gangbangops:
![]()
Hei, jeg og noen venner driver av med en liten film.
Den handler grovt sagt om to "gjenger" som driver med litt rivalisering, dette er liksom steriotype ameriakanske gjenger. Så er det to politietterforskere som skal ta noen i den ene gjengen for no greier. Manuset er nesten mer eller mindre ferdig, men vi trenger et navn til filmen så vi kan begynne på litt design elementer.
Noen forslag?
gangbangops:
![]()
Minor Offence
Tha Gjeng 2
.G , yo
rivalene: urban edition
gjengsterne
crimson streets
kill-a-gang
streets of mayhem
street bangers
gangs of(og så navnet på byen du filmer i)
heia gjengen
survival of the toughest
etter run through the jungle
Jeg synes du burde velge noe norsk, hvis det skal være en mer eller mindre seriøs film?!, hvis du bruker engelske kan folk tro at det er en etterligning eller parodi på noe annet.
Noe som:
Rivalisering
Gateliv
Den urbane sannhet
Anarki (et)
Den nakne sannhet
m.m
art
Er enig at det er håpløst med engelske tittler på norsk filmer, filmen virker mindre troverdig og (etter min mening) direkte tåpelig! Så velg en tittel på ditt eget morsmål! Kanskje et lokalt utrykk?
Av og til er det greit med engelsk tittel. En del seriøse videoamatører deltar i internasjonale festivaler, og da er det kjekt om publikum skjønner såvel tittel som innhold.
Men det virker selvsagt tåpelig med engelsk tittel hvis resten av filmen er på norsk, men kanskje enda tåpeligere om hele filmen er på dårlig engelsk, slik den gjerne blir når norske amatører prøver seg.
På den annen side er jo ikke norskkunnskapene heller spesielt gode blant unge norske videoamatører, det ser vi jo av mange innlegg her. Så kanskje stumfilm er best?
Pirates of Østre Toten :P
quot;The God's pause for a moment"
Norsk Undergrund (Undergrunn?)
Gatas ledere
En eller annen adresse. F.eks der de holder til etc. F.eks. Stortorget, Tøyen etc.
Vs. (Versus)
Det uvirkelige (må jo ha ett relatert innhold da)
Nattens Sønner
Bandekrig (litt useriøst)
Brødre
Lederne
Skråplan
Bokmerker