Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 3
    Medlem siden
    Sep 2006
    Svar
    8

Standard Her er en liten trailer til vår første samproduksjon!

Koral Movies som har sitt utspring fra en søke og underholdningstjeneste på nettet, har i et samarbeid med et annet amatørfilmselskap laget en film som kalles avslutt. Her kommer en trailer til filmen. Vil gjerne ha kommentarer.
    Trailer: http://www.koral.no/trailer2avslutt.htm

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Traileren er 1min 4sek. I begynnelsen er det 22 sekunder med intrologoer og tekst. I tillegg er det 20 sekunder med samma opplegget på slutten. Dvs at vi får se 22 sekunder av filmen deres, hvilket egentlig er absurd lite, selv for en kortfilm.

DV svart-hvitt er helt jævlig. Jobb med kontrastene! Alt ser så platt og kjipt ut. Kanskje du vil fremheve den stemninga i filmen, men ikke gjør det med bruk av DV svart-hvitt. Anywho, jeg sitter igjen med den følelsen av at det handler om ei feit kjerring som tar livet av seg fordi hun er lei av å vaske opp... Ja, også ser det ut som om dere har klippet inn akkurat i det hun begynner å gå der ved den inngangsdøra. Klipp gjerne vekk det som er før "action".

Men hva handler dette egentlig om? Fant ingen informasjonslink...

Cadet 3
    Medlem siden
    Sep 2006
    Svar
    8

Poenget med lite film og mye tekst er gjort med mening. Jeg har sett en del trailere her inne som er like uforklarlig pga av at det er masse rar klipping og forvirra masete bilder. Filmen har et alvorlig tema og handler om depresjon. Og komme med å si ta den handler om "ei feit kjerring" som er lei å vaske opp, synes jeg forteller mer om din evne til å tolke enn selve traileren. Sammensetningen av tekst, musikken og de bildene skal fortelle deg at dette er en trist og alvorlig film. Vi prøvde med mange forskjellig trailere, men etter tilbakemeldinger fra profesjonelle på området syntes de den med få bilder fortalte mest.

Det er helt fair at du ikke liker den måten med svart/hvitt, men dette er gjort med hensikt her også. Vi kan å lage spesialeffekter og masse fiksfakseri vi også som mange her inne kan, men av og til er enkle bilder det som kan fortelle en historie best. Men kanskje du ville hatt den i farger, hvilket vi også har prøvd, men da ble den mye verre å se på. Men en sekvens i filmen har farger, også gjort med hensikt.

Og please ikke kommentar vekta til den ene skuespilleren. Hun er en dyktig skuespiller, jobbet med teater Og er et flott menneske. Tror dette er ment som en positiv filmside, hvor lavmålkommentarer som vekt og utseende ikke blir lar vekt på, men heller kanskje kvalitet og teknikk.

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Synes dette er mer en teaser enn en trailer, og ikke at det er noe i veien med det altså... Denne gir en ide/tanke om av hva filmen handler om... Den forteller ingenting om hva filmen handler om og hva som er problemet...

Må si meg enig i det Dahlskebank sier om lengden på tekstene foran og bak...
    De er lange... Men i en teaser kan de forsvares mer enn i en trailer :P

Også enig med Dahlskebank rundt dette med svart/hvitt bildene... De er ikke bra... De er litt "flate" noe svart/hvitt har lett for å bli på DV... DV er ikke akkurat fantastisk på kontrast i utgangspunktet, og det kommer enda mer tydelig frem når en legger ting i svart/hvitt som fremhever kontrast fremfor noe annet...

Til slutt må jeg også si meg enig med deg Filmgal at det er helt ute av sin plass å komme med usaklige kommentarer rundt skuespillere osv. slik Dahlskebank gjør... Det virker som om Dahlskebanks måte å fortelle seriøse ting på er ved å prøve å være morsom, noe han absolutt ikke er i dette tilfellet...

Men det han kommer med av saklige tilbakemeldinger må jeg si meg helt enig i...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Cadet 3
    Medlem siden
    Sep 2006
    Svar
    8

Notert. Vi får kalle nr 3 en teaser da

Men siden alle (ihvertfall 2) er litt opphengt i det faktum at det er mye tekst og det med logoene. Hva synes dere om logoene= Gjerne kommentar på de også. Bortkastatid logoen og Koral Movie logoen ? Virker de bra?

Cadet 3
    Medlem siden
    Sep 2006
    Svar
    8

Da har vi tatt konsekvensen av konstruktiv kritikk og har endret navn fra "trailer" til teaser. Adressen til siden er den samme http://www.koral.no/trailer2avslutt.htm men som det kommer frem på siden så står det nå teaser istedefor trailer

PS! Vil gjerne ha kommentarer til logoene.

Mvh

Filmgal

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •