Er ikke dette egentlig regissørens jobb?
Hei. skal lage en ny kort film. Der skal vi ha er person som skal huske hvordan skuespillerne stod. Sånn at de står riktig for hvert bilde vi tar.
Spørsmålet mitt er: Hva er navnet på denne jobben? Har det et spesielt navn.
hilsen dole
he passion of making film.
Er ikke dette egentlig regissørens jobb?
a ja, nei nei, verden er merkelig!
script heter det :wink:
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
trodde scripten gjorde dette jeg:
Skal hjelpe regissøren med å ta vanskelige valg som han trenger hjelp med. Skal kunne dagsplanen uten att, sånn at han/hun kan si til regissøren hvilke scene, bildet de skal ta.
Eller innebærer også jobben til en script å hukse stillinger?
Jeg ville gitt denne jobben til kameraassistenten, om dere har en
Og for guds skyld, utstyr mannen/dama med et digitalt fotoapparat..!
rom delusion bring me to thruth.
Jeg mener å huske at det var Innspillingslederen sin jobb...?Opprinnelig postet av dole
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."
"All for one, and one for all!"
Kan hende det. Det kan hende jeg blander skikkelig her nå, men jeg mener å huske at en innspilingsleder sin jobb er:
En person som passer på at alle de som skal være til stedet på settet kommer. Han/hun skal også passe på at opptaksplanen blir ferdig. Hvis han/hun beregner at de ikke greier det, må han/hun bestemme sammen med regissøren hvilke scener man skal kutte. Skal kunne dreiebok utenat. En innspillingsleder skal møte opp før alle de andre, sammen med regissøren og produsenten.
Det er da vel scriptens jobb.
I serien "Monk" så er Adrian Monk, spilt av Tony Shalhoub, på et filmsett hvor han overgår scripten til de grader at regissøren blir heller plaget. Ingen anelse hvilken episode, så den tilfeldig engang på Canal+ for ei god stund sida.
Det er ihvertfall ikke regissørens jobb, selv om man i små amatørproduksjoner gjerne må påta seg flere roller. Og det dole skriver om innspillingslederen stemmer. Selv om det såklart er mer arbeid enn bare det som står der. Virker forresten som tatt rett utifra ei bok det der, står tilogmed når innspillingslederen skal være på jobb...
Ellers tror jeg ikke script pleier å blande seg så mye inn i regissørens visuelle og regimessige visjoner.
jeg tok vist veldig feil her jaops:
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Hehe, Har skrevet det for lenge siden. Jeg skulle skrive mange forskjellige arbeisoppgaver personer skulle ha på et sett.
Bokmerker