PDA

Vis full versjon : En intro med Film musikk

Happy
20th January 2006, 15:06
Jeg lager en film om mobbing der helt i starten kommer det en intro der kameraet følger veien mot skolen...
Trenger hjelp til hvordan jeg kan finne passende musikk til et slikt klipp..

Navn kommer opp på skjermen imens kamera følger langs veien..
Noen forslag til gode "intro" sanger?

Artist, navn... et eller annet :P

Herr. Hvermansen
20th January 2006, 19:18
Har du skrevet ferdig filmen? Hvor langt har du kommet i produksjonen?
Jeg bare lurer fordi det faktisk ikke så lurt å velge musikk før du er helt sikker på hvilke følelser filmen skal vekke, og i hvilken stil den skal være. Ellers så vet man ikke hvilken musikk man skal bruke fordi musikken skal prøve å forstørre følelsene i filmen. Og forskjellig musikk lager forskjellig atmosfære.

Herr. Hvermansen
20th January 2006, 19:45
Men hadde jeg laget en "mobbefilm", noe jeg ikke skal, ville jeg ha brukt Linkin Park med låten Numb.

PettersenMoviesInc.
20th January 2006, 20:11
Mitt tips til deg:

Saumfar urørt etter noko som passar.

Om ikkje, sjekk freeplaymusic.com.

Og viss du der ikkje finn noko kan du se om du finn noko populærmusikk som passer. Men eg personlig er ikkje så veldig fan av sånn musikk i filmer. Skal du først bruke musikk du ikkje har copyright, bruk noko ingen eller få har høyrd før.

incanus
20th January 2006, 20:29
Om du ser her, (http://www.stevengotz.com/audio.htm) so finn du linkar til ein del sider med royaltyfree musikk. Kan vere det er noko bra der.

rovlah92
20th January 2006, 21:58
Lastned "Tema : Minner" her fra: http://mengaloth.holmen.cc/media/lastned.html

Jeg har selv lastet den ned, og jeg føler at den passer :wink:

SoundElf MusicProduction
3rd February 2006, 21:31
Hmmm... mobbing ja.., :? Det er vel mest trist musikk som passer til det... passer liksom ikke med noe glad musikk som HappyHardcore sanger.. :wink: hehe..! Heller ikke DJ Dream - Hoppesange.. :lol:

Du får satse på noe trist og stille... eller kanskje noe lignene turboneger! hehe.. Musikk skal jo egentlig vise følelser og stemning i filmen da.. så passer vel mest med en sang med samme stemmnig som filmen.
Hvis den er trist, så finner du no' musikk som er det evt. annet... :roll:

Du kan prøve å finne noe musikk på www.uhort.no masse bra musikk fra ukjente artister rundt omkring norge!
Prøv også www.audiostreet.net.. finnes masse mer også!
Som ble nevnt: Ikke bruk noe som alle har hørt før som for eks. Maddona eller no' sånt under populær musikk!! 8)

datselguf2
4th February 2006, 10:06
In my life; Passer kansje den er litt trist sang.. (eller den passer vell best til Tanker)