Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Film: Skreg

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Film: Skreg

Jeg og en kompis har Film i 4H-prosjekt..

I sammenheng med dette 4H-prosjektet, har vi laget en presentasjon av et "Stor-kurs" som 4H hadde..

Men nå er vi igang med filmen "Skreg"..
    Navnet er egentilg dialekt,
    for der vi bor sier vi ikke : " Jeg hørte et skrik!"
    Vi sier: "Æg haure et skreg"

Manus: www.home.no/psyxfilms/Skreg.doc
    ( det er litt små-feil på det, men gidder ikke rette på det nå )

Vi har skytt scene 1,2,3,7,8,9,10,11,12,13,14,15...
    Og vi skal antakelig skyte scene 4-6 i dag..

Hva synes dere om manuset ?

Legger kansje ut noen screens fra filmen senere...

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    87

Vel, følte at oppsettet var litt uoversiktlig til tider, så det kan hende jeg har misforstått noen ting her, men:

For det første, han ene finner et lik på trappa si. Burde ikke dette igangsette en politietterforskning (Og hvis morderen her var Per, som slik jeg oppfatter det kun er en gutt/ungdom, ville jeg tro at hans arbeide ville vært lite nøyaktig, noe som ville etterlatt enkle spor)?

For det andre, valget mellom å være i teltet en natt til og det å sykle 3-4 mil hjem; hva ville være mest logisk å velge her? Vennene forsvinner og innvoller flyter, og likevel bestemmer de seg for å bli? 3-4 mil kunne de nok tilbakelagt på noen timer, og det ville vært bedre enn å bli.

Til slutt reagerer jeg på motivet: Ville virkelig Per drepe disse personene fordi han ikke fikk være med på en teltur? Jeg kan godt tenke meg at Per, om han ble uteholdt over lang tid, ville bygge seg opp innvendig frustrasjon og sinne - men det er ikke troverdig at han kler seg ut i en drakt og maske for å jage ned og drepe disse personene.

Og hva er det med disse forskjellige måtene å drepe på? Kun for show? Jeg så en film igår (Wishcraft, ikke god, men heller ikke mitt valg) hvor morderen drepte ett av sine ofre ved å grave ham ned og deretter sende en bowlingball mot hodet hans. Jeg lo meg ihjel, for jeg har tvilsomt sett noe mer tåpelig og ulogisk på film (bortsett fra den idiotiske filmen jeg så før det, som heller ikke var mitt valg). Det gir ingen mening, for det var så absolutt ikke den enkleste måten å gjøre det på (og selve motivet var like fjernt som i din film).

Forskjellen her er selvsagt at du/dere lager amatørfilm, noe som er greit nok. Likevel ser jeg ikke hvorfor man ikke kan forsøke å unngå klisjeer og uoriginale ideer - men det er selvsagt ditt valg, og siden filmingen har begynt vil dette egentlig bidra lite.

Jaja.
    Mennesket er født fritt, og overalt er det i lenker."

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Sitat Opprinnelig postet av kreature
    For det første, han ene finner et lik på trappa si. Burde ikke dette igangsette en politietterforskning (Og hvis morderen her var Per, som slik jeg oppfatter det kun er en gutt/ungdom, ville jeg tro at hans arbeide ville vært lite nøyaktig, noe som ville etterlatt enkle spor)?
    Jeg hadde i grunnen tenkt å ha politi innblandet(hadde skrevet det også) men så fant jeg ut at vi ikke hadde skuespillere til det, og at det ble litt for idiotisk med gutter i 14-15 års alderen som spiller etterforskere, og siden vi ikke har tilgang til noen voksne så valgte jeg å droppe det selv om det kansje ikke er så realistiskt...

For det andre, valget mellom å være i teltet en natt til og det å sykle 3-4 mil hjem; hva ville være mest logisk å velge her? Vennene forsvinner og innvoller flyter, og likevel bestemmer de seg for å bli? 3-4 mil kunne de nok tilbakelagt på noen timer, og det ville vært bedre enn å bli.
    Her er det antakelig en liten feil..For syklene deres skal forsvinne og det skal vere lengre enn 3-4 mil hjem..(en av feilene ops: )

Til slutt reagerer jeg på motivet: Ville virkelig Per drepe disse personene fordi han ikke fikk være med på en teltur? Jeg kan godt tenke meg at Per, om han ble uteholdt over lang tid, ville bygge seg opp innvendig frustrasjon og sinne - men det er ikke troverdig at han kler seg ut i en drakt og maske for å jage ned og drepe disse personene.
    Som det stå i slutten skal han vere besatt av "Scream" filmene, og det er vel i grunnen derfor han går i det kostymet. Og i de filmene dreper de jo enannen fordi de har gjort morderen noe..

Men Takk For Kritikken :lol:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •