Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Standard Hvordan få frem savn?

Hei.

Jeg er midt i planlegingsfasen til en film somskal handle om en gutt som svner å kunne se soloppgangen hver morgen, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få framm dette på film uten at fyren sier "åh som jeg savner soloppgangene, jeg har det så fælt, stakkars,stakkars meg". Tengte heller på noe som vistes visuelt, som vi vet er amatørfilm med mye dialog ikke alltid like bra. Er det noen som har noen forslag tas de i mot med stor takk.

mvh
    Bjørn
    ww.blender3d.no

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Hvordan få frem savn?

Halveis flashback?

Et eksempel her:
    Han kan jo stirre på det mørke landskapet - så fader det mørke stedet til den nydelige solnedgang. To måter å gjøre det på: ha kameraet nøyaktig samme sted om dagen og natten (så fader du mellom bildene), eller adobe after effects til å manipulere.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

vet ikke helt om du forstår hva jeg mener Melwasul, men det er mulig jeg kan bruke måten din alikevel.
    filmen starter med at gutten er ute og ser på soloppgangen, dette er noe han gjør hver dag, men etter sommerferien får han ny lærer som sørger for at elevene starter en tile tidligere en de gjorde før på skolen. Dermed får ikke gutten sett soloppgangen, gutten blir "gal" og slutter å bry seg om noe, til slutt stikker han av før han blir hentet og satt på psykriatisk sykehus.
    Dette skal bli en film med sprø handling, men som er laget på en seriøs måteettersom psykologiske skader ikke er noe man spøker for mye med.
    ww.blender3d.no

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    193

Vel, først litt med gammel lærer og han ser på soloppgangen.
    Så begynner den nye læreren, forteller at pga en eller annen grunn begynner skolen tidligere.
    Så kan gutten gå ut en morgen for å se på soloppgangen, men akkurat i det den begynner å piple frem kommer moren og bærer han inn(hvor gammel skal gutten være?)Han stritter imot og ser over skulderen til moren eller noe etter solnedgangen. Moren kan da tvinge han til frokostbordet eller inn i en buss, han kan da se lengselsfullt ut av vinduet fra kjøkkenet eller bussen men blir pga. at han må spise eller svingete vei forhindret fra å se soloppgangen.

Håper det hjalp litt.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    vest agder
    Svar
    165

la han hele tiden se ting som minner han om soloppgangen.

da skjønner du at han savner noe uten å vise det helt konkret eller som
    du sa, si at han savner soloppgangen.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Tusen takk for alle svarene. Gutten skal være rund 14-15 år og jeg tror ikke moren ville kunnet bære ham inn i noen buss, men det er joe en ide som kan utvikles videre.
    ww.blender3d.no

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Vel, har kommet litt videre med planlegginga og forløpig står det at gutten river ned alle bildene på rommet sitt, henger opp papir på veggen og maler et stort bilde av en soloppgang.
    Hva synes dere om dette?
    Nye forslag tas fortsatt imot med stor taknemlighet
    ww.blender3d.no

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •