Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 39
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

Standard Filmprosjekt: "Gledesdreperen"

Hei hei! Jeg driver å skriver manus til "Gledesdreperen". Her er handlingen i grove trekk...

storesøsteren sitter barnevakt for de to yngre brødrene sine, de har det veldig hyggelig og gøy ( snøballkrig, ser på film, leser blad og spise popkorn osv.) , men når de har snøballkrig er det en sinna gutt som ser dem, han er tydeligvis rasende for at de har det så gøy.

senere på kvelden når den yngste broren ar lagt seg, ringer det på døren. den andre lillebroren åpner opp, og der står den rasende gutten med en stor kniv. Han stikker broren i magen og da får storesøsteren sjokk og løper rett inn i gutten for å stoppe han, da faller han ned trappen og blir bevistløs. Da trekker storesøsteren broren sin inn på badet og låser døren. desverre dør broren og storesøsteren blir helt knust. hun bestemmer seg for å rømme, så hun går til utgangsdøra, men da ser hun at gutten ikke ligger ikke på bunnen av trappa lenger, hun får helt sjokk.

hun begynner å snike seg mot døren, men da ser hun et bilde av henne og de to lillebrødrene og hun skjønner at hun må redde den yngste før det er for sent. så hun tar fram en kjøkkenkniv og sniker seg ned trappa...

hva syns dere foreløpig? resten av handlingen er litt uklar..men det er hvertfall sikkert at på sluutte får man vite at den gale gutten har aldri hatt glede og ble mishandlet av familien sin og han hadde aldri søsken..så når han så det lykkelige søskene, klikka han!..

passer tittelen, "gledesdreperen", eller har dere andre forslag... pls jeg vil høre meningene deres! =D
    ombies, man. They creep me out.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Bisarre saker du har planer om å lage her. Kan bli bra det, hvis manus og utførelsen blir god nok til slutt. Den psyko gutten gir meg en litt Mike Myers fra Halloween følelse. Det er sikkert mange andre titler som også kan passe bra, men Gledesdreperen er jo en fin og lovlig ironisk tittel. :wink:
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

ja..hehe.. for håpe det går bra det ligner kanskje litt på halloween, med liten forstyrra gutt og barnevakt og sånn :P har dere noen ideer til hva som skjer etterpå...slutten skal jo hvertfall ende bra, den slemme gutten dør og storesøstra og den andre broren... men hva skjer så..noen ideer?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

er det ingen som har noen ideer her?

hvordan jeg skal filme det?

noen ideer til handling?

Trenger tips?!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Hvor er den yngste broren mens storesøstra drar den sårede inn på badet? Blir han tatt av psycho-gutten?
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

han ligger og sover (veldig godt)... han blir ikke tatt...hun storesøstra sniker seg ned til rommet hans... hun vekker han og får han til å være helt stille

han skjønner ingenting og blir veldig redd...så...hva skjer da? :P

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Standard Re: Working Title: "Gledesdreperen"

Sitat Opprinnelig postet av Filmnerden
    hva syns dere foreløpig? resten av handlingen er litt uklar..men det er hvertfall sikkert at på sluutte får man vite at den gale gutten har aldri hatt glede og ble mishandlet av familien sin og han hadde aldri søsken..så når han så det lykkelige søskene, klikka han!..
    Har du noen planer om hvordan du skal fortelle dette? På meg virker gutten litt Myers-psycho. Mer typen som kommer med en svær kniv og ikke gir seg uansett. Ikke helt typen som setter seg ned og forteller livshistorien sin til noen. Eller tenker du at han skal være mer menneskelig?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

jeg syns han skal være som myers..jeg husker jeg så halloween når jeg var ni..og det var skikkelig skummelt med myers som var helt gal..så jeg vil ha den gutten sånn...det er mer sånn på slutten at en psykolog forteller hans teori til storesøstra og broren...etter at gutten forsvant fra der han "døde"... :lol:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

han ligger og sover (veldig godt)... han blir ikke tatt...hun storesøstra sniker seg ned til rommet hans... hun vekker han og får han til å være helt stille

Når jenta har vekket ham inne på soverommet hører de kanskje skritt eller lyder av at han er på vei mot soverommet. Så de må stikke av fort.
    Hun klarer å smelle igjen soveromsdøren og dytter kommoden foran. Mens psykoen prøver å trenge seg inn må hun og lillebroren rømme ut gjennom vinduet.
    De klarer dermed egentlig å rømme, men samtidig er den andre broren igjen inne i huset (i denne versjonen må han isåfall bare være hardt skadet, ikke død). Jenta ser gjennom vinduet at psyko-gutten er på vei opp trappa (til andre etasje der den skadde broren ligger).
    Hun ber lillebroren løpe til noen etter hjelp mens hun selv blir tvunget til å løpe inn i huset igjen for å redde den andre broren.
    Så hun tar et oppgjør mot psykoen der inne, men taper til slutt og blir reddet i siste øyeblikk av en person lillebroren har hentet for å hjelpe.

Vet ikke om dette bare ble tull, men det er i hvertfall et forslag. :wink:

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Bærum
    Svar
    74

Sitat Opprinnelig postet av StianH

Når jenta har vekket ham inne på soverommet hører de kanskje skritt eller lyder av at han er på vei mot soverommet. Så de må stikke av fort.
    Hun klarer å smelle igjen soveromsdøren og dytter kommoden foran. Mens psykoen prøver å trenge seg inn må hun og lillebroren rømme ut gjennom vinduet.
    De klarer dermed egentlig å rømme, men samtidig er den andre broren igjen inne i huset (i denne versjonen må han isåfall bare være hardt skadet, ikke død). Jenta ser gjennom vinduet at psyko-gutten er på vei opp trappa (til andre etasje der den skadde broren ligger).
    Hun ber lillebroren løpe til noen etter hjelp mens hun selv blir tvunget til å løpe inn i huset igjen for å redde den andre broren.
    Så hun tar et oppgjør mot psykoen der inne, men taper til slutt og blir reddet i siste øyeblikk av en person lillebroren har hentet for å hjelpe.

Vet ikke om dette bare ble tull, men det er i hvertfall et forslag. :wink:

jeg likte noe av det..bare hør denne ideen her og kom med forslag..
    når de er inne på rommet så hører de noen skritt....(jeg vet hvor jeg skal filme det og der har de noe som minner litt om sånne sprinkler som man kan se fra lillebrorerns rom til tv stua i andre rommet..)) så de hører noe, sånn at storesøstra, fra nå av S, ser gjennom de sprinklene og der ser hun en skikkelse gå forbi. S stirrer nærmere og nærmere for å se om hun ser noe, da plutselig kommer den gale gutten, fra nå av G, og stirrer rett mot henne...hun skvetter og gjør som du sier..stenger døren og bla bla..kommer seg ut av vinduet.. S går først og broren kommer etter, men akkurat da komme G seg inn og tar tak i broren og trekker han med seg ut av rommet.. da forter S seg inn, men hun snubler og setter seg fast..hun hører skrikene til broren og hun blir veldig redd. hun løper ut på gangen og opp trappen og da slutter plutselig skrikene hans og hun kommer seg opp trappa og hun ser ingen tegn til dem.. hun friker og blir helt stille...

høres det bra ut? ops: (hvis det er litt skrivefeil, så er det fordi jeg bare skrev det jeg tenkte :P

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •