Mye bra på Lost Sesong 1 DVD`en.
Hørte snakk om at folk lærer veldig mye om filmprosessen av å sjekke ut special features på dvd'er og tenkte at vi må ha en tråd på det...
Hvilke DVD'er syns du bør ses fordi den har bra, mye og lærerikt ekstra materiale??
Jeg får starte:
*Ringenes Herre Extended edition -veldig gjennomført og omfattende. de fleste her har vel sett de..
*Panic room 3 disc - Ikke en av mine favorittfilmer akkurat men de 2 discene med spesialeffektene er noe av det mest lærerike jeg noen gang har sett!! utrolig nøyaktig og oppslukende. De tar for seg ting jeg har hatt på pensum på sisteåret i filmskole! Må kjøpes!
Så kom med forslag og begrunnelse folkens!
quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
-Hunter S. Thompson
Mye bra på Lost Sesong 1 DVD`en.
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Troja(troy) - anbefales å kikke innom special features på den=) Spesielt er denne for de som liker å lage filmer fra middelalderen o.l.....
Men kan også anbefale Rush Hour 1-2...=) mye bra ekstra materiale der med tanke på teknikker på slossing o.l
De filmene som har se filmen mens filnm skaprene snakker om hvordan de lagde den..
Noen filmer har d, der du ser filmen mens de forteller mye om teknikker, feil og lys.. Veldig lærerikt, MÅ sjekkes på den nye norske Izzat, som er veldig ra film...
Måtte bare tilføye at d var masse skrive feil i det forgie eg skreiv:P
Dåkker trenge ikke å komentera skrive feil, har sitt de:P
Den doble special features DVD'en fra KING KONG med Peter Jackson... utrolig bra! :wink:
ight, camera, action!
åå du mener production diaries? Ja, den må jeg skaffe meg..Opprinnelig postet av Filmmaker
tre konger og matchstick men bør også nevnes, mye bra der.. I matchstick men er det delt opp i produksjons stegene; pre produksjon, produksjon og post produksjon.. meget bra! de følger ridley scott gjennom alt, fra casting til screening..
quot; Let´s get down to brass tacks... How much for the ape? "
-Hunter S. Thompson
Allerede nevnt, men features diskene til Lord of the Rings: Extended Edtion DVDene (alle tre) er fantastisk stimulerende og lærerrike.
Ellers har Saving Private Ryan 60th D-Day Anniversary Edtion mye bra å by på.
Bonus Discen i Indiana Jones boxen har også en god del interesange ting!
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
Den store Matrixboksen har jo masse lærerik bonusmateriell, etter min mening:
Hver eneste film Har sin egen bonusmaterielldisk, pluss concept art disken, pluss en filosofiaktigboks som forteller om bakgrunden til Matrixtriologien, pluss en disk med en lang behind-the-scenesfilm, The Burly Man Chronicles, pluss Animatrix.
Det er 7 disker med Bonusmateriell det :P
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Bokmerker