Vel, vist vi først skal snakke om titler, blir det ikke mer riktig å skrive røykridderne? røyk riderene gir ingen mening.Opprinnelig postet av rovlah92
CGI må jeg vel ambefale.Opprinnelig postet av rovlah92
Hei!
Jeg driver å skriver manus til en kort film som jeg har innmari lyst til å lage!
Grov Plot
En ridder aktig mann går inn i en bar med mange underlige skapninger, og bestiller en øl. Der snakker han med bartenderen om hva som skjer rundt i fantasi verdenen...
Kanskje litt meningsløst, men men...
Det jeg lurer på er:
Vet noen hvordan jeg kan lage en middelalder bar enkelt uten at det koster noe (kan jeg bruke stabburet kanskje?)? Og hvor jeg kan få tak i noen kostymer, billig? Og, har dere ideer om en bedre tittel? Og hvordan jeg får til at kamera er inne og at det går ut gjennom vindu?
Skjønte dere det?
Takk for alle svar!
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."
"All for one, and one for all!"
Vel, vist vi først skal snakke om titler, blir det ikke mer riktig å skrive røykridderne? røyk riderene gir ingen mening.Opprinnelig postet av rovlah92
CGI må jeg vel ambefale.Opprinnelig postet av rovlah92
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
synst egentlig du må finne tittelen etter kordan manuset blir.....må ha nokken form av forbinselse med filmen.... f.eks "Trust" filmen som eg og makketota jobber med har den forbindelsen at du kan ikkje altid stole på folk på nettet......
ag Aeger din MamMa
God ide, men manuset har ikke gitt meg noen nye tittel ideer ennå!Opprinnelig postet av Noxi
![]()
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
Gjør ferdig manuset først.
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Bare vent litt, til manus er ferdig. Tittel kommer bare fallende ned i hode på deg![]()
Hvorfor hadde du "røyk" i tittelen i første omgang? Var jo ikkeno i innlegget ditt som sa noe om røyk.. hvis det er sentralt for handlingen eller navnet på ridderne så kan det jo være passende.Opprinnelig postet av rovlah92
Og hva slags kostymer trenger du? Å mekke rustninger/brystplater/etc kan jo by på litt problemer og er nok ikke så billig. Hvilken tidsperiode foregår filmen i, og evt hvilken er ridderne fra (hvis de skulle være fra en annen tid enn den filmen utspilles i).
Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin
http://mengaloth.holmen.cc/bilder/frafilmen.htmlOpprinnelig postet av Fixer
Slike drakter som de bruker! Kan det skaffes??
he Lord is My Strength
Ja, alt kan skaffes hvis man har penger nokOpprinnelig postet av rovlah92
Det billigste alternativet ville nok være å spørre en lokal laivgruppe om de kan låne ut noe, eller hjelpe dere med å lage. Ellers fins det sikkert mal på hvordan man kan sy sånne ting på nett. Det er jo ganske enkle klær i grovt materiale det er snakk om. Lærdetaljer kan nok bli dyre dog..
Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin
Paul M Lundø har sydd mye av disse kostymene selv. Er de noen samme som ble brukt på "Under mørke trær".Opprinnelig postet av rovlah92
Kjøp så mye billig stoff du klarer. stikk på fretex og kjøp klær.
Så setter du deg ned og syr ting akkurat slik som du vil ha dem.
Rustninger vil jeg anbefale deg og holde deg unna, med mindre du klarer å få tak i virkelig vare. Det vil alt for lett rive folk ut av illisjonen hvis rustningene ser teite ut.
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Bokmerker