Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    156

Standard HDV - M2T* Lagger på pc-en

Hvordan kan jeg få HD til å slutte å lagge, umulig å redigere eller noe :S

er det ikke noe med dekodinga pcen ikke klarer å gjøre i samme fart som filmen(30 fps ) ?

kansje jeg kan exportere det til mpg eller noe sånt ?

help :S

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Kommer ann på hvilket redigerings program du bruker. I Avid kan du trykke på "Video Options Menu" knappen og velge oppløsningen på filmen mens en redigerer.

Pass på å ikke ha så mange andre programmer i bakrunden sånn som messenger og winamp, kan ha stor forskjell på ytelsen for HD redigering.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    156

er det bedre en sony vegas 6 ? som jeg bruker ?

en løsning i Vegas ? plz

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Ja det vil jeg tørre å påstå, men det er betraktelig dyrere om du skal kjøpe det. Avid er en av de lengst (eller det lengst) levende klippeprogrammet/systemet som er på markedet, Premiere, Final Cut og Vegas er bygd etter dette systemet, klippemåten i final cut har jeg hørt at er nesten identisk med Avid (kanskje på grunn av at Avid bare var på Mac før? :wink: )
    Men det spørst jo hvordan workflowen din er, og kunnskaps nivået ditt. Vegas har f.eks alt muligt innebygd, effekter, dolby digital på lyd, eksportering til dvd filformat osv. I Avid er for meg det bare klipping som foregår, kanskje noen enkle effekter i ny og ne. Men om jeg skal ha effekter eller mastre lyd bruker jeg After Effects og Nuendo fordi Avid kan eksportere lossless video (quicktime refferance, reffererer til orginal filene så det tar bare 2 sek å eksportere, funker ikke helt supert treige ekstern disker da) og sepperate lydspor (omf fil) Avid prosjekter kan også fort flyttest til andre maskiner og fortsette redigeringen. I premiere f.eks har jeg opplevd at HDV prosjekter må registrerest på nytt om du flytter det til en annen maskin, noe som tar laaaang tid.
    Men en ting som ikke funker er å eksportere widescreen film til Adobe Encore, må gjennom After Effects eller Sorenson Squeeze f.eks. Det blir feil pixel aspect på filen og en ender opp med 4:3 film. Vet ikke om problemet ligger i Avid eller Encore, det vil vell vise seg i CS3 versionen.

NRK bruker Avid og Final Cut, Spiderman ble lagd i Avid, Varg Veum filmene blir lagd i Avid.
    Vegas er vist noen lokal TV bruker (f.eks TV Ålesund)

BERGEN

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    Svar
    105

Jeg bruker Vegas, men har aldri redigert hd der. Muligheten må være å velge oppløsningen som THX sier. I vegas kan man velge mellom draft, preview, good og best. Men dette visste du vel?
    ww.KillerApeProductions.com

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Tror det ville være det beste ja :wink: , men for å importere HD filer, MXF (Fra P2 kort), så må du ha en ekstra plugin i Vegas.

EDIT: Dette gjelder ikke HDV materiale, for det bruken en annen codec en HD (MXF), HDV er komprimert i Mpeg2 (Dvd komprimering)

BERGEN

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    156

Sitat Opprinnelig postet av SimenLie
    Jeg bruker Vegas, men har aldri redigert hd der. Muligheten må være å velge oppløsningen som THX sier. I vegas kan man velge mellom draft, preview, good og best. Men dette visste du vel?
    ja jeg er ikke ny med Vegas, det hjalp ikke, ble værre på draft og best.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Sitat Opprinnelig postet av Unknown
    Sitat Opprinnelig postet av SimenLie
    ja jeg er ikke ny med Vegas, det hjalp ikke, ble værre på draft og best.
    Da vil jeg faktisk tørre å påstå at det er fordi du får mpeg filer framfor MXF filer som er i Avid.... eller at du rett og slett har en cræp pc (det sa du forresten ingenting om?)

BERGEN

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    156

Crap grafikk kort

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    Svar
    105

Men hva med å importere hd klippene/klippet og lagre et og et klipp på pcen (lagre som komprimert fil foreks wmv 100 kbps), og importere disse filene og redigere de og når du er ferdig med klippen, fjerner du kildefilene, Vegas vil da spørre neste gang du starter prosjektet om hvor filene er, isteden for å oppgi klippene som er komprimert, oppgir du hd klippene og renderer ut. Men dette vil ta lang tid
    ww.KillerApeProductions.com

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •