Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Valdres
    Svar
    82

Standard Hjelp til manuset mitt

Detter starten på midt manus, men lurer på om jeg skal lage det bare som en film, eller bare dokumentar, eller begge deler??

STEGLEMOEN
    av
    Anders B. Bratrud

Sjanger: doku/Grøss

Handling: Denne historien tatt ut av en bok som omtaler en virkelig hendelse som skedde på på sørskogen på Bjørgo.

Beret var husfrue på Ton nordre på sørskogen. En dag kom en svenske forbi og spurte om arbeid på gården. Han fikk, jobb og det ble etterhvert kjærlighets forhold mellom dem. Beret lokket svensken til å skyte mannen sin, mens de var på jakt. Så han slapp unna med vådeskudd. Så sa svensken noe stygt om ho beret på bygda så ho ble sint og helte bly i øret hans, og drukna han i kjedne. Det ble rettsak og ho ble halshugd og stegla (hode ble satt på en stake og satt utenfor ved vein til gården). Nå i dag blir det stedet kalt steglemoen.

1. EXT - Filming på Ton - Dag
    Copyright ABB
    ilmmaking fucking rocks!

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Drit i dokumentar. Lag fiksjonsfilm for svingende!!

Jeg ville omskrevet det hele til å passe inn i dagens samfunn, men fjernet delen med rettsak og alt det styret. Full gnu på vold og blod! Spesielt det med hodet på staken!!! Veldig viktig å få med. Så kan du slenge inn en bitteliten referanse til historien som du nevner her, slik at det blir en liten tribute. Minnes å ha sett noe lignende...

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Valdres
    Svar
    82

Hmm... Kansje, men hvordan skal jeg da forklare halshuggingen, det er jo ingen straff det, i den moderne tid det da.
    ilmmaking fucking rocks!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    oslo
    Svar
    43

Du kan jo lage dokumentar, men filme hele greia som en "dramatisering av hendelsen"... Eller ikke.
    Hvis du skal oppdatere den, hvorfor ikke gjøre det litt som i Svidd Neger, plassere det i en slags nåtid, men ikke helt. Alternativ realitet heter det kanskje.. Blod å gørr? Tja, hvorfor ikke? Men juice opp historia litt. Høres morsomt ut.
    For Those about to Film, I salute you!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •