Viser resultater 1 til 5 av 5
    tormod2992
    Guest

Standard Hvilken type film?

Heisann
    Nå er jeg bare 13 år og ikke direkte dreven i game't.
    Jeg er ganske opptatt og får ikke ofte tid til film, som er min lidenskap. Derfor blir sommerferien min store mulighet for i år. Målet for filmen er å få den videre i UKM. Det jeg lurer på er hvordan type film jeg skal satse på. Jeg har humor, som er lettest å lage for en gjeng tretten åringer. Jeg kan lage en alvorlig film, som fortsatt inneholder mange folk og sånn. Og jeg kan lage en litt mer kunstnerisk og dypere film. Som dukomentarer og type kortfilmer.
    Dette er veldig viktig, siden jeg sannsynligvis bare har en sjanse til å lage en stor film i år.
    Jeg bruker redigeringsprogram: Vegas. Vet ikke hvor bra det programmet er. Men uansett ligger nivået på filmene mine ikke på urdigerte filmer og ikke på proffe filmer, hvis dere skjønner hva jeg mener.
    På forhånd takk.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Telemark, Norway
    Svar
    309

Hvis du kan lage en kunstnerisk film er jo det alltid en favoritt, så lenge den er forståelig. Men du må bare lage den du tror vil slå best an. Det du tror du vil bli mest stolt over. Du må bare sette i gang med å skrive, husk at det du skriver trenger nødvendigvis ikke å bli filmet. Så prøv deg frem, for det er først når du har noe å gå etter at du kan vurdere hvilken idé som er best.
    e're all living in America

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Kjenn godt etter, sats på det du føler mest for å laga. Kunstnerisk film passar best til UKM, so lenge den er lett (men ikkje for lett!) forståelig. UKM har og ei grense på 5min. Sjølvsagt kjem det jo mykje an på dommarane, då...

Ellers, so er Vegas eit kjempeprogram. Bruker det sjølv heile tida, og kunne ikkje sett for meg noko anna. Massevis av avanserte fargekorrigeringsverktøy, stabilt, krever lite av pc'en. Og ikkje minst mykje meir brukarvennleg enn dei aller fleste andre redigeringsprogram.

Stå på!
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Mosjøen, Nordland
    Svar
    448

Jeg syns Herr. Hermansen og MiniMan ga et så greit svar, at jeg bare sier meg enig med dem og dropper å svare på det første spørsmålet. Istedet kan jeg, i likhet med Mini, garantere for at Vegas er at godt program! Bruker det selv :wink:

Lykke til!

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Lag noe du selv hadde likt å se på film.
    Det DU liker (viss det lar seg gjennomføre)
    Det er det beste syns nå jeg.. :roll:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •