Viser resultater 1 til 4 av 4
    Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Standard Få det beste ut av et bryllup med ett kamera

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få mest mulig ut av et bryllup når jeg bare har et kamera?

Jeg ser for meg at jeg liksom må få med meg brudgommen som står og venter, litt av bruden som står ute og venter, hele inntoget til bruden, helst få noen ansikter når de står og "blir gift", samtidig som jeg kanskje vil ha noe fra de mest kjente fra "salen".

Hvordan skal jeg få til dette best mulig med et kamera, evt. noen som har noen gode tips?
    Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

For det første: Vær forberedt på at du får UTROLIG DÅRLIG TID i kirka, med tanke på å filme både brudgom og brud FØR vielsen..

Ellers vil jeg anbefale at du gjør deg litt kjent med lokalet/kirka en dag eller tre i forveien så du kan rigge opp og ha alt klart dagen i forveien, så slipper du å stresse med det... Og sånn generelt må du nok stå rimelig statisk under vielsen - dette er et særdeles hellig og viktig øyeblikk, så ikke vekk mer oppmerksomhet enn at folk får med seg vielsen..

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,293

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Og sånn generelt må du nok stå rimelig statisk under vielsen - dette er et særdeles hellig og viktig øyeblikk, så ikke vekk mer oppmerksomhet enn at folk får med seg vielsen..
    Med andre ord... ikke gjør slik som jeg gjorde sist bryllup jeg filmet og løpe rundt med stativ som skulderstøtte... :roll:

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Snakk med presten. Jeg pleier å få lov til å bevege meg så mye jeg vil, bare ikke akkurat når presten taler. Jeg bruker steadycam og stativ for det meste. Men jeg pleier ikke filme bruden før vielsen. Kjører bare rett på når bruden kommer oppover kirkegulvet med faren. Men det er en stor fordel å ha et stativ stående på stativ med en god vinkel. Da slipper du å tenke på at alt må være perfekt av det du filmer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •