Viser resultater 1 til 6 av 6
    Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Standard Filmprosjekt om Josef Stalin (Haster)

På skolen i dag fikk vi en oppgave som gikk ut på å skrive om Adolf Hitler, Josef Stalin eller en annen Italiener som jeg ikke husker hva heter.

Jeg og en kamerat skal ha om Stalin og dermed tenkte vi at vi skulle gjøre et forsøk på å få en høyere karakter ved å lage en liten film.

Først tenkte jeg: GREEN SCREEN !!

Men så fant jeg ut at vi ikke hadde verken tid, utstyr eller resurrser til det.

Så nå trenger jeg hjelp med å finne på noe.

Det trenger ikke å være dønn seriøst, men ikke bare tull heller.

Jeg håper noen vil svare meg fort, og kommer du med en god ide, så kanskje vi kan ordne en takk til deg på slutten av filmen :wink:
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Hauesund
    Svar
    149

Vil først bemerke at italieneren sikkert er Mussolini... Men nok om det..
    Hvis du skal lage en dokumentar om en person, men ikke kan lage en skikkelig spillefilm, vil jeg anbefale en bildeserie der du forteller om Stalin, du kan godt legge til musikk og lyder (for eksempel hvis du sier at han fikk en drept, kan du legge til et skudd eller lignende?). Uansett, ikke bli for opphengt i detaljer, men heller gjør hele greia enkel (De fleste lærere er enkle vesener og kan såvidt plugge en DVD-spiller til en TV, så en enkel fremvisning med gode og oversiktlige bilder, en forklarende og punktlig forteller, samt div. lyd g musikk vil gjøre susen!)
    Lykke til!
    ww.laniban.com

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    193

Tja, hørte en litt pussig histore fra historielæreren for noen år siden:
    En av lederne i sovjet(husker ikke om det var Stalin)beordret at en fabrikk skulle lage et visst tonn med gressklippere for en viss sum.
    Nei ikke antall men tonn. :P
    De fabrikkansatte tenkte seg om, hm, tjener vi ikke mer pr. maskin om vi selger få?
    Jo!
    Så da lagde de få, men svært digre og tunge gressklippere! :lol:

En liten historie dere kanskje kan filmatisere, kanskje dere kan sette inn en diger gressklipper på dataen etterpå.
    Men kanskje lurt å se om dere finner denne historien på nett.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Mussolini var det ja!

Ellers takk for svar!

Er du neon andre som også kunne ha tenkt seg å hjulpet til litt her?

Vi begynner mest trolig med filmingen på onsdag ettersom at dette skal leveres på torsdag, senest fredag.

EDIT: Henriken var raskere enn meg på tastaturet :cry:

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Lag en fortelling, kort historie eller en rent fakta samling som du skal visualisere i filmen. Du finner arkiv opptak som er frigitt, men bilder og gamle russiske simboler finner du sikkert. Hvis ikke da må du hente det du kan fra bibliotek og scanne inn alt mulig bilder. Poenget her er visualisering. Du kan forsåvidt ta levene opptak fra bibliotek f.eks mens dere leter etter i bøker, du viser litt av hvert , du tar opp når en av dere ta frem en bok fra hylla osv. Hovedpoenget er på voiceover. Fortelling. Først må dere lese teksten inn og så begynne å visualisere, time lyd og musikk.

Enemy at the gates http://www.imdb.com/title/tt0215750/- har litt av hvert.. dere kan rippe opp dvd-n og bruke passende sekvenser fra filmen.

Wikipedia har mye info om Stalin [ame]http://en.wikipedia.org/wiki/Stalin[/ame]. Han var nådeløs, blodtørstig og kunne ikke stole på noen. Derfor henrettet han alle som var i nærheten av han. Filmen utspiller seg i Stalingrad som fikk navnet etter Stalin. Russerne hadde ingen valg. Enten gikk de mot tyskerne eller ble selv drept av russiske offiserer. Det kan du klippe ut fra filmen. Poenget er at dere har en narrator som forteller, snakker i et sett under filmen.

Ikke lag mere enn maks 10 min, heller enn 5 minutters video, det holder. Du kan komprimere inn ganske mye.
    Lykke til!

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Tusen takk, dette var nyttig informasjon!

Ellers så er det bare å fortsette å hjelpe, regner med å skrive manuset på skolen i morgen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •