Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

Standard Den perfekte skrekkfilm!

Heisann alle sammen!

Jeg tenkte at jeg kunne starte denne tråden, hvor de som har tips til hvordan en skrekkfilm skal bli "perfekt" og tips til hva man ikke skal gjøre... Jeg elsker skrekkfilmer og jeg liker å lage skrekkfilmer selv og da vil jeg ha tips til hva som er lurt å ha med og hva man skal unngå... Så bare fyr løs med tips! :wink:
    ombies, man. They creep me out.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    73

For å gjøre en film skummel, slik at jeg kan være redd etterpå, må det være en mulighet for at det kan skje på ordentlig. Slik som Villmark, helt likt som der jeg har hytte, det tenker jeg litt på når jeg er der.

Filmen bør ikke være overfylt av dataeffekter og sånn, det syns jeg bare blir teit. Slik som i The Grudge, det blir nesten morsomt i stedet.

Ellers bør den innholde elementer som folk f.eks har fobi mot, og ikke slik billig BØ-humor, men litt mer gjennomtenkt kanskje...
    key, forstår dere ikke hva jeg mener, vennligst si ifra!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Jeg er veldig enig med det som Joma sa før meg, angående fobier.
    Det er veldig lurt å lage en realistisk film, ta f.eks. en film om galskap og annen slik skrekk, hallusinasjon.
    Og prøv å gjør det så originalt som mulig, lag en god handling som kan ha noen likhetstrekk med samfunnet vi lever i, og en handling som publikum vil huske.
    e're all living in America

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

Jeg liker sånne filmer, men jeg syns sånne typiske ungdoms-skrekkfilmer (scream, i know what you did last summer og the grudge) ler veldig kule...liker det at man sitter og sier ikke gå inn der og snu deg rundt og hvor dum går det ann og bli.. The Grudge syns jeg faktisk var veldig skummel.. Så er det noen som også har noen tips til sånne skikkelig skvette-scener?

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Sitat Opprinnelig postet av Filmnerden
    The Grudge syns jeg faktisk var veldig skummel..
    Du må være lettskremt! :P
    The Grudge er jo mer morsom enn skummel!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

The Exorcist er et eksempel på hvordan en urealistisk skrekkfilm kan være veldig god, fordi den stiller spørsmålstegn ved religion.
    Ellers så er jeg lite for disse overmenneskelige grøsserne som f. eks. The Grudge.

P.S. The Exorcist fikk 10 Academy Awards nominasjoner, det sier litt.
    e're all living in America

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    vest agder
    Svar
    165

pointet med å få folk til å bli skremt i en film er å bygge opp en stemning til at de skal bil skremt...... tenk på alle gangene du tror du skal bli skremt , så puster du lettet ut, og når du minst venter det skvetter du som bare pokker

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

Du må være lettskremt!
    The Grudge er jo mer morsom enn skummel!
    Ja, jeg er lettskremt og jeg elsker å bli skremt. Det er et skikkelig kick!

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Near Oslo!
    Svar
    19

Det som jeg kaller ordentlig skrekkfilm er når alt skjer i skogen egentlig, men syntes det egentlig er veldig skummelt også om det skjer langt borte et sted ingen nesten er... :wink: Som for eksempel et slott kanskje..
    "I don't know"... Skogen er vel mest tradisjonelt tror nå jeg da.. :roll:

Litt enig med de andre også... ikke overdriv med filmen.. sånn som the grudge.. det blir jo bare humoristisk.. hehe :lol:
    LFB(Lyd, Film og Bilde)@ Det er nok livet...

Cadet 3
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    8

Standard Re: Den perfekte skrekkfilm!

Sitat Opprinnelig postet av Filmnerden
    Heisann alle sammen! :D

Jeg tenkte at jeg kunne starte denne tråden, hvor de som har tips til hvordan en skrekkfilm skal bli "perfekt" og tips til hva man ikke skal gjøre... Jeg elsker skrekkfilmer og jeg liker å lage skrekkfilmer selv og da vil jeg ha tips til hva som er lurt å ha med og hva man skal unngå... Så bare fyr løs med tips! :wink:
    Mitt første tips må være og se mye skrekkfilm og plukk ut ting (scener) fra filmen som du blir skremt av og prøv og flett det inn i den historien du har tengt og bruke.
    Personlig syns jeg "The Blair Witch Project" var genial for der ser du ikke i filmen hva som skremmer deg,dette var og en low buget film.
    Ellers er jo asiatene veldig flink til og lage filmer som klarer og skremme deg (f.eks. The eye , phone og grudge)det er jo der mange av amrikanerene kopierer filmer og lager en amrikansk versjon.Siste var vel Dark wather.
    Men se mye film og lær.
    see dead people
    "THE 6TH SENSE"

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •