Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: BIFF

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    55

Standard BIFF

Hei. Klassen vår er nå meldt på skolekonkurransen på Bergen Internasjonale Filmfestival. Vi kom med! Gleder oss veldig. Konkurransen går ut på at klassen skal lage en kortfilm innenfor et visst tema. Det kommer en instruktør i klassen og underviser om film, vi får redigere filmen på mediaverkstedet i by'n (bergen), og til slutt skal alle kortfilmene vises på Bergen kino. Vi har hørt at temaet skal være å lage en krim. Noen som har noen tips om hvordan vi bør lage denne filmen best mulig for å vinne konkurransen? Siden den bare kan vare noen minutter, e det jo begrenset for kor innviklet den kan være.
    Skal vi ha en avslutning med oppklaring, eller skal vi avslutte krimmen uten forklaring på hvem som er morderen, så seeren sitter igjen betenkningsfull?
    Blir glad for tips siden vi har lyst å vinne konkurransen=P
    anasonic DVX100BE
    Sennheiser ME66

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard BIFF

Så kult at dere kom med!
    Har ikke så masse ideer i hodet, men prøv å være så orgianale som mulig. Filmfestivaler liker sære ting som er litt anneledes har jeg inntrykk av, så vær kreative. Åpen eller overeaskende slutt er en fin ting.

Når er BIFF festivalen egentlig? Kanskje jeg tar meg en tur!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard BIFF

Hmm, siden A Scanner Darkly ikke ser ut til å komme på vanlig kino, skal jeg kanskje til BIFF siden de viser den filmen A Scanner Darkly. Den filmen har jeg ventet lenge på (for jeg liker forfatteren Philip K. Dick).

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    156

Standard BIFF

Hvilke skole går du på?

Jeg skal opp med klassen min på Noroff. Vi holder på med en kort film til anledningen.
    izzAh the little film maker....

http://www.royalpicture.org

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    55

Standard BIFF

Eg går på Ytre Arna skole i tiende klasse....vetsje om det e samme konkurransen dere e meldt på då, dette e bare for tiende klasser, går du i tiende?
    Vet ikkje helt når festivalen e, denne konkurransen her e et eget opplegg tilegnet for et antall tiende klasser. Våres opplegg e etter jul, der alle klassene(ca. 500 elever) viser filmene for hverandre i KP1....Så vi e nok ikkje å se på festivaldagene....Men eg tror det e i november en gang
    anasonic DVX100BE
    Sennheiser ME66

Cadet 3
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    8

Standard BIFF

Jeg ville bare prøvd å være så orginal som mulig, men samtidig "sikre" litt, så dere ikke gjør noe vågalt som ødelegger, hvis du skjønner. Bruk tid på å komme opp med en god idé og utvilke den så godt som mulig.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard BIFF

Sitat Opprinnelig postet av Anette
    Når er BIFF festivalen egentlig? Kanskje jeg tar meg en tur!
    18.-25. oktober.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •