-
21st November 2006, 03:11
Captain
Dokumentar om meg som utvekslingsstudent i USA!
Lenge siden jeg har vaert innom dette forumet.
Jeg kom nettopp paa en liten ide. Hele tiden spoerr folk meg om mitt aar i USA, om det er verdt det og alt annet man kan sporre om. Saa jeg tenkte om det hadde vaert en ide og lage en liten dokumentarfilm som forteller en god del om min opplevelse her.
Hvis jeg kommer til aa gjore dette, kommer jeg mest sannsynlig til aa starte etter jul siden jeg da har mest sannsynelig min egen laptop. Videokamera har jeg ikke, men jeg finner sannsynligvis en varmhjertet amerikaner som vil laane meg en.
Jeg har ogsaa full tilgang paa Adobe Premiere, saa det vil ikke vaere noe problem med redigeringen.
Saa det jeg lurer paa er igrunn hva dere vil se, hvis jeg kommer til aa lage en slik en.
Hvordan jeg bor?
Hvordan byen er?
Intervjuer med diverse amerikanere om hva de synes om utvekslingsstudenter?
Noe annet?
-
21st November 2006, 14:43
Lieutenant Commander
synd du i tilligg til å vise hvor du bor, også hvordan du lever, hva du gjør, hvem du bor hos bør du vel også intervjue, hvis du bor hos noen da
men hvordan du lever og hva du opplever tror jeg er veldig viktig, o
-
4th December 2006, 08:41
Jeg er overbevist om at folk egentlig ikke vil vite, de bare spør for å være hyggelige.
Det siste folk vil se er en traurig film om hvordan det faktisk er der du bor. Begynn med en fest. Intervju folk på fylla og vis hvordan de hopper rundt som noen gale idioter. Ikke mer enn 2-5 min med dette. Deretter kan du vise kort glimt av stedet du bor, hvordan du bor, samtidig med en voiceover som forteller om byen/stedet/etc. Gjerne en amerikaner! Det setter en ekstra spiss hvis han har en morsom dialekt. Få også med et kort klipp avdeg som spiser på McDonalds, gjerne supersize om de fortsatt har det. Hvis du intervjuer noen amerikanere i edru tilstand, ikke spør dem om utveklsingsstudenter, spør dem om Norge. De vet sikkert ingenting og svarene kan bli morsomme. Få gjerne med en liten snutt om skolen din, hva du studerer og et kort intervju av de fineste jentene der. Om de har cheerleaders og et slags sportslag er det viktig å få med et intervju med begge kapteinene. Mannlige cheerleaders er et must!
Men hvis folk vil vite hvordan du har hatt det er det viktig at du er med på filmen. Jeg vil se deg gjøre amerikanske ting. Se feks Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker