PDA

Vis full versjon : Fersking med fersk intro!

esp1234
5th January 2006, 22:54
Som topicen tilsier er jeg relativt ny her på forumet, og generelt innen filmskaping. Holder for tiden på med særemneprosjekt på skolen, og har av den grunn valgt å lage en liten film ut av mitt tema - norge under andre verdenskrig.

Så, det jeg egentlig lurte på, er om noen gidder å gi meg litt feedback/konstruktiv kritikk på denne intron?:)

Mvh
Espen

http://home.no/advr/11111.wmv

Remi
5th January 2006, 22:57
Kjenner du clarion her på forumet? Det var vertfall han som lagde første delen av den introen, med boka.

EDIT: Ellers var det en grei intro :wink:

esp1234
5th January 2006, 23:01
Neinei, kjennern ikke;) Men så han la ut filene, og sa at man kunne bruke dem!:) Burde kanskje nevnt det, men! Syns bare det ga en riktig start-sekvens! Ser liksom i historieboka... =o)

Lalo
5th January 2006, 23:21
Så jo bra ut det, esp1234!:)
Har du tenkt noe på hva du skal ha med i filmen? Hendelser osv.

esp1234
5th January 2006, 23:23
Takk for det:) Hadde vel egentlig tenkt å ha med sabotasje- og motstandsaksjoner utført på norsk jord, og litt sånn generelt fra krigen. Men er jo så himla vanskelig å finne arkivklipp man kan laste ned vettu ;|

Lalo
5th January 2006, 23:39
Ok. Kan nok bli bra det!

Ja, det er ikke så lett å finne gode klipp på film. Men les i bøker o.l., og ta bilder fra hendelser. For så å prate oppå. Er kanskje en litt tradisjonell ting å gjøre med den slags film, men det kan bli bra.

Tips: Du vet det sikkert fra før, men jeg bare sier det; bruk hisorier som griper folk. Sånt som folk syns er fryktelig at sånt kan skje. F.eks. En kompis av meg hadde det samme temaet på skolen, han lagde film. Og han hadde temaet Krigen På Havet. Han valgte å ta for seg en spesiell hendelse, han valgte historien om rigel og Asbjørn Zhults (ihvertfall noe sånt), og det er jo en historie som griper folk. Dette var for ca. 2-3 år siden, og han blir husket for det enda :P Så ikke konsentrer deg om vold og kriging (skyting o.l.), folk driter i det! Du vet sikkert dette, men det er mitt tips :wink: Lykke til!

Remi
5th January 2006, 23:50
Tips: du vet at den grønne siden i boka er til keying? Du skal bytte ut det grønne med din egen logo etc :) Blir mye finere da. :wink:

esp1234
5th January 2006, 23:56
Jae, veit det, Lalo;) Tenkte å konsentrere meg om diverse hendelser som er omtalt i de 4 bøkene jeg har lest. Altså prøve å finne bilder og filmklipp som kan settes opp mot disse hendelsene - som alle er VELDIG gripende. Tipper du vet hva jeg snakker om hvis du har lest bøker som "Jeg vil leve", "Og tok de enn vårt liv", osv. Men takk for feedbacken! :)

Remi: Tenkte egentlig ikke så mye over det, ville bare ha en litt "annerledes" start, som kunne markere at man liksom går tilbake i historien, om du skjønner :) Men takk for tipset! Må vel ha ett spes. program for å redigere det klippet sikkert?

Lalo
6th January 2006, 00:01
Altså prøve å finne bilder og filmklipp som kan settes opp mot disse hendelsene - som alle er VELDIG gripende. Tipper du vet hva jeg snakker om hvis du har lest bøker som "Jeg vil leve", "Og tok de enn vårt liv", osv.

Ja, jeg har lest Og tok de enn vårt liv. Der har du virkelig noe bra! Stå på!

Det er faktisk ikke laget film om denne historien faktisk. Kan jo være en gull gruve for de som vil lage noe stort av det :P

esp1234
6th January 2006, 00:04
Vet :) er vel kun laga noe dokumentarlignende greier. Helst noe sånt jeg også vil prøve å få til ;P

Lalo
6th January 2006, 14:43
Ja er det det? På film mener du? Er det ikke bare i bok form? :?

esp1234
6th January 2006, 15:18
Jaa, mener jeg husker å ha sett no om akkurat det der på nrk for ei stund sia. Dokumentarlignende altså.

Lalo
6th January 2006, 15:26
Ok:) Du har sikkert rett!;) Rart jeg ikke har hørt om det... Eller, synd jeg ikke har hørt om det:(

Eivind87
6th January 2006, 16:35
Syntes denne introen var ganske fet egentlig. Men den slutter litt brått, blir liksom bare "kutt".

Du bør også prøve å få til noe med greenscrenen i den boka helt på begynnelsen. Eks. legg på norske flagget som blir zoomet inn på, eller noe. Det tar seg ikke spesielt godt ut med den grønnfargen ihvertfall, syns jeg.

Håper du legger ut resten også her ettehvert. Kan bli meget spennende. :)

datselguf2
6th January 2006, 18:43
Eg må berre sei Jævli Fuckings bra esp1234

Tror dette komme til og bli bra azzå Stå på :D :) :D

Eivind87
16th January 2006, 00:51
Hvordan går prosjektet Espen? Er det noen fremgang?

esp1234
7th February 2006, 14:45
Hehe, ble ikke til at jeg laga no film ut av det:) Fortsatte heller med bildestilen, dòg roligere musikk osv, og brukte det som en slags presentasjonsbakgrunn. Var vanskelig å finne arkivklipp og sånn skjønner du:-| Men har veldig lyst til å lage et eller annet, eller bare redigere en film;)