Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: 15

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Brisbane, Australia
    Svar
    78

Standard 15

her er en ide til en kortfilm som jeg akkurat filmet ferdig.

filmen heter 15 og handler om fem personer som våkner i en møkkete korridor uten noe minne om hvem de er, hvor de er eller hvorfor de er der. alle har forskjellige nummer skrevet på armene sine, en har 1, en har 4, en har 6, en har 11, og hovedpersonen har 14. etter hvert får de vite at bare en person får forlate gangen om 21 timer, og at de andre må være døde. alle ler i vantro, usikre på hvordan de skal takle situasjonen, når et kabinett i den ene enden av gangen åpnes og to pistoler og fem kniver åpenbares. panikk sprer seg, og nummer 1 får panikk og prøver å ta en pistol. de andre stopper han, og nummer 11 bestemmer at våpnene skal bli i skapet og at så lenge de bare holder sammen kan ikke noe skje. tiden går, og etter hvert sovner alle sammen. når de våkner, mangler det en pistol. alle anklager nummer 1, som får panikk og klarer å få tak i den andre pistolen og truer med å drepe alle. til slutt klarer nummer 14 å gripe tak i han bakfra og kvele han til døde. nummber 11 drar frem den manglende pistolen, og alle begynner å anklager hverandre. til slutt blir alle drept utenom nummer 11 og 14, som står med pistoler pekende mot hverandre og venter på at tiden skal gå ut. til slutt åpner døren seg, og nummer 11 klarer å springe ut. men før døren lukker seg klarer nummer 14 også å komme seg ut. de løper ned en lang mørk gang og ut i et sterkt lys. plutselig befinner de seg på en flott strand ved soloppgang. nummer 11, lykkelig for at han kom seg ut, dropper pistolen på bakken og går ned til vannet. han snur seg mot nummer 14 i glede, men nummber 14 svarer ved å skyte han i magen. forvirret og sint står nummer 14 igjen i vannkanten til han plutselig svimer av. han våkner opp i en møkkete gang med 4 andre mennesker. på armen hans er nummeret 15 skrevet.

jeg vet det ligner en del på filmer som battle royal og cube, men jeg ville ta utgangspuktet i det geniale scenarioet som filmene har men heller bruke det til å kommentere på menneskelig oppførsel, vår "hang" til vold, og hjernevasking og programmering. det blir aldri forklart hvorfor de er i situasjonen eller hva som egentlig skjer, fordi veldig ofte er tilskuerens forestillinger bedre enn å gi en konkret forklaring. uansett, vil gjerne ha feedback, selv om filmen egentlig er ferdig filmet og slikt.

Ensign
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Norge, Sørum
    Svar
    24

Standard 15

Det der kan bli bra hvis du får tak i noen veldig flinke skuespilere....
    Syntes det er en vis spening der også

Gleder meg til å se filmen
    vorfor leser folk signaturen til folk?
    Ekstrem fare for skrivefile...

Hjemme siden til Psyko Productions:

http://www.psykoproductions.moo.no/

Cadet 3
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Drammen
    Svar
    7

Standard Hmms...

Fikk en følelse av Unreal Tournament/The Cube/Resident Evil av det du beskrev...

Har ikke bestemt meg for om det er positivt ennå.
    n between the arrows of time I suffer eternally...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Horten
    Svar
    171

Standard 15

Kunne du vist filmen på forumet om ikke alt for lenge? Det hadde vært artig! 8) :P
    I dream for a living"
    -Steven Spielberg

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard 15

jeg likte det jeg.
    selvom det virker veldig likt som "the cube".
    men hvis du får til dette bra så hadde det blitt
    kjempe bra. stå på!

gleder meg
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Brisbane, Australia
    Svar
    78

Standard 15

takk for all feedback så langt!

jeg vet at det ligner på blandt annet the cube, battle royal og saw. jeg ser ikke helt forbindelsen mellom resident evil og i HVERTFALL ikke Unreal Tournament. dette er ikke en action-skyte hverandre i filler film, heller et forsøk på å lage en mer psykologisk thriller feeling. som jeg skrev i det første innlegget er poenget at jeg tar utgangspunkt i hvordan disse filmene er, men istedet for å bruke filmen til å forklare HVORFOR de er der, handler den om hvordan de håndterer situasjonen. veldig mange ting er uklare på slutten.

jeg skulle gjerne lagt ut filmen på forumet men, og dette høres litt blærete ut, siden det er en studentfilm og vi har brukt mye tid og ressurser på den, så i første omgang prøver vi å få den inn på noen filmfestivaler, og hvis vi legger den ut på internett er det mange festivaler som nekter filmer adgang.

skuespillerne er utrolig flinke. en av folka i crewet mitt er instruktør på en dramaskole, så han fikk tak i noen halvveis kjente skuespillere fra den byen jeg er i. eneste problemet var at skuespillerne var noen jævla primadonnaer og prøvde å forandre på alt i manuset.

akkurat NÅH skal jeg bort og se på første editen av filmen! *spent*

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •