Jeg kan si en ting ivertfall; prøv å lag en avslutning som gir noe , at han tar sjølvmord er kjedelig.." force majure "
På skolen har hele klassen tenkt å sette igang med et filmprosjekt...
Vi er en gjeng på 24 personer, og alle skal få en kjapp rolle i filmen.
Vi har 2 kameraer som står for selveste filmingen, og et til behind the scenes filming...
Handling:
Filmen handler om tema "Mobbing og konflikter" der vi tar i bruk en historie om en gutt som blir mobbet så kraftig at han begår selvmord.
Men gjør han det... ? Det er selvesete trikest med filmen, at vi kanskje ikke får vite om han dør eller overlever...
Intro delen starter med en person som sitter i mørkt rom, det blir sagt noen få ord imens vi filmer i rommet uten å røpe ansiktet til personen..
Deretter hører vi et smell og selveste introen begynner..
Da går vi tilbake til skoledagene til mobbeofferet for å vise hvordan skoledagene hans har vært ( med masse mobbing o.l )
På slutten av filmen ser vi første scene, og drar avslutningen litt utover..
Så må jobbe med en avsluttning som ryster..
Det er jeg som står for all planlegging, manus og regi...
Det jeg lurer på er:
Jeg har laget et par filmer til nå, men lurer på dere kunne gi meg noen hint til både manus og filmvinkler o.l.....
Skal starte å filme på mandag, så håper folk tar seg 2min å skriver noen veiledene tips = )
Takk!
Jeg kan si en ting ivertfall; prøv å lag en avslutning som gir noe , at han tar sjølvmord er kjedelig.." force majure "
eing med makketota etter å ha lest manus mal(eller ka eg skal kalle det) på amandus sine sider....... sjølmord er boooring!!
ag Aeger din MamMa
Hvis dette er en fyr i skolealder som skal begå selvmord vil han neppe skyte seg selv (ikke så mange i den som har tilgang på skytevåpen). En annen selvmordsmetode vil være mer troverdig etter min mening. :wink:Opprinnelig postet av Happy
(Eller mener du at det er den eldre utgaven av ham selv som sitter i det mørke rommet og så får vi se et tilbakeblikk på hvordan han ble mobbet da han gikk på skolen??)
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
Hvis det er sånn at denne personen er i skolealder, er jeg eing med StianH. Det er tvilsomt at han skyter seg selv. En annen metode han kan ta livet sitt på, som kanskje blir litt mer realistisk i forhold til alderen (hvis det nå er sånn at han er i skolealder vel og merke.), er å ta piller, som kanskje blir litt klassisk, eller å kutte seg (brutalt sagt, menmen). Min mening![]()
Selvmord som følge av mobbing er en av tidenes største amatørfilm klisjèr.
- Men skal dere absolutt ha dette som tema, må dere finne en ytterst interessant vri på det hele.
(Og dropp dette med å skyte seg selv, som flere har påpekt.)
Men det er jo sannheten!
Jeg vet hva det er snakk om!
Pleier også å være flere grunner, man kan aldri se på en person om hun/han har det vansklig, de fleste sperrer det inni seg og det skaper depresjoner og derfra bygger det seg angst ut av dette, og det setter seg i hodet ditt.
osv
Det kan være familie - døde i familien osv. Selvskading er også en kjent del av dette.
Det spørs fra person til person. om personen tar dette tungt osv! lag en story, tenk ut triste ting, og hvorfro dette har skjedd og gutten føler dette psykisk og det ødlegger for hverdagen hans, han føler seg mobbet av andre fordi han får angst.
Jeg vet en del om dette...
Lykke Til :wink:
is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg
Takk alle! Og deg Freddern!
Ser nå at jeg burdte ha noe type flashbacks som viser episoder i livet til mobbeofferet som har utløst angst for visse ting....
Som f.eks selvskading, noe problemer som barn (yngre enn skoletiden)..
Det er bare å få alt til å stemme som en film... =)
Trenger noen tips til hvordan filmen skal filmes,,, Det er jo spesielle trekke som får filmen til å sitte mere "klistrende" på skjermen...
Som bruk av diverse kameravinkler og bevegelser..
Men åssen???
" Tenkte litt på Vertigo effekten :P Men må lære kameraet å kjenne først "
Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan benytte meg av effekter under filmings biten?
Vertigo effekten er litt tricky å utføre hvis det skal se skikkelig ut, dessuten er det ganske klisjeaktig å bruke den uten at det er en veldig god grunn for det. På hvilket punkt i historien hadde du isåfall tenkt å bruke det?
Har du en form for manus ferdig forresten? Det blir lettere komme med forslag hvis vi får vite mer nøyaktig hva som skal skje i filmen. :wink:
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
Vært på lan så skal sove nå =)
Kan poste manuset imorgen..
Tenkte når mobbeofferet gråt eller no at vertigo effekten skulle komme inn...
Men vet folk om andre typer effekter?
Bokmerker