Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    105

Standard Episke norske storfilmer?

Personlig er jeg en stor fan av Ringenes Herre filmene. Stort, dyrt og episk er stikkordene. Er det noen som aner om det er noen norske filmer som er i produksjon. Dere trenger ikke å nevne den nye filmen til Nils Gaup!
    ww.JGNfilm.piczo.com

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Vil bare skyte ind, att Gaup filmen først hade arb.titlen "Kautokeino -Opprøret". Vilken titlel! Nesten like så bra, som den !Snakes on a Plane", såm komar i Augus!

er vist ett mål inni branchen om og lage på mindst en stor film som i åre, per år. dvs runt 40-50 mill. Kr per fillm. Men, er ikje noe miljø får slikt som LOTR i noreg bare de stårste filme kompagniene kan lage sånt.

Men Det jobest visst med, dog, en filme på slaget i Troldfjord (vikinge-film). Men dét blir nok eneste somm komer i nerheten av det, som du tenker på!

Edit: sidst nevmnte er basert på boka som johan bojers lage-skreiv på ;: 'Den siste viking' med manus av Saabie Cristensne. kann bli intresangt!!!

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    105

Har du noen linker videre angående akkurat det?
    8O
    ww.JGNfilm.piczo.com

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Leste på om det på en films site på web men fant det ike igjen

Men det e nemnt endel anre steder noen annen steder på nette men ikje serlig mye info og ta av..

VG Nett: Nå kjem de nårske stor filmene

hær er det nemnt

det er også nemnt på Mmaipo's egne sider (de som bl.a. laget elling filmende) -er vell dem som har film rettig hetene: http://www.maipo.no/default.aspx?path={84B5D030-CE08-48E7-B843-961FDF271F11}

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Episke norske storfilmer?

Hvis du også er interessert i amatørfilm, vet jeg om en:
    http://www.mengaloth.com/

Jeg har ikke sett filmen, men har hørt av noen her som liker den.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Min mening angående emnet er at det kommer aldri til å bli laget en ekte stor, norsk og episk film, svært mye pga. det ekstremt lille markedet for norsk film i utlandet og det faktum at i innlandet finnes det kun et par millioner kinogjengere (sikkert ikke så mange engang). Og si meg, er det noen som virkelig føler at det absolutt må lages en episk norsk film? Jeg har nylig diskutert sammenhengen mellom talent og penger i en annen tråd på dette forumet, og har kommet frem til at selv om en film koster 100 millioner kroner å lage så trenger det ikke å være en god film. Og personlig, så hadde jeg aldri turt å satse så mye i en norsk film, fordi pengene kan forsvinne fortere enn du tror.
    Det er et artig tema, uten tvil. Og det har blitt diskutert før. Spørsmålet det hele kommer ned til er: hva hadde du gjort hadde du hatt pengene (og ble tvunget til å bruke det innen film)?
    e're all living in America

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

enig m hr,hvermannsen ann gåene penge/talent.

tildøme's *Jeg er Dina* hade ett budshet, på 121 miljonar kr, men ennte på og kostede gott over 140 mill med sinn kjempebusdsjett-sprek på got over 20 milionar kr.,-! Og allé vet vordan det film eventyre enndte. ikje serlig bra!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    58

Standard Re: Episke norske storfilmer?

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    Hvis du også er interessert i amatørfilm, vet jeg om en:
    http://www.mengaloth.com/

Jeg har ikke sett filmen, men har hørt av noen her som liker den.
    Mengaloth er absolutt en amatørfilm, og historien er nok litt tynn, for å si det sånn, selv om det er fine bilder og bra musikk til å være en amatørfilm. Men regissøren jobber nå med å få produsent til et nytt prosjekt, en "ordentlig" film.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Er de snakk om en epiks storfilm, da?

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    105

Jeg er faktisk en av de ikke så alt for mange som har sett Mengaloth på kino. Hadde fulgt prosjektet en god tid i forveien.
    Det er snakk om en DVD utgivelse,og for de som ikke har sett filmen er det noe dere bør satse på. En ekstremt god og underholdende film.
    ww.JGNfilm.piczo.com

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •