Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: DVD Trykkeri

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    155

Standard DVD Trykkeri

Hei Forum

Er det noen her inne som har noen heftige tips om noen trykkerier rundt om i landet som trykker opp DVDer med trykk, cover osv for små opplag? Ikke minst litt rimelige priser...

Kunne jo vært greit å ha en liten oversikt når den tid kommer...

Kan tenke meg at det er flere her inne som kanskje lurer på det samme..

EDIT:Interessert i både støping og kopiering, samt at de trykker cover og leverer med cover, levert sånn som du får dem på platekompaniet.. hehe
    Legg gjerne med link...
    url=http://www.freewebs.com/diamondstudios/]Diamond Studios[/url]

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Standard DVD Trykkeri

Mener du trykking på plata eller støping DVD ved bruk av glassmaster?

De fleste kan tilby deg trykking (print) på DVD-plater i tillegg til kopiering, men da har du fortsatt DVD-+R plater med print på. Emballering går greit, fordi prosessen er det samme for alle.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Standard DVD Trykkeri

Sist jeg hørte noe om priser på glassmaster, ligger det på mellom 3.000,- og 5.000,- + mva ved opplag på 1000+
    For opplag under tusen, vil jo hver kopi bli en god del dyrere.

Jeg jobber i et firma hvor vi gjør DVD-omslagsdesign, print av dette ved bruk av et trykkeri i Trondheim, eller eventuelt ved 1-20-25 kopier gjør vi det selv på fotoprinter.

Vi har en DVD-duplikator-robot som brenner omtrent 15 fulle 4.3GB-plater i timen. Denne brenner og printer i samme slengen. I tillegg har vi mulighet til å gjøre plata mer forseggjort med laminering. Vi dupliserer også dual-layer.

I tillegg kan vi tilby DVD-authoring-tjenester. Send PM!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Standard DVD Trykkeri

Hvis det er print rett på platen du søker så vet jeg om et firma med relativt greie priser. Benyttet meg av PrintXpress og betalte 2400,- kroner for 65 Taiyo Yuden DVD plater. Med trykk på da selvfølgelig. Momsen er inkludert i prisen. Så dette var prisen jeg betalte for alt sammen.
    Ville gjerne benyttet meg av bedre løsninger, men det er så små opplag 8O .. Bare en liten ambefaling der iallefall. Det var heller ikke med noe brenning, det måtte jeg gjøre selv.
    Du finner printxpress på : http://www.printxpress.noom du skulle være intressert.
    Forøvrig er det kjekt at andre også poster inn, sånn som folk før meg. Det kommer til å bli flere ganger jeg gjør dette, så det er godt å ha litt peiling!
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Standard DVD Trykkeri

Jeg skal se om jeg kan få tak i kontakt informasjonen til de trykkerifirmaene som en del av mine kunder bruker. To av dem bruker trykkerier i øst europa (hovedsaklig polen og østerrike). De er svært billige har jeg forstått og kvaliteten på platene er ganske god. Som sagt skal se om jeg kan få fatt i disse. Det er sinnsyk forskjell på priser om man trykker i norge eller i øst europa/russland/kina. Den eneste forskjellen er at man må vente litt lenger (i tillegg kan det oppstå litt problemer her og der, mangler på platene etc.. men de rydder som regel opp etter seg. Er vanligvis ikke noen god ide om man skal trykke opp 100 000 plater, men kanskje en god ide om man bare skal ha en 1000-5000. Grunnen er selvfølgelig risikoen, man risikerer å måtte betale for 100 000 verdiløse plater grunnet "misforståelser" og lignende). Disse trykkeriene er også ofte de samme som får oppdrag fra pirat firmaer og trykker opp plater for dem. Så om en vil støtte disse trykkeriene blir ens egen vurdering selvfølgelig

Med trykkerier (eller pressing plant som det heter på englisch), mener jeg reprodusering av en DVD master i tillegg til print på discene. Til nå har jeg opplevd at DVD cover og DVD slip trykkes en annen plass enn selve trykkeriet. En legger dvd'en og slip'en i coveret selv og sparer litt penger på det.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Standard DVD Trykkeri

GeEzah

De store DVD produksjonsselskapene i tidligere østblokk landene produserer de fleste DVD platene som du kjøper både her og i Europa. Skulle du få trykket 100k plater, da kan du garantert forvente kvalitet.

De som velger utenlandske produsenter, må også tenke på ekstra de kostnadene som f.eks. transport , forsikring og mva på toppen.

Grunnlaget til moms er totalkostnaden, inkl. transport og forsikring.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Standard DVD Trykkeri

Jestorius: Det vet jeg, men jeg snakket ikke om de store produksjonsselskapene, men de litt mindre og billigere som ekisterer rundt omkring. Som amatør/hobbyist/indie filmmaker vil man helst ha billigst mulig og kanskje på bekostning av litt kvalitet.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •