Viser resultater 1 til 9 av 9
    Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard "De onde" (working title) 2.2

jeg har jobbet med denne ideen i litt over et halvt år nå.
    har skrevet om manuset opp til flere ganger. og nå er jeg ganske fornøyd med det.

vil gjerne ha litt kritikk og forslag til hva som kan gjøres bedre.
    og vil gjerne vite om dere liker det i det hele tatt.

På forhånd takk

Manuset
    ftp://moviesisspeik@dahlskebank.kicks-ass.org/De_onde_(working_title)_2.2.doc
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commander
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Machine of Oslo
    Svar
    331

Finner ikke server!
    But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

sånn. nå skal linken funke
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    64

Hva i all verden er det du har i hodet ditt gutt! 8O
    Det ble litt vel mye dreping og blod. At det befinner seg i skogen er glimrende! Digger det utgangspunktet. Men jeg syntes at du bør legge mer vekt på den dramaturgiske modellen. Dette minte meg litt om serien "grøsserne" som gikk på FoxKids i sin tid. Fortellerstandpunkt hadde gjort nytten, og gjerne kjør på med virkemidler som set-up/pay-off etc. Ellers kan du jobbe litt med dialogene. Blir litt mye "faen ass, ass, ass". Greit nok at man skal skape en identitet til personene, men slike dialoger blir ofte unaturlige. Ha naturlige samtaler med rett obbbygging av setninger. Jeg mener ikke at man skal snakke som om man leser fra en bok, men at det skal være så naturlig som mulig. Ellers er jeg trøtt og utslitt etter ei tøff uke på jobb, så jeg har ikke mer å si for øyeblikket...

EDIT: Ellers er dette en ganske klassisk historie. Ser for meg at den kun er på en maks 10 min....
    år medier og kom. vk2 | åkra

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Sitat Opprinnelig postet av DuRk
    Hva i all verden er det du har i hodet ditt gutt! 8O
    Det ble litt vel mye dreping og blod. At det befinner seg i skogen er glimrende! Digger det utgangspunktet. Men jeg syntes at du bør legge mer vekt på den dramaturgiske modellen. Dette minte meg litt om serien "grøsserne" som gikk på FoxKids i sin tid. Fortellerstandpunkt hadde gjort nytten, og gjerne kjør på med virkemidler som set-up/pay-off etc. Ellers kan du jobbe litt med dialogene. Blir litt mye "faen ass, ass, ass". Greit nok at man skal skape en identitet til personene, men slike dialoger blir ofte unaturlige. Ha naturlige samtaler med rett obbbygging av setninger. Jeg mener ikke at man skal snakke som om man leser fra en bok, men at det skal være så naturlig som mulig. Ellers er jeg trøtt og utslitt etter ei tøff uke på jobb, så jeg har ikke mer å si for øyeblikket...

EDIT: Ellers er dette en ganske klassisk historie. Ser for meg at den kun er på en maks 10 min....
    har mye rart i hodet mitt jeg.
    som du sikkert la merke til. men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle
    prøve meg på en splatter. det er da grunnen til all drepingen. og jeg ville
    i tillegg at den skulle være ganske mystisk. kanskje jeg bør legge litt mer vekt på akkuratt det :roll:

takk for den gode kritikken.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Åsane
    Svar
    58

Nå skal jeg være helt ærlig: Jeg leste ikke hele manus.

Kjedelig ide: Historien er helt usannsynlig teit. Ikke ta det til deg, gå imot mitt råd og lag det du synes er best, men husk at det er flere (meg i hvertfall) som vil flire av det endelige resultatet.

Dårlig manus: Les litt om manusoppsett, for det virker som du ikke vet noe om mål og oppsett i manus. Du bør også holde deg 100% objektiv i ett manus.

Bare mens jeg holder på: Ikke skriv unødvendige scener. Det med sølepytten og skoene ser jeg totalt unødvendig. Inkluder bare det du trenger å fortelle. Sidesprand tynner ut tålmodigheten til publikum.

Splatter: i don't think so.

EDIT: Hvor faen fikk de økser og sverd fra? Plyndret de tømmermenn?
    here is no love in your violence!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Sitat Opprinnelig postet av Rad-X
    Nå skal jeg være helt ærlig: Jeg leste ikke hele manus.

Kjedelig ide: Historien er helt usannsynlig teit. Ikke ta det til deg, gå imot mitt råd og lag det du synes er best, men husk at det er flere (meg i hvertfall) som vil flire av det endelige resultatet.

Dårlig manus: Les litt om manusoppsett, for det virker som du ikke vet noe om mål og oppsett i manus. Du bør også holde deg 100% objektiv i ett manus.

Bare mens jeg holder på: Ikke skriv unødvendige scener. Det med sølepytten og skoene ser jeg totalt unødvendig. Inkluder bare det du trenger å fortelle. Sidesprand tynner ut tålmodigheten til publikum.

Splatter: i don't think so.

EDIT: Hvor faen fikk de økser og sverd fra? Plyndret de tømmermenn?

det med sølepytt og sko er absolutt ikke en unødvendig scene.
    den beskriver Thomas som en fisefin fyr som ikke kan bli "skitten"...

og dette skal bli en slags splatter så det er jo helt klart at
    den er usansynlig. men kanskje et par småting som burde endres på.
    som da kanskje hadde gjort historien litt mer troverdig.
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Kyrre
    Guest

Saann. Slettet dobbelpostingen din JasonX.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Åsane
    Svar
    58

Det er jo ikke en splatter.

EDIT: Greit at det er usannsynlig, men det går ikke ann å tro på det. Grenser til det latterlige.
    here is no love in your violence!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •