Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard En manns syn på Final Draft

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Vet at det er en del andre som også misliker Final Draft, men det er det mest brukte manusprogrammet - noe som tyder på at flertallet synes det er bra.
    Selv er jeg veldig fornøyd med Final Draft.
    Det blir jo som med redigeringsprogrammer: hva man liker avhenger litt av smak og behag. :wink:
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Ja, tanken min var å gi et motstykke (fra en profesjonell) til den "forgudingen" jeg har opplevd på dette forumet (fra amatører).

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Ja, tanken min var å gi et motstykke (fra en profesjonell) til den "forgudingen" jeg har opplevd på dette forumet (fra amatører).
    Kan ikke huske å ha opplevd noen såkalt "forguding" her. Folk her på forumet som bruker Final Draft sier stort sett at det er bra, ikke at det er "det eneste ene" og mye bedre enn alle alternativene. Har selv prøvd Movie Magic Screenwriter og Sophocles og synes de også er svært bra programmer. Etter min mening blir det mer smak og behag.

Nå er det jo også slik at de flertallet profesjonelle bruker Final Draft og det hadde de vel ikke gjort om de synes det var et dårlig program?
    Hvilket program bruker du forresten?
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Til det siste manuset har jeg brukt Final Draft

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Til det siste manuset har jeg brukt Final Draft
    Og hva syns du? Bra eller dårlig?

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Bra bortsett fra at det er fullt av bugs. (versjon 7.1.1) Andre versjoner kan sikkert være bra.

Mistet et mindre prosjekt (manus til en promo-film) fordi Final Draft kræsjet, og filen forsvant sporløst. Selv om jeg hadde lagret den manuelt, og auto-lagring hadde stått på. Dette var selvsagt enormt irriterende, og grunn nok til at jeg vil se etter noe annet før jeg begynner på neste større prosjekt.

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Bra bortsett fra at det er fullt av bugs. (versjon 7.1.1) Andre versjoner kan sikkert være bra.

Mistet et mindre prosjekt (manus til en promo-film) fordi Final Draft kræsjet, og filen forsvant sporløst. Selv om jeg hadde lagret den manuelt, og auto-lagring hadde stått på. Dette var selvsagt enormt irriterende, og grunn nok til at jeg vil se etter noe annet før jeg begynner på neste større prosjekt.
    Kan det hende du har en piratkopi?

Jeg har bare gode erfaringer med Final Draft
    Men vet noen om det går å skifte språk?
    Er blitt så j#vla lei de røde korrektur strekene...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Har selv aldri opplevd at Final Draft har krasjet eller at jeg har mistet noe materiale. Har hørt en annen også klage over bugs, men siden det brukes av så utrolig mange profesjonelle vil jeg vel tro at det er et stabilt og sikkert program totalt sett... :?

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Sitat Opprinnelig postet av StianH
    siden det brukes av så utrolig mange profesjonelle vil jeg vel tro at det er et stabilt og sikkert program totalt sett... :?
    Vel, det er jo f.eks. ganske mange som bruker Microsoft Windows, men det er vel ingen som vil utrope det som spesielt stabilt og sikkert... ?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •