Syns man skal lage den filmen man selv vil! Man skal ikke la seg forhindre, man skal gjøre det enn brenner for :wink: Men selvfølgelig, det er litt vanskelig med enkelte sjangere, men jeg tror dere greier det meste. Ikke noe fasit på det.
Driver å jobber med vårt andre prosjekt nå (Frank Strangler 2) som egentlig er litt barnslig film (er jo liksom fordi vi syns det er gøy at vi lager den). Men jeg tenkte litt på hva vi skal lage etter denne filmen. Å filme ender i dammen eller "trampolinen - skikk og bruk" vil jo bli ganske bra filmer, som kan brukes og kanskje lykkes videre, men sånne filmer er jo (*kremt) kjedelige å filme. Er det noen som har noen ideer på filmer som kan filmes som evt. ikke er dokumentarer men som også bærer preg av noe seriøst og spennende?
(PS: Hva filmere dere som har litt erfaring men da ikke nok til å filme kino-filmer?)
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Syns man skal lage den filmen man selv vil! Man skal ikke la seg forhindre, man skal gjøre det enn brenner for :wink: Men selvfølgelig, det er litt vanskelig med enkelte sjangere, men jeg tror dere greier det meste. Ikke noe fasit på det.
Du bør alltid ha et litt kritisk syn, også til deg selv når du lager filmer...
Ha alltid i bakhodet at "MÅ ikke falle i de vanlige klisje-fellene osv"
Men det er alltid digg å ha noen "avbrekk" hvor man feks lager en slossefilm osv
eg er rar og på avataren min står det Lordulf...Dumme meg...Jeg burde skrevet Knutegutt... Dumme meg...
Du bør kanskje lage noe som det ikke er lagt så mye av fra før.
F. eks. en film med et dypt seriøst tema, men med en humoristisk stil.![]()
ww.JGNfilm.piczo.com
Akkuratt DET er jo fatisk laga en del av... Men må jo passe på litt hva man "kødder" med og da...
Kan liksom ikke lage en humorfilm om så seriøse temaer som feks abort...
Eller rasisme osv...
Slike saker har alltid to sider og spesielt det med abort er det et tema som det ikke finnes noe svar på...
eg er rar og på avataren min står det Lordulf...Dumme meg...Jeg burde skrevet Knutegutt... Dumme meg...
Lag film om det du virkelig har lyst å lage film om. Det er da det blir best tror nå jeg.![]()
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
For å seia det slik; lagar du ein film om noko du ikkje liker, so blir det ikkje bra.
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Ikke la deg påvirke av kritiske foreldre :P
De har ikke greie på det!
Trust me, jeg har fått hørt klager på filme mine mangfoldige ganger(handlingen), men det er nok på grunn av min fascinasjon av blod og lidelser på film :laughing:
Man kan kanskje anbefale folk å titte på Jim Jarmuschs tidligste filmer, som Stranger than Paradise og Down By Law (de er på vei i ny DVD-utgave) - de er uhyre enkle teknisk sett, har enkle historier og få skuespillere som ikke har spesielt krevende roller - og likevel vant filmene priser både her og der og både de og regissøren ble verdensberømte.
Konklusjonen er at man med enkle midler kan lage superbe filmer, hvis man bare har noe på hjertet. I samme klasse kan nevnes den norske Gunnar Goes Comfortable, som nylig har vunnet en mengde priser - og den er tatt opp på super 8-smalfilm! Så det er ikke så mye som skal til, det viktigste er kunstnerisk sans.
Hver sin smak! :POpprinnelig postet av vokteren
Bokmerker