Viser resultater 1 til 4 av 4
    Ensign
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Aust-Agder - Froland
    Svar
    26

Standard 80-talls mafia film

hei...

Jeg og en kamerat holder på med en synopsis/manus til en 80 talls mafia film. Lurte bare på hva dere synes om historien. Synes selv at den er ok, til å være vår første "skikkelige" film. Men tar gjerne kritikk.

( Den er litt rotete skrevet, men tror dere skjønner det =) )

Filen finner dere på: http://home.no/vedge/Filmer.htm (the revenge)

mvh. Vegard Landsverk.. =)

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Trondheim
    Svar
    57

Hadde vært lettere å lese dersom manuset kunne vært ført som manus bør føres, men storyen var grei.

Eksempel på manus:

EXT - Parkeringsplass - Night

KARL og JAN kommer ut av en bil, og løper bortover veien. De lar bare bilen stå.

JAN:
    Hvordan i all verden skal vi komme oss unna?

KARL:
    Aner ikke, men spring videre!

De løper videre, rundt et hjørne osv....

På den måten blir manus mere oversiktlig, istedet for å skrive scene 1, 2,3 osv..
    Dessuten er det en fordel å skrive navnet til karakterer med STORE BOKSTAVER.
    Setningen øverst er smart. Den forklarer hvor og når.
    EXT betyr utendørs, INT betyr innendørs, det neste er hvor ute/inne det er, og tilslutt når det er.
    DarthAllan, bedre kjent som Allan.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Nå står vel EXT for exterior og INT for interior. Norske varianten blir EKST, eksteriør, og INT, interiør. Utendørs og innendørs blir litt feil å bruke siden man bruker INT når man er inni noe. Feks Tarantino bagasjeromshot, det er inni bagasjerommet, men utendørs. Hvis ikke jeg roter fælt nå så skrives det "INT. Bagasjerom - Dag/Morgen/Kveld/Whatever". Forresten så bruker man ikke kolon ( på dialog.

Over til manuset:
    Dette så ut som et litt rotete synopsis. Historien mangler vel egentlig det meste, men hvem bryr seg så lenge man får lage film! Det virker som en del av en større film. Hvis dere bygger ut karakterene, får frem hvem som stjeler narkoen, og hvorfor de sitter der og teller penger samtidig som de har masse narkotika rundt seg. Savner problemer og konflikter mot slutten av historien.

Kult etternavn forresten!

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Aust-Agder - Froland
    Svar
    26

Standard Du sier noe

Først må jeg beklage dårlig skrevet manus/synopsis, vi skrev det mest for oss selv, før jeg fant ut at vi skulle sette det inn her.

Men back to topic:

Hvorfor ser det ut som en del av en større historie?

Ja.. Karakterene er jeg helt enig i.. Vi vil nok bygge de ut betraktelig... men krever en del skespill gså, spesielt ettersom vi skal ha det på engelsk.

Konflikter mot slutten?, kan du utdype det.. etter de har fått stjelt pengene og kokainen eller før? Det må i tilfelle værre noen mindre konflikter, Vendepunktet skal være da de får stjelt kokainen og pengene..

Ja, gi gjerne mer feedback.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •