Jeg tror det og flaks skal til. Sende en trailer eller hele filmen rundt til produsenter, produksjonsselskaper, agenter osv.
Emnet sier sitt. Er det bare å lage en veldig bra film med en akseptabel kvalitet på lyd og bilde, eller er det mye mer som skal til?
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Jeg tror det og flaks skal til. Sende en trailer eller hele filmen rundt til produsenter, produksjonsselskaper, agenter osv.
Det viktigste er at filmen din har lik krav som kinoen stiller.
Utenom det så er det bare pengene som kan hindre deg?
he meaning of justice can change from one day to the next.
A professional solider never brings justice into the battle.
So long as we remain loyal to our side, soliders like us need nothing to belive in.
Går det ikke ann å gjøre en avtale med et filmselskap e.l. slik at de tar seg av økonomien?
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Det går det nok sikkert an å gjøre, men da må du tenke det sånn: Filmselskapet gidder ikke å ta seg av økonomien hvis de ikke har tro på prosjektet. Inntektene må bli høyere enn utgiftene, sånn at de ikke taper på det. Ergo det bør være en ganske lovende film, alt etter hvem du har tenkt til å kontakte, selvfølgelig.Opprinnelig postet av Plecto
Sende filmen/kortfilmen til diverse film festivaler rundt om i Norges land og håpe du blir en av de heldige som får vist filmen sin.
Her er et knippe av de største som er her til lands:
http://www.britfilms.com/festivals/b...51&;i=&;m=&;d=
Sende nettopp en inn til BIFF. Så er det bare å vente.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Du har filmer som Mongoland, Sinus og Kill Bulljo. som er filmer på amatørbasis som har fått distrubusjon i Norge. Sinus var ikke en veldig stor suksess i forhold til de andre.
Det de har fått i land er en distrubutør alla Oro film. Slik det er nå, så vises slike filmer på filmruller konvertert fra DV-kameraer. (Mongoland brukte litt forskjellige typer kameraer etter jeg forsto)
Og det koster ca. 100 000 pr filmrull, så det koster å distrubuere. Så har du filmer som Mengaloth og Sirkel som er filmer som er veldig bra, men som ikke har fått i land noe sånt. Men slik det gikk med sinus, så sier det seg selv at det ikke er alt som lønner seg.
Lurte akkurat på det samme, så det er bra du satte igang dette trådstarter. Og takk til alle som har svart.
Noen av dere som ville sette Fortapt, hvis den kom på kino?
www.axp.no
Sjekk ut http://www.youtube.com/Andyax
Ja, fortapt ville jeg sett på kino!
Håper dere får en deal slik at dere kan vise den på nett hos kjente aktører som vg eller dagbladet. Prøv til og med nrk3.![]()
Jeg tror ikke Sinus ble skutt ut på film. Har ikke følgt filmens skjebne så nøye, men så vidt jeg vet så ble filmen vist på Colosseum's lille sal og direkte fra DVD el. noe lignende.
Filmen som Lange flate baller, som ble produsert med 2 stk Sony FX1 kamera, er bevis på at det går an å lage kinofilm veldig-veldig billig og med god fortjeneste. Med dagens "billige" HD (og alle de andre varianter her) har man produksjonsutstyr som kan utkonkurrere film.
Distribusjon kan også være billig. I dagens kino vises reklamer fra projektor. Det betyr at du kan leie kinosal og vise filmen din til publikum du "skaffer" direkte fra harddisk.
http://www.frognerkino.no/leie-skjema.php
Bokmerker