rundt i halv oppspist mat you name it, få tak i e skikkelig uattraktiv dama (kan bli vanskelig, følelser og slikt vet du) "Hei, ha du lyst å bli med i videoen min, eg trenge ei so e jævla stygg dama" :wink:
Og vertfall 4 unger (rundt 7-10 år gamle) med utslitte gamle kær, og ungene maser og drar i fyren mens "kona" kjefter og smeller på han. Må ha litt halvmørk atmosfære (belysningen tenker eg på). Slutten kan du ha at han er helt alene og bare stirrer på støy på tv'en, og rommet er helt mørkt, så drar han fram en pistol og putter den i munnen, og da svitsjer du over til skyggen hans og ser han trekker av.
Ikkje akkurat en svisj video, men men....
Razz_
22nd August 2005, 12:30
Et selvmord ville vært kult ja.
Vi har planer om, eller dvs, jeg har planer om at det skal skifte mellom hendelsen i en kortfilm (for eksempel dette selvmordet) og en scene hvor man ser bandet spille. 8O
Veldig standard musikkvideo, men også veldig bra.
Takk for gode tips så langt! :D
THX
22nd August 2005, 13:51
Personlig mener eg at det beste er finne en kjerne idè og hive på andre småting ellers detter videoen på hue og ræva, om du har sett videoen til Mira Craig - Boogeyman så skjønner du ke eg meine :wink:
Men detta går sikkert bra, driver å lager en musikk video i denne stund faktisk.
Razz_
7th September 2005, 19:34
Hei.
Vi har fortsatt planer om å lage musikkvideo, men har vært mer enn nok opptatt med å gjøre ferdig albumet. Nå er nesten hele albumet vårt lagt ut her!!! (http://www.uhort.no/index.php?kontekst=artist&;query=1637)
Vi lurte kanskje på om vi heller burde lage musikkvideo av en av de andre sangene i stedenfor.
Ka døkk trur???
vBulletin® v4.1.10, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.